|
Side 1 af 1
|
[ 18 indlæg ] |
|
| Forfatter |
besked |
|
jetlar
|
Titel: Kamadopizza på D-Fredstones : 26. jul 2010, 22:35 |
|
Tilmeldt: 16. jan 2007, 23:01 Indlæg: 2567 Alder: 54 Geografisk sted: Billund
|
For nemheds skyld laver jeg lige et link: http://grillklubben.dk/forum/viewtopic.php?f=60&t=1529...det kunne jo være det - måske - interesserede Kamadobrugere herinde 
_________________ mvh. Lars
OTG 57, jbi mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior
|
|
| Top |
|
 |
|
Mariano
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 26. jul 2010, 22:56 |
|
 |
| Redaktør/Sekretær |
 |
Tilmeldt: 25. maj 2008, 14:21 Indlæg: 2274 Geografisk sted: København
|
jetlar skrev: For nemheds skyld laver jeg lige et link: http://grillklubben.dk/forum/viewtopic.php?f=60&t=1529...det kunne jo være det - måske - interesserede Kamadobrugere herinde  Selvom jeg ikke har en keramikgrill - så kan jeg da også være interesseret, kære Jetlar  Ærgerligt du ikke gider oprette en tråd med fotos, opskrifter m.m. her på GG! Det er sjældent jeg gider klikke videre - hvis jeg egentlig kan læse det hele her på GG.
_________________ Med venlig hilsen Mariano - I'm a female!
Man må lide for grillheden
|
|
| Top |
|
 |
|
jetlar
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 26. jul 2010, 23:00 |
|
|
Mariano skrev: jetlar skrev: For nemheds skyld laver jeg lige et link: http://grillklubben.dk/forum/viewtopic.php?f=60&t=1529...det kunne jo være det - måske - interesserede Kamadobrugere herinde  Selvom jeg ikke har en keramikgrill - så kan jeg da også være interesseret, kære Jetlar  Ærgerligt du ikke gider oprette en tråd med fotos, opskrifter m.m. her på GG! Det er sjældent jeg gider klikke videre - hvis jeg egentlig kan læse det hele her på GG. ...det er såmænd ikke fordi jeg ikke gider, mener bare det vil være en unødig gentagelse, da de fleste jo også færdes på "de andre" steder 
OTG 57, jbi mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior
|
|
| Top |
|
 |
|
Mariano
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 26. jul 2010, 23:19 |
|
 |
| Redaktør/Sekretær |
 |
|
jetlar skrev: Det er noget fis - hvis jeg må være så ærlig, Jetlar Jeg er hér på GG for at læse opskrifter, se lækre fotos, suge endnu mere viden til mig og blive inspireret - stadig! Desuden så kan du vel ikke forvente at brugere her på GG frekventerer alle andre grill-sites og dermed læser den opskrift - som du linker til! Det kan man sq ikke forvente. Kom med dine guldkorn her på sitet! Jeg læser sjældent andre sites - så jeg vil glæde mig 
|
|
| Top |
|
 |
|
Guruen
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 26. jul 2010, 23:24 |
|
Tilmeldt: 21. apr 2006, 22:47 Indlæg: 9738 Alder: 36 Geografisk sted: Helsinge/Skærød
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 26. jul 2010, 23:26 |
|
Tilmeldt: 1. jul 2008, 16:42 Indlæg: 1772 Alder: 48 Geografisk sted: 8250 Egå
|
Jetlar, kan du så lige se at komme igang med at begå dejen selv ![BlueColorz5_PDT_16 [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]](./images/smilies/PDT_crazy.gif) - Nej, seriøst, det er saftsusme da en pizza, der vil noget. Den sten, du bruger, er den ikke lidt tykkere, end f.eks.. Webers?  Smart, du har fået een skræddersyet 
_________________ /Trine  - Weber Summit S-450 med div. tilbehør.  - Performer m/ gastænding.
http://www.trinegrosen.dk/
"I'd rather walk to Hell in high heels, than to Heaven in flats!"
|
|
| Top |
|
 |
|
lractbird
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 27. jul 2010, 00:25 |
|
Tilmeldt: 24. maj 2010, 14:06 Indlæg: 87 Alder: 61 Geografisk sted: Kolding-kanten
|
|
Jeg læser heller ikke andre sites så længe GG er den bedste, mest aktive, mest inspirerende, mest overskuelige, mest innovative o.s.v.
Men "jeg fik Fred til at lave" - hvem er Fred? og hvordan får man fat i ham? Kunne godt bruge nogle D sten til min nyindkøbte Primo Oval, for forhandleren havde dem ikke på lager, så jeg må vente på dem - lige midt i den hotteste grillsæson, ikke morsomt.
_________________ Det drejer sig ikke om at føje år til livet - men om at føje liv til året
|
|
| Top |
|
 |
|
Mariano
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 27. jul 2010, 00:33 |
|
 |
| Redaktør/Sekretær |
 |
|
Guruen skrev: SÃ¥ i 2 nisser....
Den HAR vi klaret!! 
|
|
| Top |
|
 |
|
jetlar
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 27. jul 2010, 06:42 |
|
|
Jeg prøver lige at afslutte den her: Indlægget på Grillklubben var egentlig ment som en test af bemeldte D-sten, og da Fred ( admin på nævnte grillsite ) havde leveret stenene, syntes jeg at det var der indlægget skulle være Da tidspunktet for indlægget faldt på et lidt sent tidspunkt ( er begyndt på arbejde idag, behøvede lidt skønhedssøvn  ) valgte jeg at linke til indlægget, istedet for at lave et tilsvarende på GG, sorry TrineHG  stenen er vel omkring 3 cm tyk Iractbird  Fred, eller Frederik, kan du få fat i på grillklubben.dk - av, nu fik jeg sgu nok fingrene i klemme IGEN.... 
|
|
| Top |
|
 |
|
marinus
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 27. jul 2010, 09:32 |
|
Tilmeldt: 2. jan 2007, 14:22 Indlæg: 1649 Geografisk sted: Helsinge
|
Mariano skrev: Det er sjældent jeg gider klikke videre ærgeligt! Det er jo det, der er en af filosofierne bag internettet
_________________ Ukorrekt tegnsætning kan give utilsigtede virkninger:
Fangen benådes, ej hænges! Fangen benådes ej, hænges!
|
|
| Top |
|
 |
|
Lennie
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 27. jul 2010, 09:34 |
|
Tilmeldt: 25. apr 2008, 11:44 Indlæg: 1430 Alder: 46 Geografisk sted: Dronninglund
|
marinus skrev: Mariano skrev: Det er sjældent jeg gider klikke videre ærgeligt! Det er jo det, der er en af filosofierne bag internettet Netop Marinus, og inden man ser sig om har man været verden rundt  ..... og helt uden jetlag!
_________________ Hilsen Ã…se
Weber OTG 57 (2007) Weber Compact 47 (2000) Smokey Joe Gold (2005) + JBI SJ Smoker (2009) JBI Smoker og røgekit til OTG 57 (2009) The Fred Stone + bageplader og flutesplade (2009)
|
|
| Top |
|
 |
|
Fru knotten
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 27. jul 2010, 09:42 |
|
Tilmeldt: 26. feb 2010, 00:28 Indlæg: 376 Geografisk sted: Lidt nord for Aalborg..
|
Skamolplade som pizza sten Er det forsvarligt at bruge skamol til fødevarer Jeg spørger fordi, da jeg bestilte perlite til min kamado, kom vi i snak om hvilket materiale, der var forsvarligt at bruge til pizzasten.. Den gode mand hos Perlite frarådede både perlite og skamol til fødevarebrug...... Hvad med de sten man køber som færdige sten (weber mf.) er vel alle lavet i brændt ler..... Hmmm..
_________________ Vi er alle kun småkrummer i livets store kagedåse.....
M.v.h. Svend..
|
|
| Top |
|
 |
|
jetlar
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 27. jul 2010, 15:31 |
|
|
Fru knotten skrev: Skamolplade som pizza sten Er det forsvarligt at bruge skamol til fødevarer Jeg spørger fordi, da jeg bestilte perlite til min kamado, kom vi i snak om hvilket materiale, der var forsvarligt at bruge til pizzasten.. Den gode mand hos Perlite frarådede både perlite og skamol til fødevarebrug...... Hvad med de sten man køber som færdige sten (weber mf.) er vel alle lavet i brændt ler..... Hmmm.. jeg kan se at debatten har kørt herinde før: viewtopic.php?f=52&t=12289&p=144428&hilit=fred+stone#p144428...så det må vel være det 
|
|
| Top |
|
 |
|
HenrikB
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 27. jul 2010, 19:45 |
|
 |
| Redaktør |
 |
Tilmeldt: 29. jun 2008, 22:30 Indlæg: 1629 Alder: 54 Geografisk sted: Midtsjælland
|
Lennie skrev: har man været verden rundt  ..... og helt uden jetlag! -eller jetlar 
_________________ Henrik
|
|
| Top |
|
 |
|
jgh
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 27. jul 2010, 20:02 |
|
Tilmeldt: 8. maj 2009, 18:19 Indlæg: 311 Alder: 38 Geografisk sted: Vig
|
Hvorend billederne ligger eller kommer fra, så syntes jeg at den pizza ser rigtig godt ud. Og fedt med den customised sten 
_________________ Hilsen Jan
Q320 SE Primo oval jr One touch 57 med modifiseret rotisserie Broil King Soverign Xl 20 Smedet grill 170x70 der er tung som en bus
|
|
| Top |
|
 |
|
jetlar
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 27. jul 2010, 20:23 |
|
|
HenrikB skrev: Lennie skrev: har man været verden rundt  ..... og helt uden jetlag! -eller jetlar  
|
|
| Top |
|
 |
|
Fru knotten
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 27. jul 2010, 20:37 |
|
Tilmeldt: 26. feb 2010, 00:28 Indlæg: 376 Geografisk sted: Lidt nord for Aalborg..
|
jetlar skrev: Fru knotten skrev: Skamolplade som pizza sten Er det forsvarligt at bruge skamol til fødevarer Jeg spørger fordi, da jeg bestilte perlite til min kamado, kom vi i snak om hvilket materiale, der var forsvarligt at bruge til pizzasten.. Den gode mand hos Perlite frarådede både perlite og skamol til fødevarebrug...... Hvad med de sten man køber som færdige sten (weber mf.) er vel alle lavet i brændt ler..... Hmmm.. jeg kan se at debatten har kørt herinde før: viewtopic.php?f=52&t=12289&p=144428&hilit=fred+stone#p144428...så det må vel være det  Hej Tråden du linker til, fortæller ikke noget om, om skamopladerne er godkendt til fødevare brug, ej heller kan man på fabrikantens hjemmeside se, om de har noget der er godkendt til fødevare... Et kan man dog læse på hjemmeside, der tilsættes hjælpemidler for at skamolen bliver som den kendes. Købte for et stykke tid siden en Weber sten, ved den kan man læse, den er godkendt til fødevare brug... Hvad folk vil bruge til madlavning bestemmer de jo selv, men som til opbevaring af madvarer, går vi vel efter godkendte produkter, og ikke en tilfældig beholder... Undskyld jeg bragte tråden af leje - skal aldrig ske mere 
_________________ Vi er alle kun småkrummer i livets store kagedåse.....
M.v.h. Svend..
|
|
| Top |
|
 |
|
jetlar
|
Titel: Re: Kamadopizza på D-Fredstones : 27. jul 2010, 20:48 |
|
|
Fru knotten skrev: jetlar skrev: Fru knotten skrev: Skamolplade som pizza sten Er det forsvarligt at bruge skamol til fødevarer Jeg spørger fordi, da jeg bestilte perlite til min kamado, kom vi i snak om hvilket materiale, der var forsvarligt at bruge til pizzasten.. Den gode mand hos Perlite frarådede både perlite og skamol til fødevarebrug...... Hvad med de sten man køber som færdige sten (weber mf.) er vel alle lavet i brændt ler..... Hmmm.. jeg kan se at debatten har kørt herinde før: viewtopic.php?f=52&t=12289&p=144428&hilit=fred+stone#p144428...så det må vel være det  Hej Tråden du linker til, fortæller ikke noget om, om skamopladerne er godkendt til fødevare brug, ej heller kan man på fabrikantens hjemmeside se, om de har noget der er godkendt til fødevare... Et kan man dog læse på hjemmeside, der tilsættes hjælpemidler for at skamolen bliver som den kendes. Købte for et stykke tid siden en Weber sten, ved den kan man læse, den er godkendt til fødevare brug... Hvad folk vil bruge til madlavning bestemmer de jo selv, men som til opbevaring af madvarer, går vi vel efter godkendte produkter, og ikke en tilfældig beholder... Undskyld jeg bragte tråden af leje - skal aldrig ske mere  ...Fred har lovet at kopiere noget materiale om skamol, så vi kan få klarhed 
|
|
| Top |
|
 |
|
Side 1 af 1
|
[ 18 indlæg ] |
|