Hjælp til kamado kul

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.
Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Hjælp til kamado kul

Indlæg#1 » 18. apr 2017, 13:13

Hej Grillguru

Jeg er nu blevet den heldige ejer af en brugt Monolith kamado, og fik igår testet den med 10 pizzaer, som gik rigtig godt.
Undskylder mange gange at det ikke blev til bare et enkelt billede :oops: Men et billede af grillen har jeg da :-D
20170418_070328_resized.jpg

Nu så til min nød! Hvilke kul er gode?
Der var lidt kul i grillen, men skulle også have nogle ekstra, og eneste sted jeg kunne skaffe i påsken var Harald Skrald. Går ud fra det ikke er toppen af poppen man får der, men bedre end ingen ting.

Har så brugt google, og fundet disse: http://www.absolut-traepiller.dk/butik/traepiller/absolut-restaurant-grill-traekul/

59 kr for 10kg er jo dejligt billigt på bud, og bor tæt på grænsen. Men inden jeg for stoppet garagen fuld af dem, er der så nogen der ved om de er noget værd? Kan man se, mærke eller lugte kvaliteten, eller er det kun at teste sig frem?
Har søgt lidt på forum, og kan se flere har prøvet dem, uden at være hverken begejstret eller skuffet.

Og hvordan opfører gode kontra dårlige kul sig?

Er det muligt at bruge almindelige briketter? Har nemlig over 100 kg liggende :-?

Alternativer til gode kul er også meget velkomne :-)

Underskylder de mange og måske simple spørgsmål, fra en alt for ivrig kamado nybegynder :lol:
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Weber Q1000, Dancook 1000, Weber Smokey Joe
SOLGT: Char-Broil T47, Monolith Classic

Nexø
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Hjælp til kamado kul

Indlæg#2 » 18. apr 2017, 13:25

Hej.

Hvis du bor i det sydlige, så smut forbi Tbs, han har ganske udmærket kul til 129 kr, for 9 kg.
Med hensyn til Haralds de bedste så bruger jeg dem ofte selv til "hurtig" mad, steaks osv. Og det er de fine til. Brænde tiden på dem er dog ikke imponerende, tror det er den lette træsort de er lavet af.
Griller på følgende:

Big Green Egg Large
Weber Genesis E-330
Weber Smokey Joe
Weber Performer M/Gas
Weber Q 1000

Charbroil Big Easy

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 18. apr 2017, 13:45

Hej Nexø og tak for svar

Jeg bor i det meget sydlige, og TBS ligger desværre 40 km og 30 min længere væk. Så når nu de var på bud til 59 kr for 10 kg, er det nemmere lige at hente lidt der så jeg har noget at starte på, hvis altså de er noget værd.
Var forbi TBS i påsken, og var en super fed oplevelse! Og også grunden til jeg fik købt mig en kamado, starter dog lige med en brugt, så må jeg se om der skal opgraderes om 1 sæson eller 3 :lol:

Han nævnte at der kom Pizza kursus igen, så kunne jeg også få kul med hjem i samme omgang .1%¤

Godt at høre dem fra Harald ikke er helt ubrugelige.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 18. apr 2017, 14:19

Tillykke med din nye grill
Dem du henviser til er der en tråd om et sted her på GG hvor de ikke var så gode kan ikke lige finde den

Men der er gode forhandler her af trækul

TBS har flere forskellige slags trækul
http://www.tbsgrillshop.dk/Shop/Search.aspx?q=Trækul

Der er også traekul.dk de er også gode og der er lagere mange steder i landet
http://www.traekul.dk/

Der er også westwoodfieldbbq som har lager flere steder
http://www.westwoodfieldbbq.dk/shop/8-kul/
Hilsen
John
----
WBQA Certified BBQ Judge

Har kul fra Traekul.dk på lager. Afhentning efter aftale.

Westwoodfield BBQ.

DanishPelletGrills

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 18. apr 2017, 15:05

Mange tak John.R og tak for svar

De tråde jeg fandt, var heller ikke specielt positive, men egentlig heller ikke negative.

Både TBS og de forskellige lagre fra traekul.dk er der et rimeligt stykke vej til, og dem kendte jeg begge. Og skal også begge prøve i løbet af sommeren, når jeg alligevel er i nærheden.

http://www.westwoodfieldbbq.dk/shop/8-kul/
Kendte jeg dog ikke, og de har et lager få km omvej, på vej hjem fra arbejde. Dem vil jeg prøve at kontakte :-D
Mvh Rasmus

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 18. apr 2017, 16:38

Jeg havde den vildeste oplevelse forrige gang jeg købte kul hos TBS. Over middag en fredag, bestilte jeg 5 sække kul af den neutrale pose. Bagefter havde jeg nogle ærinder i Aabenraa på en tre timer.
Da jeg kom hjem, stod der en palle kul vrappet ind i plastik. Jeg stod noget forbavset og kløede mig i nakken før det gik op for mig hvad der var foregået... Bring havde nok lige fået ordren med, lige som min bestilling gik ind og skulle denne vej forbi.
Det er en lidt kringlet tur på ca 5 kvarter.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 18. apr 2017, 16:49

Hold da op Treblach! Ja det kan man da kalde hurtig levering :shock:

Så kan man ikke engang gøre det hurtigere selv, når man lige skal kigge lidt i butikken også :lol:
Mvh Rasmus

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#8 » 18. apr 2017, 19:27

RTCallesen skrev:Hold da op Treblach! Ja det kan man da kalde hurtig levering :shock:

Så kan man ikke engang gøre det hurtigere selv, når man lige skal kigge lidt i butikken også :lol:

Næh, en tur derop og hjem, så er den tid gået. :-D
/Albert

Brugeravatar

niclar
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#9 » 19. apr 2017, 10:02

Jeg har kun gode erfaringer med dem fra traekul.dk - Det er bøgetræ, pæne stykker og generelt ikke det voldsomme "smulder" i bunden af sækken. Røgsmagen fra dem falder også meget godt i familiens smag, som ikke er til det voldsomt meget røgede.

Hvis du har pladsen og lysten, så kan jeg forestille mig at Hasim (mener jeg ham bag traekul.dk hedder) vil være interesseret i et fjernlager i det sønderjyske.

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 19. apr 2017, 10:22

niclar skrev:Jeg har kun gode erfaringer med dem fra traekul.dk - Det er bøgetræ, pæne stykker og generelt ikke det voldsomme "smulder" i bunden af sækken. Røgsmagen fra dem falder også meget godt i familiens smag, som ikke er til det voldsomt meget røgede.

Hvis du har pladsen og lysten, så kan jeg forestille mig at Hasim (mener jeg ham bag traekul.dk hedder) vil være interesseret i et fjernlager i det sønderjyske.

Må hellere give dem et forsøg på et tidspunkt så :-)

Selv at være fjernlager er selvfølgelig en mulighed :lol: Men må vidst hellere vendes med min bedre 2/3, inden jeg roder mig ud hvor jeg ikke kan bunde! :shock:
Mvh Rasmus

BlackCap
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#11 » 19. apr 2017, 10:48

du kan roligt købe dem fra absolut-traepiller.dk
Jeg købte 30 sække fra dem, og ja det gør jeg nok også næste gang jeg skal shoppe kul.

Henrik

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 19. apr 2017, 10:54

BlackCap skrev:du kan roligt købe dem fra absolut-traepiller.dk
Jeg købte 30 sække fra dem, og ja det gør jeg nok også næste gang jeg skal shoppe kul.

Henrik

Tak for info, og dejligt der er en der har prøvet dem.

Hvordan er de så i forhold til de kul, der ellers er blevet nævnt? :-)
Mvh Rasmus

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 19. apr 2017, 11:54

Jeg har købt en enkelt pose fra Harald Nyborg (Baker) og de både lugter en del og holder ikke så længe. Posen var billig, men ikke noget jeg køber igen.

Selv har jeg prøvet nogle kul fra Weber og de var egentlig ok. Umiddelbart vil jeg nok købe kul fra TBS, men da jeg bor ca. 30mins fra Homeshop.dk så bliver mit næste køb kul fra Kamado Joe, som jeg har hørt meget godt om.

Har man mod på det, så kan man på den tyske ebay.de købe restaurant kul til en fair mønt. Der findes mange forskellige mærker.

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 19. apr 2017, 12:03

Gauze skrev:Jeg har købt en enkelt pose fra Harald Nyborg (Baker) og de både lugter en del og holder ikke så længe. Posen var billig, men ikke noget jeg køber igen.

Selv har jeg prøvet nogle kul fra Weber og de var egentlig ok. Umiddelbart vil jeg nok købe kul fra TBS, men da jeg bor ca. 30mins fra Homeshop.dk så bliver mit næste køb kul fra Kamado Joe, som jeg har hørt meget godt om.

Har man mod på det, så kan man på den tyske ebay.de købe restaurant kul til en fair mønt. Der findes mange forskellige mærker.

Det er lige præcis de der Baker jeg også har købt en pose af, dem skal jeg have prøvet i aften. Så må jeg se, om jeg kan lugte og "mærke" forskel, på det der allerede var i grillen, da jeg købte den.

Med Homeshop så tæt på, er det også oplagt at prøve :lol:
Mvh Rasmus

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#15 » 19. apr 2017, 18:57

Tillykke med grillen RTCallesen - det skal du nok blive glad for. Jeg kan sagtens forstå dit ønske om at indhente oplysninger om kul før du køber...men det jeg faktisk vil anbefale dig er at prøve dig lidt frem køb 50 eller 100 kg ad gangen så du får nogle erfaringer med én type ad gangen. Til 59.-/10kg kan det ikke gå helt galt.
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 19. apr 2017, 21:26

prause skrev:Tillykke med grillen RTCallesen - det skal du nok blive glad for. Jeg kan sagtens forstå dit ønske om at indhente oplysninger om kul før du køber...men det jeg faktisk vil anbefale dig er at prøve dig lidt frem køb 50 eller 100 kg ad gangen så du får nogle erfaringer med én type ad gangen. Til 59.-/10kg kan det ikke gå helt galt.

Mange tak Prause.
Er også allerede nu blevet helt skolepige forelsket i den :P I dag skulle vi ud at spise med svigerforældrene, så fik ikke grillet, det irriterede mig nok mere end det burde :lol:

Men var til gengæld et smut forbi Treblach, og fik sparket dæk og snakket lidt Kamado.
Endnu engang tak fordi jeg måtte komme forbi Albert :-D

Men ja Prause, kan godt lidt fornemme på det, at der ikke er et definitivt svar på hvilke kul der er at foretrække. Da der er lidt forskel, som også kommer an på præferencer. Vil følge dit råd, og købe lidt forskelligt hjem som anbefalet i tråden, så jeg kan danne mig mine egne indtryk :-)
Mvh Rasmus

Timon
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#17 » 19. apr 2017, 23:30

Hej Rtcallesen
Hvis du vil prøve noget trækul hvor du Virkelig kan smage røg synes jeg at du skulle prøve Primos trækul, den som tbsgrillshop har..
Det er et super godt kul, hård, mega god varme, lang brand tid, men kraftig røg smag. Lidt lang tid om at starte op måske nok,især i forhold til tbsgrillshops kvalitets kul, den der er i den brune pose.den er meget hurtigt tændt. Super hverdages kul.

ved ikke om du har prøvet det kul.
Den tbsgrillshop også har i den røde sæk, en ny trækul, også meget neutral i smagen, men om den er mer prisen vær..Bob Bob

Mvh Michael

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 20. apr 2017, 07:31

Timon skrev:Hej Rtcallesen
Hvis du vil prøve noget trækul hvor du Virkelig kan smage røg synes jeg at du skulle prøve Primos trækul, den som tbsgrillshop har..
Det er et super godt kul, hård, mega god varme, lang brand tid, men kraftig røg smag. Lidt lang tid om at starte op måske nok,især i forhold til tbsgrillshops kvalitets kul, den der er i den brune pose.den er meget hurtigt tændt. Super hverdages kul.

ved ikke om du har prøvet det kul.
Den tbsgrillshop også har i den røde sæk, en ny trækul, også meget neutral i smagen, men om den er mer prisen vær..Bob Bob

Mvh Michael

Hej Timon

Har godt set Primos egne trækul hos TBS, men må indrømme at 259kr for 9kg, ligger noget over hvad jeg gerne vil give for kul :shock:

Har kun prøvet dem der var i grillen, som jeg mener var TBS i den brune pose, og skal så prøve Harald Skrald i dag :lol:

Skal have prøvet de 2 andre TBS har. Men bliver nok først når der kommer pizza event igen, så kan jeg tage en portion af hver med hjem .1%¤
Mvh Rasmus

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#19 » 20. apr 2017, 08:02

RTCallesen skrev:Men var til gengæld et smut forbi Treblach, og fik sparket dæk og snakket lidt Kamado.

Selv tak Rasmus. Hyggeligt at møde dig. Kunne mærke hvor du brændte for emnet og du havde godt styr på det.
/Albert

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#20 » 20. apr 2017, 09:06

Treblach skrev:
RTCallesen skrev:Men var til gengæld et smut forbi Treblach, og fik sparket dæk og snakket lidt Kamado.

Selv tak Rasmus. Hyggeligt at møde dig. Kunne mærke hvor du brændte for emnet og du havde godt styr på det.

I lige måde Albert.
Har også fuldt godt med her på Grillguru, og brugt google en del :lol:
Har været lun på en kamado et stykke tid, efter jeg så en live ved TBS i påsken, var det helt galt. Og nu hvor jeg har prøvet det, så kan jeg slet ikke få armene ned igen, af bare begejstring .1%¤

Har også nu fundet frem til 7 forskellige kul der skal prøve:
Rød pose fra TBS
http://www.tbsgrillshop.dk/Shop/tilbeboer/diverse/traekul-briketter/gastro-bbq-traekul.aspx

Brun pose fra TBS
http://www.tbsgrillshop.dk/Shop/tilbeboer/diverse/traekul-briketter/kvalitets-traekul-10-kg.aspx

Grillove
https://www.hcskov.dk/optaending-og-smating/85-10-kg-grillmaster-traekul.html

http://www.traekul.dk/

http://www.absolut-traepiller.dk/butik/traepiller/absolut-restaurant-grill-traekul/

Baker fra Harald Skrald, nu jeg alligevel har købt dem
http://www.harald-nyborg.dk/p5689/grillkul-10-kg

http://www.westwoodfieldbbq.dk/shop/8-kul/9-westwoodfield-traekul/

Når jeg så kommer igennem, skal jeg nok prøve at komme med min mening om dem :-)

Vil også takke mange gange for alle de hjælpsomme grillere her på Grillguru :-D
Mvh Rasmus

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#21 » 20. apr 2017, 14:16

Den kul-test glæder jeg mig til at læse .1%¤

jny
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#22 » 14. maj 2017, 17:45

Er der høstet nogle erfaringer endnu??? Står og ser ind i et kul-indkøb - og vil gerne tage 100-200 kg.

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#23 » 14. maj 2017, 18:08

Jeg kan bidrage med lidt.
Normalt brænder jeg mig igennem ca 2-300 kg kul om året. Jeg har igennem de sidste par år udelukende benyttet TBS egne kul og de er gode og neutrale i lugten.
Denne gang har jeg købet 100 kg fra Hasim ved trækul.dk og de er ret fornuftige, dog er stykkerne noget mere uensartede og de lugter også en del mere og mere ubehageligt under opvarming end TBS kul. Prisen er dog også lavere, så alt i alt passer pris og kvalitet meget godt sammen.
Jeg går tilbage til TBS efter disse 100 kg

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#24 » 14. maj 2017, 19:38

jny skrev:Er der høstet nogle erfaringer endnu??? Står og ser ind i et kul-indkøb - og vil gerne tage 100-200 kg.

Jeg er ikke nået så langt endnu :lol:
Men dem fra Harald Skrald er bestemt ikke anbefalelsesværdige... de starter super hurtigt, men har en sur og kraftig røglugt når de tænder, og er voldsomt længe om at afgasse. Men alligevel giver de meget røg til maden, som ikke er super god.

Har købt og prøvet dem fra Absolut, og de har en meget god røgduft når de tænder op, afgasser hurtigt og har en fin smag. Så hvis man har muligheden for at komme over grænsen, er det er fint køb.

Har dog ikke de store referencer, men havde Treblach (Albert) på besøg, og han synes også de havde en fin duft af træ.
Mvh Rasmus

Brugeravatar

Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#25 » 14. maj 2017, 20:16

Jeg har prøvet følgende:

Trækul.dk
TBS Egne
TBS røde, og
Grillbutikken.

Trækul.dk: Stykker var meget små. Varmen var dog god og smagen neutral. De gnister dog en del ved brug af Looflighter (faktisk er den eneste gang, jeg har brændt mig fra gnister ved optænding, da jeg brugte af disse).

TBS Egne: Virkelig gode kul - neutrale i smag, god varme og hurtig opvarmning samt fair pris (dem køber jeg stort ind af, næste gang jeg skal forbi TBS)

TBS Røde: Samme egenskaber som ovenstående - en smule hurtigere om at afgasse og mere neutrale. Dog koster de også lidt mere.

Grilbuikken: Rigtig gode kul. Fin pris, hurtig opstart og neutral smag.

Personligt ville jeg vælge TBS Egne. Efter min opfattelse den perfekte blanding af god pris, god varme og neutral smag.

Timon
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#26 » 14. maj 2017, 23:27

Godaften til jer.
Jeg har fået prøvet lidt af dem fra : http://www.absolut-traepiller.dk/butik/ ... l-traekul/
Jeg skulle have lidt træpiller så der røg så lige sådan en lille palle med hjem ( fik dem hjem med vognmand)
Den første sæk jeg fik fat i var tapet sammen,men det blev den jeg prøvet først,JØSSES!! Det er næsten kun småt smuld,når det bliver gemt til en gang der skal laves pizza hvor det bare er fuld skrald på.

Næste sæk, meget bedre, pæne stykker,Sammenlignet med TBS´s egne kul,ikke helt så store stykker men okay pæne,
De blev fyldt i en rengjort XLér og der kommer så kun ABSOLUT-kul i den det næste stykke tid, Men de tænder fint op gasser hurtigt af holder en fin TEM. Meget eller næsten ingen røg smag, Jeg vil vove den påstand at de er lige så smags løse som TBS´s egne kul.
Har laver mest kylling på de kul,men når man smager på det næste dag og smager på det i KOLD til stand så smager det helt uden røg smag,

KAN trækul blive for smags løse ??? ?? BOB BOB .. .. Hvis jae så er dette måske kullet!! Måske.

Der er også prøvet med brugte kul eller genbrugs kul samme hurtige op start,bruger Burner poser til optænding.synes ikke at de gnister ved opstart.

Så jeg håber at den gode stil de har lagt indtil nu forsætter,men vi får se jeg tænder gerne en XLér så snart jeg ser mit snit til det.

Har prøvet alle de forskellige trækul som http://www.tbsgrillshop.dk/forside.aspx har haft gemmen tiden
De : Røde
Primo
Tbs´s egne
Black ranch
&
all natural fra Barbecue Masters
Og så nu absolut

Hvad bliver valget ???
Kommer an på hvad der skal laves på grillen.. Har lidt TBS-egne kul og har Endnu lidt Black Ranch
Nej ved godt at vi ikke alle har plads til at have kul til hvilket humør vi lige er i, men ellers kommer der noget røg flis i sammen med.

mvh michael

Timon
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#27 » 14. maj 2017, 23:32

PS. Hvis der er nogle der vil prøve dem fra absolut så vil jeg godt sælge lidt.
(Til en pris á 67kr, Sender ikke, så er fragten delt lige pr.pose)

Mvh michael

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#28 » 15. maj 2017, 07:59

Christian1986 skrev:Personligt ville jeg vælge TBS Egne. Efter min opfattelse den perfekte blanding af god pris, god varme og neutral smag.

Enig ! Jeg har prøvet rigtigt mange forskellige typer igennem tiden, og jeg er også landet på TBS-kul som det foretrukne. Bestiller en palle ad gangen, så er der til et stykke tid :-)
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

jny
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#29 » 4. jun 2017, 18:43

KennC skrev:
Christian1986 skrev:Personligt ville jeg vælge TBS Egne. Efter min opfattelse den perfekte blanding af god pris, god varme og neutral smag.

Enig ! Jeg har prøvet rigtigt mange forskellige typer igennem tiden, og jeg er også landet på TBS-kul som det foretrukne. Bestiller en palle ad gangen, så er der til et stykke tid :-)

Jeg deler gerne en palle med dig, næste gang du nærmer dig bunden.. Hvorhenne i landet befinder du dig?

jny
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#30 » 10. aug 2017, 12:15

Nå. Inden tråden her bliver for gammel, så vil jeg lige hører om der er nogen som er med på at dele en palle trækul.. Er nede på mine sidste par poser..

Jeg er mest til TBS-kul. De brune poser.

Gauze
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#31 » 14. aug 2017, 07:13

Godmorgen,

Jeg har lige købt 2 poser Kamado Joe Big Block kul fra homeshop. Super fine stykker, nogle af stykkerne er måske i overkanten til min Joe Jr, men de blev testet igår og de holder super godt på varmen og længe. Jeg synes ikke de afgiver meget smag. Ikke i forhold til den sidste pose kul jeg købte i harald nyborg. Det er ikke de billigste kul, og prisen ligger på ca. 150kr i tilbud, men det skulle jo lige prøves og jeg kan da varmt anbefale dem. Jeg glæder mig til at teste dem med noget low and slow på et tidspunkt.

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#32 » 14. aug 2017, 08:47

prause skrev:Jeg kan bidrage med lidt.
Normalt brænder jeg mig igennem ca 2-300 kg kul om året. Jeg har igennem de sidste par år udelukende benyttet TBS egne kul og de er gode og neutrale i lugten.
Denne gang har jeg købet 100 kg fra Hasim ved trækul.dk og de er ret fornuftige, dog er stykkerne noget mere uensartede og de lugter også en del mere og mere ubehageligt under opvarming end TBS kul. Prisen er dog også lavere, så alt i alt passer pris og kvalitet meget godt sammen.

Ditto ! Har prøvet en alverdens forskellige ting og er også landet på TBS som mine fortrukne kul. Jeg køber en palle af gangen (300 kg), det holder prisen neden og så har man altid nok på lager.
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#33 » 14. aug 2017, 08:48

KennC skrev:
prause skrev:Jeg kan bidrage med lidt.

Ditto ! Har prøvet en alverdens forskellige ting og er også landet på TBS som mine fortrukne kul. Jeg køber en palle ad gangen (300 kg), det holder prisen neden og så har man altid nok på lager.
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Tilbage til "Kamado keramisk grill"