Kamado og Kamado.

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.

per_a
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Kamado og Kamado.

Indlæg#551 » 16. jul 2013, 09:09

Fedt Fedt, kan også se at skibet netop har forladt Southampton, med kurs mod Hamburg .1%¤ .1%¤
Per

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#552 » 16. jul 2013, 09:24

PiaP skrev:Spændende, så skal lørdagen planlægges :)

Det har den været længe - men først blev ferien udskudt (fruen var forstående... meeen jeg må høre "lidt" for det :-) Så havde vi lavet en aftale - den er nu udsat til senere lejlighed....

Men hold op hvor er jeg spændt på at åbne containeren og se hvad der er i den :-D

Jeg skriver det også lige i mailen senere - der er nogle der har meldt sig, men det bliver sådan at ca. 2 timer før containeren lander i Gørding ringer chaufføren, så der skal vi lige have et par mand der er klar til at komme og hjælpe - så dem der vender tilbage at de kan skal lige samtidig melde hvornår på dagen de kan (og I skal kunne komme med et par timers varsel (jeg køre fra arbejdet, så det passer :-) - det er ikke sikkert at der bliver tid til at åbne og kigge hvad der er hvad (jeg kan ikke love at I kan få jeres ting med hjem fredag)

Om lørdagen (skal nok lige komme med de nøjagtige tidspunkter) 1-2 timer før udlevering, skal jeg gerne bruge nogle der først kan hjælpe med at slæbe og transportere de knap 2,5 tons kul der skal ned til udlevering (jeg bor ca. 1,5 km fra udleverings stedet) og til at gennemgå det leveret, hvis det ikke er mærket ordentlig op - i løbet af dagen skal der hjælp til at transportere 7-10 XL'er + ca. 10 minier + det løse hjem til mig.... Så jeg håber at der er nogle der er friske :-)

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Brugeravatar

Nikodk
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#553 » 16. jul 2013, 10:08

Hvordan er det med de ekstra "forsikringsgrille" er der venteliste til dem, eller laver vi auktion om dem?

Og hvor mange er der?

Egentlig burde de koste lidt mere end vi andre har givet, så man ikke bare kan købe til samme pris nu uden at have ventet i et halvt år som andre har.
Nikolaj

Monolith Kamado
WSM57, Q300,

Brugeravatar

Toppen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#554 » 16. jul 2013, 10:40

Nikodk skrev:Hvordan er det med de ekstra "forsikringsgrille" er der venteliste til dem, eller laver vi auktion om dem?

Og hvor mange er der?

Egentlig burde de koste lidt mere end vi andre har givet, så man ikke bare kan købe til samme pris nu uden at have ventet i et halvt år som andre har.

Kan egentlig godt følge din tankegang, men må gå ud fra at alle er gået ind i dette projekt ud fra at man gerne vil have en billig Kamadogrill og ikke ud fra at skulle tjene penge :-)

Synes nu det er meget fair at forsikringsgrillene sælges til samme pris og at "forsikringssummen" så returneres til alle som har været med fra starten af.

Der kan jo være nogle på den liste som ikke "nåede" at overtale fruen i huset til at hoppe med fra starten af (det gik jo pludselig stærkt til sidst)...
Weber OTG 57
Charbroil T36-G5
En kannibal er en gastronom af den gamle skole, som har bevaret den enkle smag og holder fast ved den naturlige diæt fra før svinekødstiden.

Brugeravatar

Nikodk
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#555 » 16. jul 2013, 10:54

Det tog ca 3 måneder før alle grille var solgt, hvis man skal bruge længere tid på at overtale overkomandoen, så har man store udfordringer...

Synes bare ikke helt det er fair, at nogen kan købe til samme lave pris, når grillene fysisk står der, når andre har betalt for vel snart 4 måneder siden, samtidig med at de rent faktisk har en risiko.

En ny grill magen til koster idag næsten 6000kr, så der er stadig meget at spare, hvis man eks giver 500kr i overpris.

Det er bare min holdning - men det må være op til Michael at beslutte
Nikolaj

Monolith Kamado
WSM57, Q300,

Frachlitz
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#556 » 16. jul 2013, 10:56

Hej Michael,

Det lyder super.

Har du nogen iden om hvornår du gerne vil have at vi afhente (eller kan afhente?).
Nu er der jo godtnok gået et halvt år, men når vi er så tæt på kan jeg godt mærke at jeg har lyst til at køre til Hamborg og stå ved havnen og vente :-)

Så mere så man kan få det planlagt ca. hvornår, INDEN konen har lavet 1000 andre planer.

Frank

PS. Og tak for det store arbejde.
Primo Oval XL400
Borniak Røgovn med koldrygning og ventilator
Weber 57 Gold (henvist til sommerhuset)
Weber Q3200

KCBS Certified Judge
WBQA Judge

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#557 » 16. jul 2013, 12:11

Nogen der har plads til en mini + kul, til själland?

Eller skåne;)
/Koontz

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#558 » 16. jul 2013, 12:23

Hej Michael

Superdejligt at tiden er ved at være gået.
Da det nu åbenbart hedder lørdag istedet for mandag/tirsdag skal vi andre jo lige have tidsplanen til at passe.
Jeg skal fx arbejde fra kl 15 om lørdagen. Hvornår kan jeg tidligst regne med afhentning?

Ang forsikrings-grill:
Lad os nu se hvor mange der er (altså om nogen har taget skade)!
Ellers har aftalen hele tiden været: sælges til højstbydende!
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Brugeravatar

Emneforfatter
The Smoker
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#559 » 16. jul 2013, 14:47

Vil RuneS ringe til The Smoker vedr. transport til Gørding - se venligst din PB :-D
The Smoker
"Among my most powerful childhood memories is the seductive scent of sweetly-sauced ribs sizzling and crisping on Dad's grill."
citat Meathead's website: Amazing Ribs

Brugeravatar

skaal-um
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#560 » 16. jul 2013, 21:53

Koontz skrev:Nogen der har plads til en mini + kul, til själland?

Eller skåne;)

Jeg kan godt have en til + kul med til Rødovre...
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Brugeravatar

KristianK
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Re: Sv: Kamado og Kamado.

Indlæg#561 » 16. jul 2013, 22:01

Toppen skrev:Synes nu det er meget fair at forsikringsgrillene sælges til samme pris og at "forsikringssummen" så returneres til alle som har været med fra starten af

Jeg tror at vi er mange, som vil blive overrasket over det stykke arbejde der er lagt her og tror også Scharstein har fået nogle færre timers søvn end antaget... Jeg husker bl. a. tydeligt de mails der blev sendt rundt med venlige rykkere til folk som ikke engang havde overført depositum... Og jeg tænkte, ja endnu engang har den med teten problemerne... Hvem kender ikke det..

Jeg skal være ærlighed sige, at jeg kun har købt stumper og smådele for 1000 kr. og altså ikke en grill, andet end en bordgrill. Jeg ved ikke engang om jeg får "forsikringspenge" retur... Og jeg vil slet ikke have nogen.

Jeg synes at Scharstein fortjener en erkendighed, et par nye griller eller hvad der nu kan blive til. Måske i hvert fald at alt hvad han har bestilt, betales af forsikringssummen så han holdes skadesløs og omkostningsneutral i kr. og ører, ikke timer for det er nok ikke et regnestykke der skal gøre op. Er der penge til overs kan de deles ud til resten.

Jeg er ikke ud på at starte den helt store diskussion, men kunne da bare opfordre til at hver enkelt som ikke ønsker sin forsikringssum retur, skriver en mail til Scharstein med tak for indsatsen og beder ham beholde den del. Det har jeg gjort for længe siden, men vil gøre det igen og håber at flere vil. Så kan han måske give lidt tilbage til familien, som vist har lidt rigeligt. På den måde vil denne tråd ikke eksplodere med lange diskussioner.

Hvis Scharstein er totalt og helt aldeles modstander af mit forslag, så må han selvfølgelig råbe vagt i gevær her i tråden og så undskylder jeg selvfølgelig.

Jeg skal gøre opmærksom på, at jeg ikke "kender" Scharstein, ikke har nogen interesse i ovenstående, ikke får noget ud af det osv. osv. osv....

Mvh
Kristian
Hvis I vil følge min rejse i kaffeverdenen, så er I meget velkomne herunder
http://www.kristianskaffe.dk
https://instagram.com/kristianskaffe.dk

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#562 » 16. jul 2013, 22:10

skaal-um skrev:
Koontz skrev:Nogen der har plads til en mini + kul, til själland?

Eller skåne;)

Jeg kan godt have en til + kul med til Rødovre...

Finn!!! Du er en ven i nöden:)
/Koontz

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#563 » 17. jul 2013, 00:57

Så er der sendt en mail rundt til jer alle, på nær en der fejlede...

Kig på den, læs den og meld venligst tilbage....

Er der nogle der ikke har modtaget den - skriv til min mail michael@scharstein.com

OBS - Forventning nu afhentning på fredag - men læs mailen :-)

Jeg har ikke lige læst alle indslagende herinde og får det heller ikke gjort i aften (skal op ca. kl. 5 i morgen :-).... men mht. forsikrings grillerne, så har der været stor interesse og dem, der har spurgt, har jeg oplyst samme pris til som dem vi andre får - hvor mange der er reelt interesseret, det ved jeg ikke når det kommer til stykket - men der er flere der har fortsat med at spørge ind :-) Der er bestilt 4 XL og 5 mini (det svarede til knap 10% af de bestilte :-)

Jaknil - prøv at kigge på mailen og ellers finde vi uf af det...

Godnat :-)

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

Brugeravatar

Bjørn Nielsen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#564 » 17. jul 2013, 04:26

KristianK skrev:
Toppen skrev:Synes nu det er meget fair at forsikringsgrillene sælges til samme pris og at "forsikringssummen" så returneres til alle som har været med fra starten af

Jeg tror at vi er mange, som vil blive overrasket over det stykke arbejde der er lagt her og tror også Scharstein har fået nogle færre timers søvn end antaget... Jeg husker bl. a. tydeligt de mails der blev sendt rundt med venlige rykkere til folk som ikke engang havde overført depositum... Og jeg tænkte, ja endnu engang har den med teten problemerne... Hvem kender ikke det..

Jeg skal være ærlighed sige, at jeg kun har købt stumper og smådele for 1000 kr. og altså ikke en grill, andet end en bordgrill. Jeg ved ikke engang om jeg får "forsikringspenge" retur... Og jeg vil slet ikke have nogen.

Jeg synes at Scharstein fortjener en erkendighed, et par nye griller eller hvad der nu kan blive til. Måske i hvert fald at alt hvad han har bestilt, betales af forsikringssummen så han holdes skadesløs og omkostningsneutral i kr. og ører, ikke timer for det er nok ikke et regnestykke der skal gøre op. Er der penge til overs kan de deles ud til resten.

Jeg er ikke ud på at starte den helt store diskussion, men kunne da bare opfordre til at hver enkelt som ikke ønsker sin forsikringssum retur, skriver en mail til Scharstein med tak for indsatsen og beder ham beholde den del. Det har jeg gjort for længe siden, men vil gøre det igen og håber at flere vil. Så kan han måske give lidt tilbage til familien, som vist har lidt rigeligt. På den måde vil denne tråd ikke eksplodere med lange diskussioner.

Hvis Scharstein er totalt og helt aldeles modstander af mit forslag, så må han selvfølgelig råbe vagt i gevær her i tråden og så undskylder jeg selvfølgelig.

Jeg skal gøre opmærksom på, at jeg ikke "kender" Scharstein, ikke har nogen interesse i ovenstående, ikke får noget ud af det osv. osv. osv....

Mvh
Kristian

.1%¤ .1%¤ .1%¤ Den er jeg med på, det kunne jo også være at hjælperne blev tørstige under arbejdet... [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
Stol aldrig på en mager kok !!!!!!!!

Brugeravatar

PiaP
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#565 » 17. jul 2013, 08:37

Hvis det skal være, kan jeg tage lidt med til Skjørring (nord for Galten, 20 km vest for Århus) på fredag.
Kan ha' plads til en mini, lidt tilbehør ell lign.

PM mig, hvis interesseret.

Pia
Primo Jr (2012), Auplex mini (Juli 2013) og Weber Q100 (2007)
Hjælpemidler: Fredstone, og Bjørn

Wellness er en beslutning du tager
http://www.body-sentio.dk

thesheep
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#566 » 17. jul 2013, 18:33

så er skibet snart i havn :D

Brugeravatar

Bjørn Nielsen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#567 » 17. jul 2013, 19:52

thesheep skrev:så er skibet snart i havn :D

Jeps det er dejligt .1%¤

Sidste "Piratmelding" jeg fik fra skibet, lød på at kaptajnen har anmodet om 20 frivillige hjælpere, og at Scharstein er i fuld fart mod Hamburg med 200 liter Karlson`s klister... [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif] :lol: :lol:
Stol aldrig på en mager kok !!!!!!!!

Brugeravatar

elleh@ge
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#568 » 17. jul 2013, 20:03

Bjørn Nielsen skrev:
thesheep skrev:så er skibet snart i havn :D

Jeps det er dejligt .1%¤

Sidste "Piratmelding" jeg fik fra skibet, lød på at kaptajnen har anmodet om 20 frivillige hjælpere, og at Scharstein er i fuld fart mod Hamburg med 200 liter Karlson`s klister... [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif] :lol: :lol:

Det må der IKKE, jeg gentager IKKE spøges med...
+ + + + + + + + +
Kim

SAfire
Weber Q300
Weber One touch platinium
Weber Smokey Joe
Auplex Kamado XL

TOK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#569 » 17. jul 2013, 21:36

Hejsa

Er der nogen af jer der ved hvordan de er pakket? Trækasse eller pap? Tænker i relation at få skidtet spændt fast på en alm trailer, og om kassen kan ligges ned under transport på trailer eller om den helst skal være oprejst.

Thomas

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#570 » 17. jul 2013, 22:02

TOK skrev:Hejsa

Er der nogen af jer der ved hvordan de er pakket? Trækasse eller pap? Tænker i relation at få skidtet spændt fast på en alm trailer, og om kassen kan ligges ned under transport på trailer eller om den helst skal være oprejst.

Thomas

De billeder jeg har kunne finde, der er de pakket ind i det jeg tror der er meget kraftig pap...

ibil2.jpg
ibil2.jpg (27.72 KiB) Vist 5445 gange

ibil.jpg
ibil.jpg (28.45 KiB) Vist 5445 gange

Jeg ved at der er nogle herinde der næsten lige har købt en magent til - måske de kan sige noget :-)

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

Sofus far
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#571 » 17. jul 2013, 22:07

TOK skrev:Hejsa

Thomas

Hvis man kan sammenligne med en bge large er kassen kvadratisk og kan sagtens spændes fast med en båndstrammer

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#572 » 17. jul 2013, 22:49

KristianK skrev:

Mvh
Kristian

Hej Kristian,

Tak for dit indlæg og det kræver vist en lille kommentar :-) og der er flere ting i denne, så lad mig prøve at tage dem fra en ende af :)

Men allerførst, er det mig meget vigtig at slå fast, at jeg IKKE er gået ind i dette for at tjene på det eller skore kassen (og tro mig det gør jeg heller ikke :lol: ) men derimod fik jeg ideen til dette efter at jeg havde været ved fredags bøf ved Stig (TBSgrillshop), hvor jeg for første gang smagte mad der var tilberedt på en Kamado og jeg var solgt, både for smagen, men især også de muligheder der var... Men jeg er for nærig til at ofre 10-15.000 på en grill som jeg slet ikke kunne sige ville fange mig (også tror jeg ikke at jeg nogensinde kunne få overtalt min fantastiske kone til at jeg måtte købe sådanne en) - men hvis det der i mod var muligt at kunne få en fornuftig "kopi" og øve mig på og finde ud af hvad det er.... så.... Det her var tilbage i september og før det blev offentliggjort herinde i denne tråd, havde jeg undersøgt flere muligheder... Så kort jeg gik ind i dette for at spare lidt penge selv, men havde også muligheden for at "betale" lidt tilbage til dem der er her på grillguru - verdens bedste forum, med de mest hjælpsomme personer - jeg gør det fordi Grilning er blevet mig en stor lidenskab og når jeg griller betyder hverdags problemerne mindre - ren terapi, med en fantastisk belønning :savl2:

Mht. søvn og arbejde der er lagt i dette projekt, så er fakta, at jeg for første gang i mit liv har fejlberegnet omfanget af et projekt jeg hopper på :-) - Dette har betydet at jeg især i perioden hvor dette har kørt mere eller mindre har brugt de fleste af mine aftner (og natter) på det, det har kostet mange manglende timers nattesøvn, men dem henter jeg jo nok ind igen senere :)

Forsikrings modellerne er kun betalt af dem der har bestilt Kamadoer og det er også de eneste, der vil få noget ud af det...

Ja det er mig der har siddet med problemerne og det har været nogle bump på vejen men de er blevet løst, vi får vores grille - det har været sjovt, udfordrende og lærerigt at få dette projekt gennemført :-)

Mht. dit forslag om at lade mig beholde forsikrings pengene som tak - det er jeg meget beæret over at der er nogle der tænker på den måde og der har været to andre der har skrevet til mig og spurgt om jeg ville have at de skrev det og det skal ikek være op til mig - jeg vil ikke nægte at modtage noget som tak - men jeg vil understrege, at jeg IKKE er gået ind i dette for at tjene penge på det, jeg gik ind i det for at selv spare penge og for at give andre den samme mulighed og om få dage er dette blevet gennemført og jeg glæder mig til det er overstået og vores ferie kan begynde :-) - Dette forslag skal være helt op til folk selv at bestemme hvad de vil og ikke vil... Jeg er endnu mere beæret over at der allerede er nogle der har fulgt dit forslag og har mailet til mig...

Nu håber jeg bare at når weekenden er ovre at alle stadig er lige så glade, som det virker til at folk er nu:-) Knuderne der er begyndt at komme i min mave, vil nok først være helt væk når containeren er tømt og alt er i orden.

TAK TIL JEG ALLE, for at vise mig den store tillid I har og tak for at hjælpe mig med at realisere dette projekt (især pga. et par enkelte bump, der kun gav mig mere lyst til at få det gennemført *SS*)

Jeg kigger på alle jeres mails fra i dag nu her... Så i skal nok for svar :-)

/Michael
- der snart kan sove roligt igen hehe
/Michael

- if possible - BBQ it!

TOK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#573 » 17. jul 2013, 22:51

Super, Tak for det..

Den skulle jo så nødigt gå i stykker på vejen hjem fra Gørding, når det, forhåbentligt, er gået godt indtil nu :)

Brugeravatar

KristianK
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#574 » 17. jul 2013, 23:08

scharstein skrev:
KristianK skrev:

Mvh
Kristian

Hej Kristian,

Tak for dit indlæg og det kræver vist en lille kommentar :-) og der er flere ting i denne, så lad mig prøve at tage dem fra en ende af :)

Men allerførst, er det mig meget vigtig at slå fast, at jeg IKKE er gået ind i dette for at tjene på det eller skore kassen (og tro mig det gør jeg heller ikke :lol: ) men derimod fik jeg ideen til dette efter at jeg havde været ved fredags bøf ved Stig (TBSgrillshop), hvor jeg for første gang smagte mad der var tilberedt på en Kamado og jeg var solgt, både for smagen, men især også de muligheder der var... Men jeg er for nærig til at ofre 10-15.000 på en grill som jeg slet ikke kunne sige ville fange mig (også tror jeg ikke at jeg nogensinde kunne få overtalt min fantastiske kone til at jeg måtte købe sådanne en) - men hvis det der i mod var muligt at kunne få en fornuftig "kopi" og øve mig på og finde ud af hvad det er.... så.... Det her var tilbage i september og før det blev offentliggjort herinde i denne tråd, havde jeg undersøgt flere muligheder... Så kort jeg gik ind i dette for at spare lidt penge selv, men havde også muligheden for at "betale" lidt tilbage til dem der er her på grillguru - verdens bedste forum, med de mest hjælpsomme personer - jeg gør det fordi Grilning er blevet mig en stor lidenskab og når jeg griller betyder hverdags problemerne mindre - ren terapi, med en fantastisk belønning :savl2:

Mht. søvn og arbejde der er lagt i dette projekt, så er fakta, at jeg for første gang i mit liv har fejlberegnet omfanget af et projekt jeg hopper på :-) - Dette har betydet at jeg især i perioden hvor dette har kørt mere eller mindre har brugt de fleste af mine aftner (og natter) på det, det har kostet mange manglende timers nattesøvn, men dem henter jeg jo nok ind igen senere :)

Forsikrings modellerne er kun betalt af dem der har bestilt Kamadoer og det er også de eneste, der vil få noget ud af det...

Ja det er mig der har siddet med problemerne og det har været nogle bump på vejen men de er blevet løst, vi får vores grille - det har været sjovt, udfordrende og lærerigt at få dette projekt gennemført :-)

Mht. dit forslag om at lade mig beholde forsikrings pengene som tak - det er jeg meget beæret over at der er nogle der tænker på den måde og der har været to andre der har skrevet til mig og spurgt om jeg ville have at de skrev det og det skal ikek være op til mig - jeg vil ikke nægte at modtage noget som tak - men jeg vil understrege, at jeg IKKE er gået ind i dette for at tjene penge på det, jeg gik ind i det for at selv spare penge og for at give andre den samme mulighed og om få dage er dette blevet gennemført og jeg glæder mig til det er overstået og vores ferie kan begynde :-) - Dette forslag skal være helt op til folk selv at bestemme hvad de vil og ikke vil... Jeg er endnu mere beæret over at der allerede er nogle der har fulgt dit forslag og har mailet til mig...

Nu håber jeg bare at når weekenden er ovre at alle stadig er lige så glade, som det virker til at folk er nu:-) Knuderne der er begyndt at komme i min mave, vil nok først være helt væk når containeren er tømt og alt er i orden.

TAK TIL JEG ALLE, for at vise mig den store tillid I har og tak for at hjælpe mig med at realisere dette projekt (især pga. et par enkelte bump, der kun gav mig mere lyst til at få det gennemført *SS*)

Jeg kigger på alle jeres mails fra i dag nu her... Så i skal nok for svar :-)

/Michael
- der snart kan sove roligt igen hehe

Hej Michael,

Jeg, og sikkert alle der har været med hele vejen, kan huske intentionerne bag det hele. Alt det er jeg med på... Det rokker bare ikke ved, at du nok fik mere arbejde end forventet ;-) og det er det jeg påpeger. Jeg kan ikke afgøre om retur beløbet er stort eller småt for den enkelte, men bare konstatere at med den opgraderings/tilkøbsbacille vi alle er bidt af (og bruger tilsvarende kr. på) , så er det nok ikke fordi vi ikke kan undvære det beløb... Og at flere tænker som jeg, viser måske at der er noget om snakken. Skal vi ikke bare lade den ligger der og så må tiden vise resten. Jeg har fået sagt hvad jeg vil og du også :-)

Nu kan jeg forstå at jeg ikke skal have penge retur, men jeg har fået besked fra min gode ven hjemme, at jeg har købt 6 flasker italiensk top rødvin mens jeg har været på ferie. Der kan man jo bare se. Jeg er oplyst at det er flasker som skal koste 250 i detailhandel og sådan een skal du da i hvert fald så have. Jeg har givet en tusse for kassen (har jeg fået at vide :-D) sikke venner :-)

Så hermed en invitation til at hente den i Espergærde og skulle der være en som kommer din vej, så giv lige lyd og få den med.
Jeg når ikke hjem før du er retur fra ferie.

God fornøjelse, arbejdslyst og rigtig god ferie.

Mvh.
Kristian

(som skal hjem og tilslutte en ny La Spaziale Vivaldi II) :-D
Hvis I vil følge min rejse i kaffeverdenen, så er I meget velkomne herunder
http://www.kristianskaffe.dk
https://instagram.com/kristianskaffe.dk

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#575 » 17. jul 2013, 23:52

Det må være det største fælles køb på GG der er lavet :-D

Når man har fulgt lidt med , og ikke mindst hvad der har været skrevet på et andet grill fora er det utroligt glædeligt at i snart er mange der indtræder i "potteverdenen"

Jeg tror at det arbejde som Michael har udført er og var utroligt og udfordrene for ham og ikke mindst for hans famillie .

Jeg glæder mig bare så meget til at få alle jeres fantastiske beretninger når kullet bliver tændt i jeres nye kamadoer [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#576 » 18. jul 2013, 00:17

DET GODE SKIB "CMA CGM C. COLOMB" LIGGER NU VED KAJ I HAMBURG .1%¤ .1%¤ .1%¤

http://www.marinetraffic.com/ais/dk/default.aspx?mmsi=228315600&centerx=9.595703&centery=53.59713&zoom=10&type_color=7

Og hvis jeg kender sådanne container havne ret - så er de godt i gang med losningen

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

Brugeravatar

ps2jens
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#577 » 18. jul 2013, 00:20

.1%¤
Mvh Jens.
Deaktiveret efter brugerens ønske den 08.11.2015

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#578 » 18. jul 2013, 01:33

Det er jo lige før vi skal til at finde det kød der skal grilles derpå! .1%¤
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

RuneS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#579 » 18. jul 2013, 19:42

Skal jeg forstå det sådan at det er 100% imorgen de kan afhentes så? Jf. din email fra kl 14.30?

kongebryder
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#580 » 18. jul 2013, 19:52

RuneS skrev:Skal jeg forstå det sådan at det er 100% imorgen de kan afhentes så? Jf. din email fra kl 14.30?

hvilken mail? :-? :-)
Weber E-310 Premium Spirit
Auplex XL
Bjørn Teddy
Steba SV1 Sous vide

RuneS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#581 » 18. jul 2013, 19:58

har fået en mail 17 juli, med en opdatering fra Michael om at de forventer at ha containeren i gørding fredag kl 12.

Brugeravatar

ps2jens
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#582 » 18. jul 2013, 20:07

Mon ikke vi får seneste nyt senere i aften, når Michael har lidt overblik :-D
Mvh Jens.
Deaktiveret efter brugerens ønske den 08.11.2015

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#583 » 18. jul 2013, 20:18

RuneS skrev:Skal jeg forstå det sådan at det er 100% imorgen de kan afhentes så? Jf. din email fra kl 14.30?

Hvilken mail? Jeg mener ikke at jeg har sendt mails rundt i eftermiddag :lol: :lol: :lol:

Men en lille update - jeg har her til aften snakket med speditøren og han siger at han forventer at den lander i morgen kl 12:00 - dog umiddelbart med det ene lille forbehold at den bliver stoppet, når den køre igennem tolden i frihavnen (en stor bil skanner og hvis der ikke er noget mistænkelig i skanningen så køre den videre og kommer i morgen - og ellers bliver den finkæmmet Det skal dog siges at noget mistænkeligt er ting som våben, narkotika og lignende - og det har jeg ikke bestilt :-)

Den skulle gerne køre fra Hamburg ca. 7-7:30 og jeg får enten besked hvis den bliver holdt tilbage eller ca. kl 10 om at den kommer...

Skulle det der ikke må ske ske - så sender jeg sms rundt til alle asap derefter - men vi snakker promille risiko for at det sker...

Så til alle os der skal have nyt legetøj i morgen VI SES om ca 18 1/4 time :-)

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

RuneS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#584 » 18. jul 2013, 20:20

Skrev også den 17. ikke i eftermiddags :)

Det lyder super. kommer imorgen .1%¤

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#585 » 18. jul 2013, 20:27

Amazonas skrev:Det må være det største fælles køb på GG der er lavet :-D

Når man har fulgt lidt med , og ikke mindst hvad der har været skrevet på et andet grill fora er det utroligt glædeligt at i snart er mange der indtræder i "potteverdenen"

Jeg tror at det arbejde som Michael har udført er og var utroligt og udfordrene for ham og ikke mindst for hans famillie .

Jeg glæder mig bare så meget til at få alle jeres fantastiske beretninger når kullet bliver tændt i jeres nye kamadoer [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Det bliver fantastisk - og Jesper, hendes (konen) har været igen med at stille krav og givet sit besyv med - så en af de ting jeg har måtte love hende er "ingen nye/flere projekter i år" (godt der ikke er længe til næste år - og jeg allerede lidt på vej ud i et ved frimurerne, glæder mig til at høre hvad hun siger til det :lol: :lol: :lol: ) I lørdags kom det så til hende at nu skulle vi ikke have flere grille og måske enda af med et par stykker ??? ved ikke hvad hun taler om - men søndag havde jeg glemt dette og fik mig skrevet op til en af de der Kab'On :-)

Prøv lige og tænk dig tråden "se hvad jeg har købt" hvordan den kommer til at se ud efter weekenden :lol: :lol: :lol:

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

Brugeravatar

elleh@ge
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#586 » 18. jul 2013, 20:27

scharstein skrev:
Så til alle os der skal have nyt legetøj i morgen VI SES om ca 18 1/4 time :-)

/Michael

Det er jo bedre end selveste JULEAFTEN !!!
+ + + + + + + + +
Kim

SAfire
Weber Q300
Weber One touch platinium
Weber Smokey Joe
Auplex Kamado XL

Brugeravatar

tonkan
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#587 » 18. jul 2013, 20:59

Ses i morgen omkring kl. 15:15 :-D

M.v.h

Jan Pedersen
Weber Performer (2010) med Rotisserie (2012)
Outdoorchef Montreux 570 ‎(2012)

kongebryder
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#588 » 18. jul 2013, 21:05

ja, vi ses mandag engang Michael, når jeg er ovre Weekendens tømmermænd...

glæder mig som et lille barn, og de første par nakkefileter er blevet indkøbt.. :-D
Auplex XL
Bjørn Teddy
Steba SV1 Sous vide

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#589 » 18. jul 2013, 22:05

kongebryder skrev:ja, vi ses mandag engang Michael, når jeg er ovre Weekendens tømmermænd...

glæder mig som et lille barn, og de første par nakkefileter er blevet indkøbt.. :-D

hehe... Jeg overvejer om jeg kan nå at komme forbi Asbjørns på lørdag, men den US Brisket der er indkøbt, der nok bliver den første ting på den ene af den også snart nogle ribs må vist være et must - for som jeg har kunne forstå, på et par af dem der har købt andet sted, så skal den langsom varmes igennem i begyndelsen - før man begynder på de høje grader :-)

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

Brugeravatar

Batmand
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#590 » 18. jul 2013, 22:05

Nogen der kan have en Mini og en af de små firkantet grille med til det Nordjyske, betaler naturligvis for besværet??

kongebryder
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#591 » 18. jul 2013, 22:15

Batmand skrev:Nogen der kan have en Mini og en af de små firkantet grille med til det Nordjyske, betaler naturligvis for besværet??

PB
Sendt :-D
Auplex XL
Bjørn Teddy
Steba SV1 Sous vide

Brugeravatar

StufMeister
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#592 » 18. jul 2013, 22:34

Må man spørge hvad det samlede ordrebeløb løb op i ?

Af ren nysgerrighed
Weber OTG 57
BGE L plus diverse tilbehør

Ulrik_Nissen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#593 » 18. jul 2013, 23:10

Auplex selv har denne anvisning:

How to Use the Kamado Ceramic Grill Effectively?
Fars lille grillpark:
--------------------------------------
Auplex XL
Sunwind Smart Minnesota 4000
Weber One Touch Gold, 57 cm
Weber Rotisserie

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#594 » 19. jul 2013, 00:12

StufMeister skrev:Må man spørge hvad det samlede ordrebeløb løb op i ?

Af ren nysgerrighed

ca en kvart million +/- et par håndører inkl. moms, told fragt mv.

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

Brugeravatar

StufMeister
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#595 » 19. jul 2013, 01:56

scharstein skrev:
StufMeister skrev:Må man spørge hvad det samlede ordrebeløb løb op i ?

Af ren nysgerrighed

ca en kvart million +/- et par håndører inkl. moms, told fragt mv.

/Michael

Det er fanme et godt, stort fælleskøb. Du kan snart ikke fortjene mere ros for din indsats så det vil jeg lade være med :-)

Og så blot ønske alle de nye grillejere tillykke med nyerhvervelsen.
Weber OTG 57
BGE L plus diverse tilbehør

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#596 » 19. jul 2013, 10:24

Ingen nyt er godt nyt? Skal vi satse på at den kørte ubemærket gennem tolden? :-)
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#597 » 19. jul 2013, 10:26

Så er containeren på vej til DK .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤
/Michael

- if possible - BBQ it!

RuneS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#598 » 19. jul 2013, 10:35

Ja da! [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

9900
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#599 » 19. jul 2013, 10:40

Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Weber 57cm 2000
Weber 57cm 2010
Weber 57cm <2000
Big grenn egg large
Weber spirit e-310
Primo xl oval
Primo oval JR
Auplex mini

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#600 » 19. jul 2013, 10:50

scharstein skrev:Så er containeren på vej til DK .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤

.1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ [smilie=pdt_aliboronz_37.gif] [smilie=pdt_aliboronz_37.gif] [smilie=pdt_aliboronz_37.gif] [smilie=pdt_aliboronz_37.gif] [smilie=pdt_aliboronz_37.gif] [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
/Martin

Tilbage til "Kamado keramisk grill"