Banansalsa

Brugeravatar

Emneforfatter
FruDuborg
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Banansalsa

Indlæg#1 » 17. jan 2009, 19:56

Da vi hver torsdag skal spise rimelig mange bananer, gælder det om at være kreativ.

4 bananer
3 friske røde chilier
1 rødløg
Karry efter smag

Løg og chili skæres i små stykker og svites i karryen på en pande til løgene er klare.

Bananer i skiver tilsættes og det hele vendes rundt.

Vupti, lidt lækkert tilbehør er opfundet :D

Billede
Med venlig hilsen

FruDuborg

www.madpassionen.dk

Billede

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#2 » 17. jan 2009, 20:12

Hvorfor skal I spise rimelig mange bananer om torsdagen :?: Kunne man ikke fordele dem over hele ugen :?: Et par stykker hver dag :)
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

anje
Redaktør
Redaktør

Indlæg#3 » 17. jan 2009, 20:13

Det ser ganske fornuftigt ud, men de chillier ligner ikke mine små "tingester", hvilke chillier bruger du?
Det ser iøvrigt lækkert ud :D :D :D
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

Brugeravatar

Emneforfatter
FruDuborg
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 17. jan 2009, 20:23

angus skrev:Hvorfor skal I spise rimelig mange bananer om torsdagen :?: Kunne man ikke fordele dem over hele ugen :?: Et par stykker hver dag :)

Hej Angus,

Grunden til alle de bananer skal spises om torsdagen, er at når vi kører de 14-dages skrap så er det vigtigt at vi spiser bestemte ting bestemte dage, for at give kroppen det rigtige at arbejde med.

Der er jo alt andet lige meget frugtsukker i bananer og derfor er det ikke så godt at dele det ud til f.eks. en banan hver dag, da vi de andre dag skal spise andre tropiske frugter med en del frugtsukker i.
Med venlig hilsen

FruDuborg

www.madpassionen.dk

Billede

Brugeravatar

Emneforfatter
FruDuborg
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 17. jan 2009, 20:25

anje skrev:Det ser ganske fornuftigt ud, men de chillier ligner ikke mine små "tingester", hvilke chillier bruger du?
Det ser iøvrigt lækkert ud :D :D :D

Hej Anje, jeg ved desværre ikke hvad chilierne hedder? De er lange og røde :D

Vores tyrkiske grøntdame sagde ellers til mig ,at de var lidt ligesom paprika i smagen, og i min naive tro, skar jeg derfor lidt ekstra - for det skulle jo smage af noget - tro mig det gjorde det også :twisted: :twisted:
Med venlig hilsen

FruDuborg

www.madpassionen.dk

Billede

Brugeravatar

anje
Redaktør
Redaktør

Indlæg#6 » 17. jan 2009, 21:09

He-he.......Det ville mine også have gjort 8)
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

Brugeravatar

angus
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#7 » 18. jan 2009, 06:53

Grunden til alle de bananer skal spises om torsdagen, er at når vi kører de 14-dages skrap så er det vigtigt at vi spiser bestemte ting bestemte dage, for at give kroppen det rigtige at arbejde med.

Der er jo alt andet lige meget frugtsukker i bananer og derfor er det ikke så godt at dele det ud til f.eks. en banan hver dag, da vi de andre dag skal spise andre tropiske frugter med en del frugtsukker i.

OK, det giver mening.

Anje og fru Duborg - hvis vi ses på et eller andet tidspunkt, skal I få nogle af vores frosne chilier i forskellige styrker - hver gang jeg ser chilier til salg, f.eks. i supermarkeder, er jeg glad for at jeg ikke skal købe dem til de priser de ligger til. Og vi har så mange, og der kommer flere til i løbet af sommeren (så kan I prøve at smage verdens stærkeste chili).
angus

Outdoorchef Montreux
Primo Kamado Oval XL
Tommerup Røger
Pizza ovn

Brugeravatar

jetlar
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#8 » 18. jan 2009, 10:17

Bogmærket :savl2: er vild med bananer - og chili - og rødløg - og karry :lol:
mvh. Lars

2 stk. OTG 57, jbi mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior

Brugeravatar

Hovmoller
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 18. jan 2009, 10:36

Jeg har efterhånden læst en del om chilier her på siden og vil da lige anbefale dette gartneri

http://gartneri-toftegaard.dk/main-default.asp

Jeg kommer jo fra Jylland, men det er ingen hindring. De har en glimrende netbutik og har alverdens tomat og chiliplanter som man kan bestille fra april. De har også bogen om tomater og bogen om chili - det er glimrende læsning.
Kan varmt anbefales :-)
Venlig hilsen

Heidi,
Performer touch and go
Genesis E320
Kamado oval XL
Friske krydderurter er et must

Tilbage til "Opskrifter & guides"