Anova vs. OBH immersion

Brugeravatar

Emneforfatter
El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Anova vs. OBH immersion

Indlæg#1 » 23. feb 2016, 20:29

Nogen der har prøvet begge maskiner og kan komme med fordele og ulemper.

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Anova vs. OBH immersion

Indlæg#2 » 24. feb 2016, 11:42

Uden at have testet den, så er der ihvertfald følgende umiddelbare forskelle:

• Ingen opkobling med mobil/tablet - kræver at man manuelt indtaster temperatur efter et skema.
  • Behøver mindst 10 liter vand.
  • Set til 1.749 i Proshop - Anova fås til 1550 kr.

Jeg vil personligt hellere støtte et kickstarter projekt med et godt produkt.
Der findes så både Anova, Sensaire og Nomiku som kickstarter projekter, så ideen er ikke ny.

Men OBH er for mig et firma, der altid kun kan finde ud af at kopiere en god ide og laver et billigprodukt.
De falder i samme kategori med produkter fra Toolmate, Skil, PowerCraft, Falke, Prosonic etc.
Næsten alle de OBH ting jeg har haft indenfor dørene har ikke holdt den forventede levetid.

Hvis OBH udgaven kostede 500 kr, så ville jeg måske overveje den, men ikke når den er dyrere end andre løsninger.

DWJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 24. feb 2016, 13:30

Jeg bruger obhen dagligt, og det er som sådan en fin maskine hvis man skære ned til basis brug.
Der hvor den virkelig halter er på opvarmningen, om det er 10 liter eller 30, flamingo eller dobbelt isoleret gryder, så kan den ikke holde temp. Den går 0,1-0,2 grad ned konstant, bruger 5 sex på at varme op og så bipper den for at fortælle target temp er nået. Det betyder maskinen står og bipper hvert 10-30 sec 12 timer i streg. Timer funktionen er også ubrugelig, for timerne bliver sat på pause når den ikke er på target temp.

Så kan du leve med bipperiet, og har et stop ur. Så er den faktisk fin, men langt fra perfekt.

Jeg har brugt min maskine på en cafe, 4-5 gange ugentligt igennem de sidste 5 måneder, ingen problemer indtil videre. Før obhen brugte jeg en Lidl gryde, den døde efter 5 måneder.

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 24. feb 2016, 14:30

DWJ skrev:Jeg har brugt min maskine på en cafe, 4-5 gange ugentligt igennem de sidste 5 måneder, ingen problemer indtil videre. Før obhen brugte jeg en Lidl gryde, den døde efter 5 måneder.

Man ville måske også betegne dit forbrug som værende professionelt. ;-)

En tømmer ville nok heller ikke føle at en Toolmate maskine fra Silvan kunne klare dagens arbejde. :lol:

Det kan jo faktisk også tænkes at din maskine er defekt eller tilkalket?
Hvis du bruger den så hyppigt, så kunne det være at det kan betale sig at benytte kalkfrit vand?

Når din OBH dør, så kan du sikkert have købt en professionel maskine for prisen på de 2 første...

DWJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 24. feb 2016, 16:33

Til de få ting vi bruger den til, klare den nu opgaven fint. De problemer jeg beskriver har været der fra dag et, og hvis i læser lidt op på obhen vil i også Bode mærke i jeg ikke er den eneste der notere mig et voldsomt bipperi. Bid desuden mærke i jeg egentligt ikke beklager mig over den, pointere blot den har nogle skavanker som bestemt er med at tage med i overvejelserne hvis den skal stå og køre i hjemmekøkkenet.

Man behøver ikke køre Audi for at komme fra A til B ;)

Brugeravatar

gielsgaard
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 25. feb 2016, 16:40

Har det som Cyberguyen, OBH er ikke videre holdbart, har haft mange OBH maskiner gennem tiden, og fælles for dem var at de døde hurtigt , blev utætte eller bare ikke fungerede ordentligt.

Andre kan have bedre oplevelser med OBH, men jeg er færdig med dem.

gasgøjler
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#7 » 29. feb 2016, 21:15

Jeg var mest til en numiku, indtil denne dukkede op.

https://www.chefsteps.com/joule

Har selv en sansaire virker rigtigt godt, men fylder meget.
Weber silver 47
ODC Montreux 2014
Sansire sous vide
Obh Nordic supreme (7949)
Broilking Baron 490 2017
Ballerup mastermixer

Brugeravatar

Emneforfatter
El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 29. feb 2016, 21:51

DWJ man skulle kunne så lydene fra ved at læse manualen ;) jf. Nedenstående saks fra norsk side

"Om du har hørt noen som klager på pipingen fra denne maskinen, så har de nok ikke lest manualen.. Pipingen opphører etter å ha trykt på play/start knappen ETTER at innstillt temp er oppnådd. Dette vil da starte timeren. Symbolet (blinker da mellom timer desimalene Pipingen er altså et varsel om at timeren ikke er aktivert. Jeg er kjempefornøyd med min lydløse OBH7946 "

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#9 » 1. mar 2016, 09:12

gasgøjler skrev:Jeg var mest til en numiku, indtil denne dukkede op.

https://www.chefsteps.com/joule

Har selv en sansaire virker rigtigt godt, men fylder meget.

Den ser også lækker ud, men man kan jo blive ved med at vente. . .

Handberg
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 2. mar 2016, 07:51

Jeg har anova'en og er meget tilfreds. Den fungerer ingen problemer. Har haft den til at stå på 80*C ude i garagen (ca 10*C) med 10-15L vand og en stor oksefilet i 4 timer. Den lå klippe stabilt på temperaturen ingen temperatur sving.

Joule ser rigtig fed ud. Men den bliver ikke lavet til det europæiske marked og elnet endnu. Den kører på 120V og ikke 230V som herhjemme.

Brugeravatar

Emneforfatter
El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 2. mar 2016, 13:16

Nå, tak for info og kommentarer. Det blev til OBH modellen da jeg havde mulighed for at teste den og fik en god handel.

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#12 » 2. mar 2016, 17:04

Handberg skrev:Jeg har anova'en og er meget tilfreds. Den fungerer ingen problemer. Har haft den til at stå på 80*C ude i garagen (ca 10*C) med 10-15L vand og en stor oksefilet i 4 timer. Den lå klippe stabilt på temperaturen ingen temperatur sving.

Joule ser rigtig fed ud. Men den bliver ikke lavet til det europæiske marked og elnet endnu. Den kører på 120V og ikke 230V som herhjemme.

Oksefilet ved 80 grader? :shock: :shock:
Blasphemy!!

(jeg har set det kun er 4 timer, men det er jo det fine ved denne teknik, at man ikke sætter temp højere end den ønskede sluttemperatur)
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Handberg
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#13 » 4. jul 2016, 08:28

He he... Det er ikke sådan når man ikke lige læser det man skriver inden man poster- De 80 grader og oksefileten var ikke samtidigt. Oksefilet ved 80 grader ville udløse øjeblikkelige skridtprygl i Casa del Handberg.

Min pointe var at jeg havde haft den stående med høj temp uden problemer og med stor volumen uden problemer.

Tilbage til "Spørgsmål"