Kamado og Kamado.

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.
Brugeravatar

Emneforfatter
The Smoker
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Kamado og Kamado.

Indlæg#751 » 31. jul 2013, 21:16

MartinM skrev:Så længe fireboxen kan sidde "samlet" i grillen, og ikke falder fra hinanden når der fyldes kul i, så ville jeg hverken lime eller købe en ny. Den skal jo bare "holde nogle kul" :-)

Ja det skal i som Martin skriver tage helt roligt. Den holder måske år endnu. Min revnede også selv om jeg overholdte alle fyrings-forskrifterne. Revnerne er måske blevet lidt større med tiden - men stadig ikke noget der har nogen praktisk betydning :-D
The Smoker
"Among my most powerful childhood memories is the seductive scent of sweetly-sauced ribs sizzling and crisping on Dad's grill."
citat Meathead's website: Amazing Ribs

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#752 » 1. aug 2013, 07:56

The Smoker skrev:
RuneS skrev:Men på deres egen side her de illustreret et setup, hvor man kan se hvor tæt det sidder

http://www.auplex.net/products.asp?id=337

Ja nu skal jeg ikke rode alt for meget rundt i dette kamado-cirkus - for i bund og grund er det jo virkeligt frustrerende for Scharstein det her. Men en fire-ring der passer i grillen er ca 52,3 cm i Ø (ydersiden af den) - og der er ca 7 cm fra overkant af fire-ring til pakning. Derved bliver grillen jo netop til en XL - det som den er købt som:

20130730_174333 (480x640).jpg

Gad vide om de kinesere har tænkt at det er bare dumme danskere, så de ved alligevel ikke hvad de køber, og de bestiller ikke en container mere, så vi kan sagtens sende noget afsted uden at lave den sidste kvalitetskontrol (firering og boks i forkert størrelse, skæve låg osv)

Ingen kritik af Scharstein overhovedet. Jeg er glad for mine kamadoer, men må nok på et tidspunkt til pungen og købe nye reservedele, så det passer til min XL.
Primo LG300 i Primo stålbord
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Botnakken
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#753 » 1. aug 2013, 12:41

Ja - det er synd for Scharstein med de problemer der er med fællesindkøbet, da det reelt ikke er hans skyld - men vores fælles beslutning.
Jeg håber bare Grilbutikken har haft mindst de samme problemer ;-)

Den indvendige skål på min er også revnet, men jeg kan forstå på jer at det er til at klare med lim.
Bare en skam jeg har ødelagt Ikea bordet, hvis den ikke holder mere end nogle få år.

Under alle omstændigheder synes jeg også vi skal se på det sådan, at vi har valgt at købe en vare billigt og uden garanti.
Vi har måske bare værtet lidt uheldige - men på den anden side var det med til at jeg valgte at købe en Primo.
Uden minien er det ikke sikkert det var gået helt så hurtigt.

Så - vi er alle en erfaring rigere, og jeg håber ikke Scharstein har mistet modet til evnt. at prøve en anden gang, eller har fortrudt fællesindkøbet.
/Anders
Alle har ret til 2 fede køkkener.....
.... og et grill køkken

Primo Oval XL, Auplex mini kamado, CB T-47GS
Støbejerns riste og plader/pander samt andet gammel jern
Rygeovn, bålsted o.m.a.

betonjens1
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#754 » 1. aug 2013, 14:01

jeg har ikke heldigvis ikke oplevet problemer med min og er rigtig glad for den [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif]
"Hvis det ikke lykkes første gang, så prøv igen, og så igen. Og hold så inde. Der er jo ingen grund til at optræde som en komplet idiot." - W.C.Fields

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#755 » 1. aug 2013, 14:21

Botnakken skrev:Ja - det er synd for Scharstein med de problemer der er med fællesindkøbet, da det reelt ikke er hans skyld - men vores fælles beslutning.

Den indvendige skål på min er også revnet, men jeg kan forstå på jer at det er til at klare med lim.
Bare en skam jeg har ødelagt Ikea bordet, hvis den ikke holder mere end nogle få år.

Under alle omstændigheder synes jeg også vi skal se på det sådan, at vi har valgt at købe en vare billigt og uden garanti.
Vi har måske bare værtet lidt uheldige - men på den anden side var det med til at jeg valgte at købe en Primo.

Så - vi er alle en erfaring rigere, og jeg håber ikke Scharstein har mistet modet til evnt. at prøve en anden gang, eller har fortrudt fællesindkøbet.

mon ikke en BGE Mini fireboks og ring passer i din mini
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

Blackorc
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#756 » 1. aug 2013, 15:21

så flækkede min bundrist :shock:
vidste sku ikke at det kunne ske

Billede
Mvh
Blackorc

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#757 » 1. aug 2013, 15:56

Bare en tanke !!
Nu kan jeg jo læse at Auplex anbefaler at udtørre grillen ved lav varme i 24 timer, mon det kan være at det ikke er nok, men at de måske er så nu støbte at der skal meget meget mere tid, den mængde firerings der er flækket på så kort tid tyder da på der er noget der ikke helt hænger sammen.

Og det næste skal IKKE forståes som nedladende eller negativt

Men kan det tænkes det måske hænger lidt sammen med at grillerne er blevet fejl betjent ? Set lidt i lyset af det med udtørring så er det at hammer grillen op på 375 grader til pizza måske en af årsagerne, normalt burde de jo sagtens holde til det, med den eneste risiko at brænde en pakning af, en Kamado er jo en del anderledes at komme ind under huden på end en stål kuglegrill, men omvendt er det jo heller ikke en videnskab
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#758 » 1. aug 2013, 16:45

Botnakken skrev:Ja - det er synd for Scharstein med de problemer der er med fællesindkøbet, da det reelt ikke er hans skyld - men vores fælles beslutning.

Jeg tror også alle de nye Kamado-ejere indenfor en årrække ender med at købe Monolith eller Primo, netop fordi de nu har blod på tanden med denne grilltype. Det håber jeg i hvert fald :-)
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

allanlau
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#759 » 1. aug 2013, 17:46

MartinM skrev:

Jeg tror også alle de nye Kamado-ejere indenfor en årrække ender med at købe Monolith eller Primo, netop fordi de nu har blod på tanden med denne grilltype. Det håber jeg i hvert fald :-)

Hmm. Hvorfor skulle jeg dog skifte min Auplex ud inden for en årrække :-D . Den fungerer jo ok. Sidder lidt og kigger med på kommentarerne, og det er selvfølgelig ærgerligt, at der er nogle fejl her og der. Jeg selv er ramt ind i en for lille fire ring, men den laver stadigvæk god mad, og tror også jeg har fået lært at styre temperaturen. Det ser selvfølgelig voldsomt ud, med de meldinger der er, men det er vist heller ikke tidligere blevet "spyttet" så mange kamadoer på markedet på så kort tid.

Når jeg kigger rundt i de forskellige fora, ser det ud til, at der på alle mærker BGE, Monolith mv. af og til ryger en fireboks, eller er et låg, der sidder skævt. Så fejlene vil selvfølgelig opstå.

Jeg syntes ikke vi på trods af de fejl, der findes skal tale Auplex mærket ned på et niveau, hvor det ikke hører hjemme. .

Noget der undrer mig, er at jeg ingen stede kan finde en fire ring til en 23,5 Auplex.
Kulristen til smokey joe, der kan anvendes i Auplex, kan for øvrigt købes til 70 kr.

Forsat god sommer til alle Grillguruer.

Allan

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#760 » 1. aug 2013, 18:20

allanlau skrev:Hmm. Hvorfor skulle jeg dog skifte min Auplex ud inden for en årrække :-D . Den fungerer jo ok. Sidder lidt og kigger med på kommentarerne, og det er selvfølgelig ærgerligt, at der er nogle fejl her og der. Jeg selv er ramt ind i en for lille fire ring, men den laver stadigvæk god mad, og tror også jeg har fået lært at styre temperaturen. Det ser selvfølgelig voldsomt ud, med de meldinger der er, men det er vist heller ikke tidligere blevet "spyttet" så mange kamadoer på markedet på så kort tid.

Når jeg kigger rundt i de forskellige fora, ser det ud til, at der på alle mærker BGE, Monolith mv. af og til ryger en fireboks, eller er et låg, der sidder skævt. Så fejlene vil selvfølgelig opstå.

Jeg syntes ikke vi på trods af de fejl, der findes skal tale Auplex mærket ned på et niveau, hvor det ikke hører hjemme. .

Noget der undrer mig, er at jeg ingen stede kan finde en fire ring til en 23,5 Auplex.
Kulristen til smokey joe, der kan anvendes i Auplex, kan for øvrigt købes til 70 kr.

Allan

Nej den kunne jeg godt have formuleret bedre: En DEL af de nye Kamadoejere vil, tror jeg, hoppe på Monolith eller Primo efter en årrække.

Jeg kan ikke sige hvorfor du skulle, men for mange handler det nok om at give kvaliteten et "step opad". Og jeg prøver på ingen måde at tale Auplex ned. Men jeg vil heller ikke tale den op, for der ER altså kvalitetsforskel - logisk nok :-)

Kan du ikke købe reservedele til din 23,5" hos grillbutikken? Eller er det ikke den størrelse han har?
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

thesheep
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#761 » 1. aug 2013, 18:22

Min fireBox og ring er åbenbart en størrelse l også den ekstra jeg købte. Lidt øv men stadig glad for den

Botnakken
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#762 » 1. aug 2013, 18:54

MartinM skrev:Nej den kunne jeg godt have formuleret bedre: En DEL af de nye Kamadoejere vil, tror jeg, hoppe på Monolith eller Primo efter en årrække.

Jeg kan ikke sige hvorfor du skulle, men for mange handler det nok om at give kvaliteten et "step opad". Og jeg prøver på ingen måde at tale Auplex ned. Men jeg vil heller ikke tale den op, for der ER altså kvalitetsforskel - logisk nok :-)

Kan du ikke købe reservedele til din 23,5" hos grillbutikken? Eller er det ikke den størrelse han har?

Det var sådant set også det jeg mente.
Vi har købt nogle forholdsvis billige Kamadoer - de er måske ikke perfekte, men virker ganske udemærket.
Mange af os havde sikkert ikke startet med at købe en Kr. +6500 Kamado, uden en forudgående erfaring - hvad vi så får nu.

Ganske ligesom man starter med at købe en billig grill i Brugsen til Kr. 150 og er glad for den i mange år, og er glad for tilbuds brikketer og kul.
Men det danner basis for de erfaringer og ønsker vi har når vi får Opgradittis - og går all-in for en større og bedre model (bare ikke konen misforstår)

Så når vores Mini, L eller XL en dag ikke er nok - så ved vi bedre om det er en mere, eller en endnu større og måske i en bedre kvalitet de skal suppleres med.
Jeg regner da med at beholde min Auplex Mini indtil den går til - ligesom Primo XL'en. De opfylder hver deres funktion.
/Anders
Alle har ret til 2 fede køkkener.....
.... og et grill køkken

Primo Oval XL, Auplex mini kamado, CB T-47GS
Støbejerns riste og plader/pander samt andet gammel jern
Rygeovn, bålsted o.m.a.

Brugeravatar

Blackorc
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#763 » 1. aug 2013, 19:04

Hmm. Hvorfor skulle jeg dog skifte min Auplex ud inden for en årrække :-D . Den fungerer jo ok. Sidder lidt og kigger med på kommentarerne, og det er selvfølgelig ærgerligt, at der er nogle fejl her og der. Jeg selv er ramt ind i en for lille fire ring, men den laver stadigvæk god mad, og tror også jeg har fået lært at styre temperaturen. Det ser selvfølgelig voldsomt ud, med de meldinger der er, men det er vist heller ikke tidligere blevet "spyttet" så mange kamadoer på markedet på så kort tid.

Allan

Hmm
Kan godt se at det er lidt af bære brænde på bålet. og rakke ned på Auplex navnet, og dette er ikke hensigten.

men ville bare høre om det var normalt at ens bundrist flækker, den er trods alt støbejern :-o
For så vil jeg ikke købe en ny, hvor jeg som du også skrive kan bruge en Weber smokey joe rist til 70 kr
Mvh
Blackorc

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#764 » 1. aug 2013, 21:37

MartinM skrev:

Er de de eneste mærker der dur
Fodbad & Urtepotte
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

med ved
DM 2010-2011-2012

84eren
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#765 » 1. aug 2013, 21:44

Jeg købte min mini for at finde ud af hvad Kamado var for noget..
synes ikke det er galt med de små fejl der er..

jeg er bestemt ikke blevet afskrækket tværtimod... jeg skal helt sikker have mig en større model på et tidspunkt... forventer heller ikke en ferrari til en suzuki's pris :)

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#766 » 1. aug 2013, 22:18

84eren skrev:Jeg købte min mini for at finde ud af hvad Kamado var for noget..
synes ikke det er galt med de små fejl der er..

jeg er bestemt ikke blevet afskrækket tværtimod... jeg skal helt sikker have mig en større model på et tidspunkt... forventer heller ikke en ferrari til en suzuki's pris :)

Yes, det er lige det det handler om - glæden ved at grille på en Kamado!
Optime olere occisum hostem (En død fjende lugter altid godt)
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#767 » 1. aug 2013, 22:58

Amazonas skrev:
MartinM skrev:

Er de de eneste mærker der dur

Det er de mærker der, så vidt jeg ved, sælges til private her i Danmark. Dumt spørgsmål, men det ved du vist godt selv.
/Martin

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#768 » 1. aug 2013, 23:03

er jeg dum måske men det er da ikke mig der fortæller hvad der er godt , eller

men såvidt jeg ved sælges
Primo ved TBS
BGE ved bålteknik
Aplex ved grillbutikken
Kamado joe ved et fynsk firma

div andre stålkamadoer ved XL byg og Silvan

men tak for svaret
Fodbad & Urtepotte
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#769 » 1. aug 2013, 23:08

Jeg har været lidt stille, da jeg både lige skal have det lidt væk fra mig of at jeg lige pt. Er på ferie og har en meget elendig netforbindelser men jeg håber at denne vil gå igennem :)

Jeg har siddet og kigget tråden lidt igennem og vil lige kommentere lidt....

Jeg er ærgerlig og "ked" af det resultat folk oplever og kan desværre ikke gøre noget ved det...

Det med fireboksen og ringen er forkert størrelse, er vist os alle der har oplevet det samme og jeg tager fat i den igennem agenten i næste uge, men forventer bare at de ryster på hovedet af det og siger undskyld for fejlen og det kan vi jo ikke rigtig bruge til noget....

Jeg tager det ikke som kritik af mig personligt, men det går mig på, at jeg ikke fik leveret noget der var 100% i orden - men har også i forløbet skrevet til folk og at jeg ikke er ansvarlig, men kun koordinere dette - men jeg beklager dybt overfor dem der har haft en uheldige oplevelse...

Dette har ikke taget pippet fra mig - det skal der meget mere til :) MEN der bliver ikke en version 2.0 - men dette blev allerede besluttet og lovet min dejlige kone før de kom hjem og dette skyldes det store arbejde der har været - om det virkelig var så meget det ved jeg ikke men det ramlede lige sammen med et ekstra ordinært stort arbejdspres på mit arbejde, hvor vi i perioden har lagt melle to og syv gange produktionshastighed end vi plejer også med en mand mindre det meste af tiden (25 %mindre )

Så vidt jeg høre fra nogle af dem der har købt igennem grillbutikken, så har der også været mange problemer der og de har da heldigvis lidt garanti...

Der er en der skriver med en bundrist, så vil jeg lige nævnet jeg købte to ekstra for at være sikker - så hvisdu er interesseret i det, så her jeg en jeg kan sælge - skriv meget gerne en mail på michael@scharstein.com og jeg vil kigge på det i næste uge

Mht. Opgradering, så er det at jeg er kommet igang med mine Auplex, som jeg indtil videre er rigtig glade for, på trods for skævt og gabende låg, der næste er blevet rettet - så skulle det gå helt galt, vil jeg være nødsaget til at hente en primo med det samme, for med den mad der bliver lavet på en Kamado, det kan jeg slet ikke undvære mere :)

Je håber meget at alle i sidste ende bliver glade for deres køb...

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#770 » 1. aug 2013, 23:32

Amazonas skrev:er jeg dum måske men det er da ikke mig der fortæller hvad der er godt , eller

men såvidt jeg ved sælges
Primo ved TBS
BGE ved bålteknik
Aplex ved grillbutikken
Kamado joe ved et fynsk firma

div andre stålkamadoer ved XL byg og Silvan

men tak for svaret

Ingen har kaldt dig dum. Jeg har ikke sagt at BGE, Kamado Joe og "de andre stålkamadoer" ikke er gode.

Lad være med at forsøge at trække mig ned på det niveau, tak.
/Martin

RuneS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#771 » 1. aug 2013, 23:47

@ scharstein

Synes sgu ikke du har en pind at skal forklare. Tror bare vi danskere ikke vil betale det tingene koster, så vi springer gladeligt på det billige prisskilt, og så kommer der lidt brok, når det ikke lige er som de helt dyre modeller. Men godt du ikke tager kritikken personligt, for du fortjener ikke andet end tak fra os alle. Jeg ved hvertfald at de er faldet i utrolig god jord de to der er købt her, og vi er mege glade for dem.

Vil da sige at det med fireringen er jo nærmest det mest ønskværdige problem man kunne tænke sig, for det er vel noget nær det nemmeste og billigste at gøre noget ved. Men det kommer sig vel naturligt at tingene bliver diskuteret her. Hvis ikke folk havde nævnt det med fireingen havde jeg aldrig skænket det en tanke. Nu ved jeg der er mulighed for at få en anden type engang, og det er helt fint. Forumet er jo heller ikke ved at flyde over med folk der brokker sig over at låget pludselig glider løs på en af de dyre modeller. Det er da 100 gange være end en firering der er for lille.

Står selvfølgelig på skud for hvem der måtte gå helt agurk nu, men ta den lidt med ro ikke drenge ;)

Godt arbejde scharstein, endnu en gang tak.

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#772 » 2. aug 2013, 00:06

Helt enig, RuneS. Hatten af for Scharsteins arbejde! [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
/Martin

thesheep
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#773 » 2. aug 2013, 01:48

Jeg har tænkt på de revnede firering eller firebox kan det ikke skyldes at de er for små, altså at de ikke går helt ud til kanten og derved bliver koldere på den siden end inden i. Den varme forskel havde jo ikke været der hvis de fyldt helt ud til keramikken

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#774 » 2. aug 2013, 08:05

RuneS skrev:@ scharstein

Synes sgu ikke du har en pind at skal forklare. Tror bare vi danskere ikke vil betale det tingene koster, så vi springer gladeligt på det billige prisskilt, og så kommer der lidt brok, når det ikke lige er som de helt dyre modeller. Men godt du ikke tager kritikken personligt, for du fortjener ikke andet end tak fra os alle. Jeg ved hvertfald at de er faldet i utrolig god jord de to der er købt her, og vi er mege glade for dem.

Vil da sige at det med fireringen er jo nærmest det mest ønskværdige problem man kunne tænke sig, for det er vel noget nær det nemmeste og billigste at gøre noget ved. Men det kommer sig vel naturligt at tingene bliver diskuteret her. Hvis ikke folk havde nævnt det med fireingen havde jeg aldrig skænket det en tanke. Nu ved jeg der er mulighed for at få en anden type engang, og det er helt fint. Forumet er jo heller ikke ved at flyde over med folk der brokker sig over at låget pludselig glider løs på en af de dyre modeller. Det er da 100 gange være end en firering der er for lille.

Står selvfølgelig på skud for hvem der måtte gå helt agurk nu, men ta den lidt med ro ikke drenge ;)

Hel enig.
Og når den firering og firebox er flækket et par gange, så kan det vel tænkes at jan fra grillbutikken øjner en mulighed for at spinde lidt guld i form af nye fireboxes og ringe. Man har vel lov at håbe.

Ellers er det vel muligt at bruge en box og ring fra en BGE XL ?
Primo LG300 i Primo stålbord
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Thunder1969
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#775 » 2. aug 2013, 08:10

thesheep skrev:Jeg har tænkt på de revnede firering eller firebox kan det ikke skyldes at de er for små, altså at de ikke går helt ud til kanten og derved bliver koldere på den siden end inden i. Den varme forskel havde jo ikke været der hvis de fyldt helt ud til keramikken

Der må jeg desværre sige at det ikke er pga. Størrelsen, har en Auplex fra grillbutikken og er på min anden fireboks som også er flækket, og de har den rigtige størrelse
Med venlig hilsen
Per R
Auplex kamado
Otg 57cm
Q200
Pro Q smoker

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#776 » 2. aug 2013, 09:47

Springer skrev:
RuneS skrev:@ scharstein

Hel enig.
Og når den firering og firebox er flækket et par gange, så kan det vel tænkes at jan fra grillbutikken øjner en mulighed for at spinde lidt guld i form af nye fireboxes og ringe. Man har vel lov at håbe.

Ellers er det vel muligt at bruge en box og ring fra en BGE XL ?

tror ikke at box og ring fra BGE XL passer da Auplex XL er en noget mindre grill , men måler da gerne mine dele
BGE XL er Ø ca +61 cm ved risten
Fodbad & Urtepotte
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

med ved
DM 2010-2011-2012

flso
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Elevator og keramisk deflektor

Indlæg#777 » 2. aug 2013, 23:58

Hej Forum

Jeg har købt dele via fælleskøb til min kairun Kamade. Billeder mv. kan ses her: http://grillklubben.dk/forum/viewtopic.php?f=15&t=2564

Elevatoren er dog for stor, hvilke jeg håber at kunne fixe ved at bukke stængerne. Deflektoren er super fin (som det øvrige udstyr), men ser også ret stor ud til min gril, som er 48 cm. indvendig og 52 udvendig.

Er der nogle som kan gennemskue om den kan bruges, og om der kommer nok luft mv. forbi ?

Prøver at vedhæfte nogle billeder
Jeg vil gerne benytte lejligheden for at takke Michael, for hans store arbejdsinsats, og mine varers kvalitet er helt i top ;-)

Mvh.
Flemming
Vedhæftede filer
2013-08-02 17.02.27.jpg
2013-08-02 17.04.35.jpg
2013-08-02 17.05.02.jpg
2013-08-02 17.02.45.jpg
2013-08-02 17.06.02.jpg

thesheep
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#778 » 4. aug 2013, 19:05

så blev der endelig tændt op i grillen for første gang, min umiddelbart tanker er, træls at bundspjældet ikke kan lukkes helt tæt. Men det er så også det eneste negative. Utrolig nem at styre i temp, bruger utroligt lidt brændsel. Trækul fra trækul dk er jo næsten lige så smags neutrale som HB og der er kun store flotte stykker i :D

og nårh jov så oplevede jeg den overtændt 2 gange hvilket kostede lidt hår på armen, så har jeg lært det

Tilbage til "Kamado keramisk grill"