Pizza ..... igen igen og igen MEN på Primo Model Rund

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.
Brugeravatar

Emneforfatter
Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Pizza ..... igen igen og igen MEN på Primo Model Rund

Indlæg#1 » 23. jul 2011, 00:01

Primo model rund skulle naturligvis afprøves med pizza, inden afvikling af en række kurser ud over det ganske "sommerland" :-)
Vi var blevet smidt en flaske + en dåse tomater i "nakken" og de skulle naturligvis afprøves, men for lige at peppe dem lidt op, kom vi lidt salt, pepper og friskpresset hvidløg i de 2 slags topping og det viste sig, at være en rigtig god investering. :-)

Pizza på Primo 002_800x600.jpg

30 sek. optænding med gasdåsen og vi er igang. :-)

Pizza på Primo 003_800x600.jpg

Fredstone i Ø 36 cm. monteres på risten, luk låget og fuld åben for top og bundspjæld.

Pizza på Primo 005_800x600.jpg

Frisk svitset bacon.

Pizza på Primo 008_800x600.jpg

Friskrevet cheddar ost.

Pizza på Primo 012_800x600.jpg

Friskrevet Bornholmer ost.

Pizza på Primo 013_800x600.jpg

Skiveskåret kylling fra i går. :-)

Pizza på Primo 014_800x600.jpg

Kylling 001.JPG

Den ka' altså nogle tricks den der Primo XL oval, hammerende lækker kylling, utrolig mør og saftig :-D

Kylling 007.JPG

Ananas.

Pizza på Primo 015_800x600.jpg

Skinkestrimler.

Pizza på Primo 017_800x600.jpg

150 g. dej trykkes og trækkes ud i Ø 28 cm.

Pizza på Primo 018_800x600.jpg

Topping monteres og stryges ud med en pensel.

Pizza på Primo 019_800x600.jpg

Kylling, bacon

Pizza på Primo 021_800x600.jpg

og cheddar ost kommes på.

Pizza på Primo 022_800x600.jpg

Direkte ud på den gennemvarme Fredstone.

Pizza på Primo 023_800x600.jpg

Godt 300 grader og 4 min. senere er den første pizza færdig. :-)

Pizza på Primo 026_800x600.jpg

Pizza på Primo 027_800x600.jpg

Bunden, sprød og utrolig lækker.

Pizza på Primo 029_800x600.jpg

Pizza på Primo 030_800x600.jpg

Pizza med 2 forskellige slags ost. :-)

Pizza på Primo 039_800x600.jpg
Senest rettet af Fred 23. jul 2011, 00:40, rettet i alt 1 gang.
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Pizza ..... igen igen og igen på Primo Model Rund

Indlæg#2 » 23. jul 2011, 00:10

Jeg tror du kan fremtrylle sådan et resultat der på en brødrister efterhånden - det ser som altid rigtig lækkert ud. Og MASSER af ost! :savl2:
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Brugeravatar

elleh@ge
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Pizza ..... igen igen og igen MEN på Primo Model Rund

Indlæg#3 » 23. jul 2011, 01:21

FRED tryller og tryller.... endnu engang .1%¤ .1%¤ .1%¤
ser MEGET lækker ud...
+ + + + + + + + +
Kim

SAfire
Weber Q300
Weber One touch platinium
Weber Smokey Joe
Auplex Kamado XL

Brugeravatar

havnefogeden
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 23. jul 2011, 04:14

Lige som det skal være Frederik
Man får næsten lyst til at skrive : Kendt dansk brødguru laver pizzaer i verdensklasse på sin Primo :-D :-D
Give a man a gun and he can rob a bank!
Give a man a bank an he can rob the World !!!

Primo Oval XL......Proud to be the only ceramic grill Made in The USA!!!

Morten[/color]

Brugeravatar

gundersen
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 23. jul 2011, 08:23

Hmmm jeg vil have en rund pizza ovn NU !
Flot og lækkert.
René - KCBS Certified BBQ Judge

Holdkaptajn på: Team Crazy Danes BBQ
Medejer af: JRgrillcatering.dk

Idashøj Cater Grill 1200 (2013)
Primo Kamado Rund (2011)
Primo Kamado XL Oval (2011)
Weber Genesis E-320 (2010)

Brugeravatar

Emneforfatter
Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Re: Pizza ..... igen igen og igen på Primo Model Rund

Indlæg#6 » 23. jul 2011, 09:58

MartinM skrev:Jeg tror du kan fremtrylle sådan et resultat der på en brødrister efterhånden - det ser som altid rigtig lækkert ud. Og MASSER af ost! :savl2:

Hej Martin :-)

Ja, Friskrevet ost giver absolut en ekstra dimension til en i forvejen dejlige smag fra de øvrige ingredienser. :-D

Ost generelt er rigtig dejlig, at eksperimentere med i forbindelse med "fabrikation" af pizza. :-D

Visse ostetyper med et lavt indhold af fedt, kan man ligefrem få helt sprød og knasende på pizzaen. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

Emneforfatter
Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#7 » 23. jul 2011, 10:00

gundersen skrev:Hmmm jeg vil have en rund pizza ovn NU !
Flot og lækkert.

Ja, Kære Ven :-D

Få nu lige det kalvelæder af baglommen - ikk' ;-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

emjay
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#8 » 23. jul 2011, 10:04

De ser bare gode ud de pizzaer .1%¤ Bare man bliver "næsten" lige så dygtig efter pizza kursus ;-)
.oOo.
Morten

Nu med Kamado :-)

daxdax
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 23. jul 2011, 10:09

Fred skrev:
Flot og lækkert.

Hej Frederik

Det er altid lækre pizzaer du laver
det kunne være at gundersens er lavet af mulvarpeskind istedet for kalvelæder :lol: :lol: :lol:
Mvh.
Flemming

OTG 57
Performer med gastænder
Primo kamado XL med hjemmelavet grillbord
BGE L også med hjemmelavet grillbord
Hjemmelavet røgovn

Brugeravatar

Emneforfatter
Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#10 » 23. jul 2011, 10:23

emjay skrev:De ser bare gode ud de pizzaer .1%¤ Bare man bliver "næsten" lige så dygtig efter pizza kursus ;-)

Det tør jeg faktisk godt garantere for at du bliver. .1%¤
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

gundersen
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#11 » 23. jul 2011, 10:35

Fred skrev:
Flot og lækkert.

Det må vejret der gør at den er lidt genstridig men det er ikke meget der mangler ;-)
René - KCBS Certified BBQ Judge

Holdkaptajn på: Team Crazy Danes BBQ
Medejer af: JRgrillcatering.dk

Idashøj Cater Grill 1200 (2013)
Primo Kamado Rund (2011)
Primo Kamado XL Oval (2011)
Weber Genesis E-320 (2010)

Brugeravatar

CKC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#12 » 23. jul 2011, 10:43

Flotte pizzaere Fred, dog er osten lige mørk og "knasende" nok efter min smag, men sådan er vi jo så forskellige. Jeg plejer nemlig altid at bruge mozzarella( ikke revet, men hele stykker), der bare smelter ud, og ikke så hurtig bliver brunet. Den smager dog ikke af så meget. Et lille trick jeg bruger her, er evt. at tage en mere smagfuld ost nederst, også mozzarellaen ovenpå, revet i små stykker.

Nu har jeg efterhånden lavet en del pizzaere i ovn, og senest på W57, alle bagt på Weberpizzasten. Mine resultater bliver bedre og bedre for hver gang, som jeg får teknikkerne pudset af. Det har fået mig til at tænke på: Hvad er det præcist bagestenen gør? Jo mere jeg tænker over det, jo mere forvirret bliver jeg. Skal den holde temperaturen nede fra bunden, altså skærme af, og i givet fald, hvorfor skal den så varme op? Omvendt, skal den akkumulere varme, så den kolde pizza bliver bagt hurtigere, hvorfor bruges så ikke en støbejernsplade, der akkumulere mere varme og leder bedre?

Hvad er mest korrekt anvendelse af en weberbagesten, mht. opvarmning ( temperatur+tid)?

Hvad gør en tykkere sten, som f.eks en Fredstone bedre, og kunne man evt. lægge 2 weberbagesten ovenpå hinanden for et bedre resultat?

Ja, undskyld de mange spørgsmål, men nogle gange kan jeg ikke sove om natten, og så fiser tankerne rundt op i hovedet.
Weber One Touch Platinum 57.
Outdoorchef City
"Det tager et øjeblik at lære at grille, men en livstid at mestre."

Brugeravatar

Emneforfatter
Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#13 » 23. jul 2011, 11:49

CKC skrev:Flotte pizzaere Fred, dog er osten lige mørk og "knasende" nok efter min smag, men sådan er vi jo så forskellige. Jeg plejer nemlig altid at bruge mozzarella( ikke revet, men hele stykker), der bare smelter ud, og ikke så hurtig bliver brunet. Den smager dog ikke af så meget. Et lille trick jeg bruger her, er evt. at tage en mere smagfuld ost nederst, også mozzarellaen ovenpå, revet i små stykker.

Nu har jeg efterhånden lavet en del pizzaere i ovn, og senest på W57, alle bagt på Weberpizzasten. Mine resultater bliver bedre og bedre for hver gang, som jeg får teknikkerne pudset af. Det har fået mig til at tænke på: Hvad er det præcist bagestenen gør? Jo mere jeg tænker over det, jo mere forvirret bliver jeg. Skal den holde temperaturen nede fra bunden, altså skærme af, og i givet fald, hvorfor skal den så varme op? Omvendt, skal den akkumulere varme, så den kolde pizza bliver bagt hurtigere, hvorfor bruges så ikke en støbejernsplade, der akkumulere mere varme og leder bedre?

Hvad er mest korrekt anvendelse af en weberbagesten, mht. opvarmning ( temperatur+tid)?

Hvad gør en tykkere sten, som f.eks en Fredstone bedre, og kunne man evt. lægge 2 weberbagesten ovenpå hinanden for et bedre resultat?

Ja, undskyld de mange spørgsmål, men nogle gange kan jeg ikke sove om natten, og så fiser tankerne rundt op i hovedet.

Hej CKC :-D

Jo mere vi spørger og hjælper hinanden, jo før skulle vi jo gerne komme målet mht. at frembringe den pizza vi nøjagtig gerne vil kreerer derhjemme. :-D

Det er jo netop dejlig læsning, at dine pizzaer bliver bedre og bedre. :-D

Mht. forskellige slags ost, og dermed hvordan vi kommer det på pizzaen, så er det jo netop dejlig at læse hvordan du gør, det er jo med til at inspirere vi andre. :-D

En bagestens ypperste opgave er, at bage og beskytte bunden mod den hårde undervarme der alt andet lige er og vil være i en grill, og det er netop det der har været det store problem mht. bagning på grill. :-)
En ret stor del af de bagesten/pizzasten der er på markedet i dag, er af en beskaffenhed der desværre gør, at varmen bliver akkumuleret i bagestenen, det resulterer desværre i, at bunden vil blive lidt mørk i det ved afbagning af pizza nr. 2-3-4 alt afhængig af hvor længe bagestenen har været opvarmet, inden den første pizza kommes på.
Mht. at bruge bagesten/pizzasten der har forskellig tykkelse, så er der et Tysk firma der sælger pizza og bagesten i forskellige tykkelser, alt afhængig af hvad der skal bages, eks. købte jeg for ca. 4 år siden flere af deres pizzasten og eks. er den de anbefaler til rugbrød 7 cm. tyk for at kunne holde til den lange tid på grillen, inden varmen brændte igennem, denne bagesten kostede 1.700 kr. Deres bagesten til franskbrød er 4 cm. tyk og er beregnet til en ½ time på grillen, så det kan lade sig gøre. :-)

Mht. Webers bagesten, så er det mest idelle, at ligge den på grillen ca. 15-20 min. før den skal bruges, alt afhængig af hvilken temperatur grillen fyres op på. :-)

Støbejern er meget svær at bage pizza af på, da varmen ligeledes bliver akkumuleret, med det resultat, at pizzaen får en lidt for mørk kulør i bunden. :-)

Fredstones egenskaber gør, at du kan bage eks. 10-20 eller flere pizzaer af lige efter hinanden, på den samme sten - uden, at pizzaen bliver mørk i bunden. :-)

Det at du ikke kan sove om natten fortæller jo kun, at du spekulerer konstruktiv og positiv på en fornuftig løsning på en given opgave. :-D
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

CKC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#14 » 23. jul 2011, 12:06

Tak for det fyldestgørende svar Frederik. Det gav et fint klarsyn.

Sidst jeg lavede pizza, første gang på grill, var det på en grill uden termometer, så jeg ved ikke lige hvor varm den var, men der var smæk på den, det kunne jeg mærke. Super varm var den dog ikke for pizzaerene tog følgende:

#1 pizza: 20 min :shock: :shock: . Fin overflade, god men lidt lys bund. Sprød.
#2 pizza: 15 min, vi nærmer os noget godt. Flot overflade, mørkere bund, mere sprød.
#3 pizza: 12 min, glimrende. Kanon overflade, flot brun bund, perfekt sprød.
#4 pizza: 12 min, samme som #3.

Stenen havde jeg varmet 10-15 min inden første pizza kom på.

Desværre fik jeg ikke taget billeder da jeg var så optaget af bageriet ( og drikke øl, ;-) )
Weber One Touch Platinum 57.
Outdoorchef City
"Det tager et øjeblik at lære at grille, men en livstid at mestre."

Brugeravatar

mgs
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#15 » 23. jul 2011, 12:18

mums virkelige flotte .1%¤

/morten

R7 multirøgeovn
baker kuglegril
weber go any wer
Performer touch n´go
hotwok
Primo Kamado Rund

hmm gasgrill er det ikke bare en stor grillpande he he

Brugeravatar

orvis
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#16 » 23. jul 2011, 12:49

Da Frederik var på Valdemar slot sammen med os, vist Frederik med alt tydelighed at stenen bare skal styres dvs undervarmen, vi ( Frederik) bagte 13 stk pizzaer i træk på en BGE bagesten ved ca 320 gr uden en eneste var det mindste brændt nogen steder. ( den første var faktisk for lys efter min mening, men vi havede travlt :-D )

Frederik lavede pizzaerne og jeg styrede BigGreenEgg XL, så det er kun at spørgsmål om at beherske varmen/grillen stene er uden betydning når man kan det....

Man skal styre grillen og lære sine kul og kende så laver men den mad man forventer :-D

NB: jeg kan lige stille et spørgsmål også:

Du fortalte på vores BGE tur rigtig meget og længe om at BigGreenEgg var efter din mening verdens bedst "bagemaskine" betyder din ny oplevelser at du har ændre holdning?
Deaktiveret efter eget ønske 0610-2012

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#17 » 23. jul 2011, 13:24

orvis skrev:NB: jeg kan lige stille et spørgsmål også:

Du fortalte på vores BGE tur rigtig meget og længe om at BigGreenEgg var efter din mening verdens bedst "bagemaskine" betyder din ny oplevelser at du har ændre holdning?

Er der overhovedet nogle der gider hører svaret på dette spørgsmål? [smilie=bluecolorz5_pdt_05.gif]
- Jeg gider ihvertfald ikke!

Grillgurus PM system kan med fordel bruges til "min er større end din, spørgsmål".

:twisted:
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

jgh
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#18 » 23. jul 2011, 16:55

Som altid super lækre pizzaer :savl2: , faktisk en af årsagerne til at jeg købte en Primo rund, så nu skal den bare tages i brug :oops:
Hilsen Jan

KCBS certified BBQ judge
3 x Primo kamado - 2 x Outdoorchef - 1 x BGE - og en del andre i laden :)

www.JRgrillcatering.dk

Brugeravatar

Emneforfatter
Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#19 » 23. jul 2011, 18:13

jgh skrev:Som altid super lækre pizzaer :savl2: , faktisk en af årsagerne til at jeg købte en Primo rund, så nu skal den bare tages i brug :oops:

Hej Jan :-D

I den forbindelse er det super, at i har tilmeldt jer pizzadagen i Ringsted, for der er ingen tvivl om, at de pizzaer vi laver i løbet af dagen, kan "kopieres" til et martrikelnr. i Vig. .1%¤
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

Emneforfatter
Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#20 » 23. jul 2011, 18:30

Jeg har naturligvis meget stor respekt for Guruens opfordring, derom må der ikke herske tvivl. .1%¤

Så derfor, mht. arrangementet på Valdermars Slot sendes der en PM til orvis. :-)

Mht. Udtalelsen om, at BGE var verdens bedste bagemaskine, så er det fuldstændig korrekt, at jeg har sagt det, men på det tidspunkt havde jeg aldrig prøvet, at bage pizza på en Primo model rund. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

orvis
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#21 » 23. jul 2011, 18:54

Fred skrev:

Jeg har naturligvis meget stor respekt for Guruens opfordring, derom må der ikke herske tvivl. .1%¤

Så derfor, mht. arrangementet på Valdermars Slot sendes der en PM til orvis. :-)

Mht. Udtalelsen om, at BGE var verdens bedste bagemaskine, så er det fuldstændig korrekt, at jeg har sagt det, men på det tidspunkt havde jeg aldrig prøvet, at bage pizza på en Primo model rund. :-)

jeg har skam fuld respekt for folk som kan blive klogere, det er jeg skam også blevet, ikke mindst på mennesker...
ang den PM du ville sende så må den være gået tabt i "posten" der er ikke kommet nogen, men det er helt ok, jeg havede ikke nogen spørgsmål til messen på Valdemar slot, der var jeg og mange andre jo tilstæde og smagt og så dine pizzaer...
Deaktiveret efter eget ønske 0610-2012

Brugeravatar

ggf
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#22 » 23. jul 2011, 19:02

super flotte pizzaer
og flot bord du har lagt prima rund i
Er det ikke set før :) hehe ...
Med Venlig Hilsen

Jacob

Billede Billede

Vinder af udfordring nr 4. Bedste lam 2008

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#23 » 24. jul 2011, 10:32

Går selvfølgelig ud fra at de 300 gr. Er Celcius. Vores Primo jr har nemlig kun Fahrenheit.
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#24 » 24. jul 2011, 11:00

angus skrev:Går selvfølgelig ud fra at de 300 gr. Er Celcius. Vores Primo jr har nemlig kun Fahrenheit.

Vi bager pizza ved 290-310 grader celcius i vores runde kamado, og de bliver bare gode, faktisk de bedste vi har lavet :P
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

Emneforfatter
Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#25 » 24. jul 2011, 11:05

angus skrev:Går selvfølgelig ud fra at de 300 gr. Er Celcius. Vores Primo jr har nemlig kun Fahrenheit.

Hej Angus :-D

Ja, det er Celcius. :-)

At termometeret kun viser Fahrenheit er ret interessant, da det jo fortæller, at det må være én af de første Primoer der kom til DK. :-D
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#26 » 24. jul 2011, 20:30

Fred skrev:

Hej Angus :-D

Ja, det er Celcius. :-)

At termometeret kun viser Fahrenheit er ret interessant, da det jo fortæller, at det må være én af de første Primoer der kom til DK. :-D

Det var det - vores Primo XL var den første som Dr.Kamado og Chefen hentede i Holland - selvfølgelig efter Dr. Kamados egne. Jeg tror de hentede 4 stk. , men læssede af hos os først :-D :-D Derfor var termometrene kun med Fahrenheit.
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#27 » 27. jul 2011, 16:04

Altså Frederik...

Jeg så (og smagte) de pizzaer du skovlede ind og ud af sådan en rund sort bandit ude i brørup, og nu dette indlæg........ [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Nu har jeg bestil en sort rund bandit, så nu skal jeg hjem og teste om dit indlæg holder .1%¤

Per
Godt jeg ikke får løn som fortjent...

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#28 » 27. jul 2011, 17:45

psoren skrev:Altså Frederik...

Jeg så (og smagte) de pizzaer du skovlede ind og ud af sådan en rund sort bandit ude i brørup, og nu dette indlæg........ [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Nu har jeg bestil en sort rund bandit, så nu skal jeg hjem og teste om dit indlæg holder .1%¤

Per

Ja det burde ikke være noget problem :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
pas nu på pakningen de første gange :roll: :roll: :roll: :roll:
Fodbad & Urtepotte
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#29 » 27. jul 2011, 19:44

Amazonas skrev:

Sort rund bandit: Bestilt!
Rund Fredstone: Klar!
Pizzaskovl: Klar!
Fumleplade (bageplade) Klar!
Reservepakning: Klar!

Det kan ikke gå galt det her [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Per
Godt jeg ikke får løn som fortjent...

Brugeravatar

havnefogeden
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#30 » 27. jul 2011, 20:02

psoren skrev:
Amazonas skrev:

Sort rund bandit: Bestilt!
Rund Fredstone: Klar!
Pizzaskovl: Klar!
Fumleplade (bageplade) Klar!
Reservepakning: Klar!

Det kan ikke gå galt det her [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Per

Sådan .1%¤
Give a man a gun and he can rob a bank!
Give a man a bank an he can rob the World !!!

Primo Oval XL......Proud to be the only ceramic grill Made in The USA!!!

Morten[/color]

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#31 » 27. jul 2011, 20:03

Respekt .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤ .1%¤
Fodbad & Urtepotte
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

med ved
DM 2010-2011-2012

Pandabjørn
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#32 » 27. jul 2011, 23:34

Jeg sad lige og søgte på pizza herinde, fordi jeg vil til at prøve at lave pizza på grill. Har hidtil kun lavet det i ovnen, men til gengæld mange gange. Anyways, så faldt jeg lige over din tråd og var nødt til lige at knytte et par kommentarer.

Først vil jeg lige sige, at jeg synes, at bunden ser rigtig god ud, men jeg undrer mig over et par ting.

Jeg undrer mig for det første over, hvorfor osten er ovenpå fyldet. En rigtig pizza er da tomat, ost og så fyld.

For det andet undrer jeg mig over, at du ikke gør mere ud af tomatsaucen. Som du skriver det, lyder det til, at du plejer at putte tomat på helt rent uden nogen form for krydderier. Det må give et ret tam smag. For mig at se, mangler der noget krydderi. Både i saucen, men også på toppen. En pizza skal have et drys oregano. Både basilikum, oregano, chili og hvidløg er godt i tomatsaucen.

Pandabjørn
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#33 » 1. aug 2011, 22:34

Pandabjørn skrev:Jeg sad lige og søgte på pizza herinde, fordi jeg vil til at prøve at lave pizza på grill. Har hidtil kun lavet det i ovnen, men til gengæld mange gange. Anyways, så faldt jeg lige over din tråd og var nødt til lige at knytte et par kommentarer.

Først vil jeg lige sige, at jeg synes, at bunden ser rigtig god ud, men jeg undrer mig over et par ting.

Jeg undrer mig for det første over, hvorfor osten er ovenpå fyldet. En rigtig pizza er da tomat, ost og så fyld.

For det andet undrer jeg mig over, at du ikke gør mere ud af tomatsaucen. Som du skriver det, lyder det til, at du plejer at putte tomat på helt rent uden nogen form for krydderier. Det må give et ret tam smag. For mig at se, mangler der noget krydderi. Både i saucen, men også på toppen. En pizza skal have et drys oregano. Både basilikum, oregano, chili og hvidløg er godt i tomatsaucen.

Hvorfor vil du ikke svare på det her indlæg? Vil du kun svare, hvis man roser dig til skyerne, som de andre har gjort?

Brugeravatar

Emneforfatter
Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#34 » 1. aug 2011, 22:55

Pandabjørn skrev:
Pandabjørn skrev:Jeg sad lige og søgte på pizza herinde, fordi jeg vil til at prøve at lave pizza på grill. Har hidtil kun lavet det i ovnen, men til gengæld mange gange. Anyways, så faldt jeg lige over din tråd og var nødt til lige at knytte et par kommentarer.

Hvorfor vil du ikke svare på det her indlæg? Vil du kun svare, hvis man roser dig til skyerne, som de andre har gjort?

Hej Pandabjørn :-)

Sorry - jeg havde ganske enkelt ikke set dit indlæg.

Én af de ting jeg er ret vild med mht. pizza er, at vi kan kreere den/dem som vores smagsløg netop foreslår og jeg laver/bygger mine og familiens pizzaer netop som vi godt kan lide dem og det er som billederne viser. :-)

Mht. tomattopping, så er den altid smagt til med krydderier og evt. lidt friskpresset hvidløg. :-)

Mht. de øvrige krydderier, så tilsætter vi vel alle hvad vi godt kan lide og du har ganske ret, oregano er et yderst godt krydderi til at peppe smagen lidt op. :-D
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#35 » 1. aug 2011, 23:08

@Fred : Den gasbrænder du tænder op med, hvor finder man sådan en henne ?
Kind Regards Søren H. Wind
Stolt ejer af en ÆGTE NOMA Grill = Big Green Egg Large... Livet er for kort til briketter
When i'm done Eggin' You'll be beggin'

Brugeravatar

Emneforfatter
Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#36 » 1. aug 2011, 23:11

Wind Diesel skrev:@Fred : Den gasbrænder du tænder op med, hvor finder man sådan en henne ?

Den er købt hos Trælasten i Vejen. :-)

Den er virkelig god og utrolig effektiv. :-)

Pizza på Primo XL 001.JPG
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Chrissen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#37 » 2. aug 2011, 18:18

HVOR SER DE PIZZAÈR LÆKRE UD !!! :savl2:

Jeg har skåret mit madlavning ned til ...ja næsten ingenting, gider ikke :oops: :oops:
Kæresten arbejder næsten alle døgnets timer pt. og sønnen er på ferie hos sin far,
så ja jeg gider ikke lave mad kun til mig, men bliver da ikke mindre sulten når man ser
sådan en Pizza :savl2:
Mvh Christina

Den dag man ikke længere kan finde barnet i sig selv, den dag er man gammel !

Weber OTG 57cm
Outdoorchef Montreux

Brugeravatar

akadna
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#38 » 3. aug 2011, 19:42

Fred skrev:
Wind Diesel skrev:@Fred : Den gasbrænder du tænder op med, hvor finder man sådan en henne ?

Den er købt hos Trælasten i Vejen. :-)

Den er virkelig god og utrolig effektiv. :-)

Den vedhæftede fil Pizza på Primo XL 001.JPG er ikke længere tilgængelig
Efter at have set hvor nemt Frederik tændte op med sin gasbrænder (den på billedet), skulle jeg også have fat i en. Jeg kunne ikke få fat på samme model, men fandt denne http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... =5070&n=10 i Harald-nyborg til 298,- + en dåse gas til 17,95,-

5070.jpg
5070.jpg (6.95 KiB) Vist 4567 gange
Det har aldrig været nemmere at tænde op for mig... (bruger kul i min OTG). ½-1 minut med den blæser direkte på kul, evt flere steder hvis det skal gå hurtigere, så er der gang i grillen.
Jeg har altid brugt BURNER poser (og været glade for dem), men jeg er godt nok blevet glad for min lille blæselampe.

Mvh
Dan

Tilbage til "Kamado keramisk grill"