Weber Summit Charcoal erfaringer

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.

Emneforfatter
jfinderup
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Weber Summit Charcoal erfaringer

Indlæg#1 » 12. aug 2017, 10:18

Hej i forummet
Hvordan vil i betegne Weber Summit Charcoal? Kamado eller kuglegrill?
Dette forum hedder Kamado Keramisk men denne Weber er at metal.
Skal emner i dette forum eller i Kulgrill?

Er der i øvrigt nogen der har erfaringer med denne grill?

Jeg overvejer om det er denne vej jeg skal gå.
Der er mange gode perspektiver i disse video om emnet
https://www.youtube.com/watch?v=rFJlBgNqfyE
https://www.youtube.com/watch?v=glt8Jn2MKgU

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Weber Summit Charcoal erfaringer

Indlæg#2 » 12. aug 2017, 14:46

Jeg ville mene det er en kamado, i stål ligesom Broil King KEG og Char-Broil Kamadoer, som ligner en weber kuglegrill.

Mit gæt er at Weber ikke selv kalder den en kamado, for ikke at konkurrere direkte mod dem, da kamadoen er relativt ukendt. Og så ligner den i udseende og indstillinger en almindelig weber, så man ikke skal lære på ny.

Om den så er bedre end en "rigtig" kamado ved jeg ikke, men Baby Back Maniac er jo i hvert fald overbevist. Han er så også Weber fan, så er måske ikke helt upartisk, men bestemt med det rigtig baggrundsviden til at komme med velargumenterede udtalelser.

Ud at sparke dæk, og se hvad der giver mest kløe i storetåen :-)
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Weber Q1000, Dancook 1000, Weber Smokey Joe
SOLGT: Char-Broil T47, Monolith Classic

Emneforfatter
jfinderup
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 13. aug 2017, 10:30

Problemet er at finde en Weber Summit Charcoal at sparke :o)
Og egentligt også et sted at købe den i DK - med lidt søgning på nettet kan jeg kun finde den i sverige.
Ingen af de store kæder har den i deres online kataloger.
Yep - den virker også dyr (23.000 SEK hos http://lindarn.se), men der følger nu også en del med, når man ser på Grillcenter modellen.

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 13. aug 2017, 11:43

Davidsen har den til 15000. Fed grill iøvrigt.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Brugeravatar

Toom
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 13. aug 2017, 13:04

Har set den hos Davidsen i Fredericia og XL byg i Vejle.... priserne er helt i skoven, den er alt for dyr.

Emneforfatter
jfinderup
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 13. aug 2017, 13:58

Så godt den var hos Davidsen - bare uden priser i deres Webshop - Det samme hos XL-Byg
Sammenlignet med BGE XL & Big Joe er den nu OK med prisen - grundudgaven med gastænder koster 14.000 DKK i Sverige og så åbnebart 15.000 DKK i Davidsen.
Ja 15 K er meget er give for en grill af den størrelse uanset mærket - men hey Harly Davidson er nu heller ikke noget man køber på grund af prisen :o)

Branke1
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 14. aug 2017, 21:32

Den fås også i de silvan butikker som har fuldt Weber sortiment, jeg har sparket dæk på en i silvan Helsingør og synes bestemt den ser interesant ud!!
Mvh
Kim
Det der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere

Emneforfatter
jfinderup
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 15. aug 2017, 06:35

Den kører jeg forbi og kigger på!
SIlvan har den ikke i deres Web katalog, så jeg havde egentlig dømt dem ude.
Tak for info.

Emneforfatter
jfinderup
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 26. aug 2017, 15:13

Jeg var lige forbi og sparke dæk i Silvan
Den ser nu meget gedin ud og er noget mere og andet end de traditionelle kuglegrills.
Rimelig gennemført i high-end weber-kvalitet. Eneste anke er de påsvejsede ben-holdere på undersiden af kuglen (Lige som dem på de mindre kuglegrills) - de har intet formål her og vil formentlig blive en kilde til korrosion.
Definitionen kamado er måske lidt svær - den er ikke af keramik, men fyres med trækul og tilberede mad efter de sammen principper. Både til langtidsstegning og korte intense.
Jeg er da stadig hooked på den.

NeuroBrain
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#10 » 26. aug 2017, 18:07

high-end weber-kvalitet.....

Du ved godt Weber ikke længere er i nærheden af "high-end" ikke?

Dele produceret i Kina og dårligere kvalitet ...

Emneforfatter
jfinderup
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#11 » 26. aug 2017, 19:44

Hehe - Jo - Det var ment en kende ironisk :-)

Det er i forhold til Weber standard spekteret jeg syntes den er "High-end"

I øvrigt har jeg selv boet i Kina og set et meget stort spænd af kvalitet. ... fordi det er Kinesisk produceret er det ikke skidt - det kommer helt an på hvordan kvalitetskontrollen er og hvilket niveau der sættes.

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#12 » 27. aug 2017, 09:30

Weber selv kalder den ikke Kamado. I forhold til kvaliteten skal jeg ikke svare på men der har været postet billeder på FB af rust flere steder på en og så gammel en model er det heller ikke. Kan selvfølgelig være et enkeltstående tilfælde.

/Jacob

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 27. aug 2017, 22:12

At de ikke kalder den en kamado, og at den ikke ligner en, tror jeg er for ikke at skabe direkte konkurrence mod kamadoer. En luksus kuglegrill som den findes ikke, altså er den helt uden konkurrence på markedet, hvorimod der findes en masse alternativer på kamado markedet.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#14 » 28. aug 2017, 10:20

Jeg har læst en del om den og set forskellige tests og anmeldelser af den på nettet - bl.a. hvor erfarne "kamado-grillere" tester og sammenligner. Det gennemgående billede er, at folk er ret tilfredse med den, og at den mht. temperaturstyring, stabilitet og kulforbrug er sammenlignelig med en kamado. Den gennemgående mening er dog også, at prisen er helt ude i skoven. Men det er prisen jo også på f.eks. en Big Green Egg, når først man har adderet nest, platesetter, etc.

Selv har jeg primært BGE, men det er fra den gang Barbecue Masters var forhandler og gav solide rabatter. Prisen på en ny BGE i dag er helt vandvittig - ligesom den nye Weber Charcoal Summmit
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 28. aug 2017, 10:30

En af de ting jeg synes gør prisen på en "rigtig" kamado nemmere at sluge, er, at de holder meget længe. Hvorimod Weber Summit som nævnt ruster, som kan gøre levetiden noget kortere.
Synes dog også den er meget fed, med fede features, og prismæssigt ligger den nok sammenligneligt, når tilbehør til en kamado lægges oveni.
Mvh Rasmus

Tilbage til "Kamado keramisk grill"