Min grill væltede... :-(

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.

Emneforfatter
BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Min grill væltede... :-(

Indlæg#1 » 26. apr 2019, 10:17

Hej,

Min grill væltede i blæsten tidligere på ugen. Jeg åbnede låget, som jeg plejer, da jeg skulle tænde op i grillen. I et kort øjebliks uopmærksomhed fik vinden fat i låget så grillen væltede....
:oops: [smilie=bluecolorz5_pdt_04.gif] :cry:
Jeg synes grillen stod i læ, og bagefter kan jeg kun tænke på alt det jeg kunne have gjort anderledes....

Væltet grill.jpg

Det er en 57 cm kamado som jeg har købt brugt igennem denne side. Jeg tror den er fra fælleskøbet for en del år siden.
Er der nogen der ved om man kan købe reservedele et sted, det er kun bunden der er gået i stykker....
Eller er der nogen der har en kamado som I har lyst til at sælge?

Jeg håber der er noget som kan hjælpe så jeg kan få grill-lysten tilbage.

Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Re: Min grill væltede... :-(

Indlæg#2 » 26. apr 2019, 10:38

Det er da synd (og forbandet også). Held med at finde en erstatning hurtigt... :-(
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 26. apr 2019, 17:04

Du er desværre ikke den første som det er sket for herinde og rigtigt surt - jeg føler med dig :cry:

Der er dog en række kamado modeller, som er udstyret med en lille "nest" og derved har lettere ved at vælte.
Så jeg håber at det måske er med til at gøre folk lidt mere opmærksomme på problemet, så vi slipper for flere uheld. :-(

styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 26. apr 2019, 22:56

Jeg tror Idashøj har reservedele der passer.
Henrik

hr_kenneth
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 27. apr 2019, 17:48

Jeg har en Auplex til overs. Min firebox er knækket i tusinde stykker, så det er kun skallen, der er tilbage. Måske du kan bruge den? Den står i Hvidovre, og skal ikke koste dig en formue. Du kan se billeder her:
https://photos.app.goo.gl/iTUAcN9AcT1MseGq7

Emneforfatter
BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 28. apr 2019, 08:21

Cyberguyen skrev:Du er desværre ikke den første som det er sket for herinde og rigtigt surt - jeg føler med dig :cry:

Der er dog en række kamado modeller, som er udstyret med en lille "nest" og derved har lettere ved at vælte.
Så jeg håber at det måske er med til at gøre folk lidt mere opmærksomme på problemet, så vi slipper for flere uheld. :-(

Ja min stod også i en nest.....
Jeg ved ikke om den kunne være redet hvis jeg havde haft en stor flise i bunden af nesten? Det ville i hvert fald forbedre balancen.
Hvis jeg finder en erstatning så må jeg vurdere om en flise er nok, eller om jeg skal bygge et helt andet bord?

Emneforfatter
BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 28. apr 2019, 08:23

hr_kenneth skrev:Jeg har en Auplex til overs. Min firebox er knækket i tusinde stykker, så det er kun skallen, der er tilbage. Måske du kan bruge den? Den står i Hvidovre, og skal ikke koste dig en formue. Du kan se billeder her:
https://photos.app.goo.gl/iTUAcN9AcT1MseGq7

Den er jeg meget interesseret i!
Er det også en 57cm for så jeg stadig min firebox.
Eneste problem er dog at jeg bor i Horsens, så jeg skal lige finde ud af hvordan jeg får den fragtet fra Hvidovre?

hr_kenneth
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 28. apr 2019, 08:32

Det er en 57cm, så den burde passe. Jeg kan måske sende den til Fredericia i dag eller i starten af næste uge, hvis jeg kan få plads i bilen. Så er den hvert fald lidt tættere på Horsens, hvis det kan hjælpe?

Emneforfatter
BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 28. apr 2019, 08:34

hr_kenneth skrev:Det er en 57cm, så den burde passe. Jeg kan måske sende den til Fredericia i dag eller i starten af næste uge, hvis jeg kan få plads i bilen. Så er den hvert fald lidt tættere på Horsens, hvis det kan hjælpe?

Ja det vil være en kæmpe hjælp!
Så er det ingen problem for mig at hente den der.

Emneforfatter
BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 29. apr 2019, 08:25

Hr_kenneths grill havde desværre en revne i bunden da den kom ud af nesten, så den kunne desværre ikke bruges. :cry:
Er der andre der har en grill i overskud?

GrillKingMogenstrup
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#11 » 29. apr 2019, 14:26

Ring til dit forsikringsselskab - du har måske en forsikring for "pludselig skade" der måske dækker.

Brugeravatar

Swopper
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 29. apr 2019, 14:44

Jeg er i gang med at renovere en PRIMO OVAL XL, måske du vil købe, og "bygge" færdig!?
En Sulten Mand,
Er En GAL MAND...

Primo Oval XL
Ø57 OTG
Hot-Wok

Emneforfatter
BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 29. apr 2019, 16:14

GrillKingMogenstrup skrev:Ring til dit forsikringsselskab - du har måske en forsikring for "pludselig skade" der måske dækker.

Det skal jeg selvfølgelig prøve!

Emneforfatter
BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 29. apr 2019, 16:16

Swopper skrev:Jeg er i gang med at renovere en PRIMO OVAL XL, måske du vil købe, og "bygge" færdig!?

Det kunne godt være interessant men kommer selvfølgelig an på projektet. :-D
Jeg har sendt en PB.

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#15 » 30. apr 2019, 11:42

Ellers har jeg en BGE Large i overskud i bord. Jeg har 2 stk men bruger kun den ene efter at ungerne er flyttet hjemmefra. Den står i Fredericia.
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#16 » 30. apr 2019, 19:54

BertramGT skrev:Ellers har jeg en BGE Large i overskud i bord. Jeg har 2 stk men bruger kun den ene efter at ungerne er flyttet hjemmefra. Den står i Fredericia.

Hvad tænker du, at sådan et sæt skal koste?
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Emneforfatter
BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#17 » 1. maj 2019, 06:53

BertramGT skrev:Ellers har jeg en BGE Large i overskud i bord. Jeg har 2 stk men bruger kun den ene efter at ungerne er flyttet hjemmefra. Den står i Fredericia.

Tak for tilbuddet. Jeg har dog fundet en løs bund hos Idashøj som jeg henter i dag.

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#18 » 1. maj 2019, 10:19

benzon1960 skrev:

Hvad tænker du, at sådan et sæt skal koste?

5500 kr
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#19 » 1. maj 2019, 12:12

BertramGT skrev:[quote="benzon1960"][quote="BertramGT"]Ellers har jeg en BGE Large i overskud i bord. Jeg har 2 stk men bruger kun den ene efter at ungerne er flyttet hjemmefra. Den står i Fredericia.

Hvad tænker du, at sådan et sæt skal koste?[/quote]

5500 kr[/quote]

Kan du ikke sende et par billeder i en PB eller til 2024 2047.

Jeg var for små to år siden dum nok til at sælge den Primo, som jeg købte af dig. Har siden klaret mig med BGE Mini plus gas. Måske tiden er inde til noget større igen.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Emneforfatter
BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#20 » 30. maj 2019, 09:42

Det lykkedes mig at købe en løs bund hos Idashøj.
Jeg har fået den monteret, men låg og bund sidder skævt i forhold til hinanden. Jeg har forsøgt at løsne bånd og hængslet men jeg synes ikke rigtigt at der er noget der virker.
Er der nogen som ved hvordan jeg skal få rettet min grill?

Hvordan vender jeg billederne??

20190517_135851 (Medium).jpg

20190517_135757 (Medium).jpg

Tilbage til "Kamado keramisk grill"