Ups! ...jeg skal tabe mig igen! ...gerne 8.1 kg

Sund mad behøver ikke være kedelig mad. Læs med her.
Brugeravatar

Emneforfatter
kamado
Redaktør
Redaktør

Ups! ...jeg skal tabe mig igen! ...gerne 8.1 kg

Indlæg#1 » 24. okt 2013, 19:18

Hej igen, længe siden her på grillguru!!
Tænker at "misbruge" jer til at i holder mig i ørene med mit vægttabs projekt
...har lige målt 88kg grrr gider jeg ikke .. helst under 80 tak ;-)

...så jeg tænker at rapportere hvad jeg spiser og dermed hvor meget jeg så
smider af kilo, for selvfølgelig gør jeg det!!! ...og desuden, i følger med ..det forpligter!

sidste gang jeg gik seriøst på kur kan man se her viewtopic.php?f=144&p=154812#p154812
jeg har tænkt at køre konceptet minus kulhydrater igen... måske lidt ligesom
der er beskrevet sidst, og alligevel ikke helt, mere om det senere ;-) ...jeg har
nemlig fået ny viden og det hedder sig ...at "jeg slet ikke tabte mig så meget sidst
af de grunde jeg tror!!! " ...kan det nu også passe? !?

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Ups! ...jeg skal tabe mig igen! ...gerne 8.1 kg

Indlæg#2 » 24. okt 2013, 19:52

kamado skrev:Hej igen, længe siden her på grillguru!!

smider af kilo, for selvfølgelig gør jeg det!!! ...og desuden, i følger med ..det forpligter!

sidste gang jeg gik seriøst på kur kan man se her viewtopic.php?f=144&p=154812#p154812
der er beskrevet sidst, og alligevel ikke helt, mere om det senere ;-) ...jeg har
nemlig fået ny viden og det hedder sig ...at "jeg slet ikke tabte mig så meget sidst

Hej Kamado

Tag det ikke så tungt, glæd dig til du bliver 50+

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article2103155.ece

Mvh
Søren
Optime olere occisum hostem (En død fjende lugter altid godt)
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

Emneforfatter
kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#3 » 24. okt 2013, 20:06

hahhahaha .... det varer også kun ... under 2 år ... !!

thesheep
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 24. okt 2013, 22:24

læste lidt af dit gamle indlæg, og jeg er blevet temmelig hjernevasket af at være sammen med en diætist i 5 år. Som sådan er det rigtig nok at droppe ris pasta nudler osv, men kartofler er ikke nødvendigt. Den største synder i de fleste danskers kost er sukker. Skær kraftigt ned på det, start med at drik vand til maden osv. En anden ting er alkohol, selvom nyere forskning tegner et billede af at kroppen ikke kan optage energien fra ren alkohol, men det kan den tilgengæld i alt det man blander det med. Kender også fra mig selv at man lige får et par øl med vennerne og så ryger der hurtigt en pose popcorn i microen osv

Brugeravatar

Emneforfatter
kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#5 » 24. okt 2013, 22:33

!! shovt nok Thesheep ...er kæresten min også diætist ;-) ...og "nej nej det var ikke
DERFOR du tabte dig"!! griner

Brugeravatar

Fumle
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#6 » 24. okt 2013, 22:42

Der er MANGE måder at tabe sig på og desværre er der meget få måder der holder.....
Jeg selv er igang med en af de helt store ture 25+ kg skal af så der er noget at tage fat på, men er over halvvejs i mål :-), det der har virket godt for mig, er jo selvfølgelig ikke sikkert virker godt for andre. men here goes

Motion - færre kulhydrater "Ris, Pasta, Kartofler, Brød" meget protein for at bevare muskel masse...

Men igen der er jo tusinde muligheder og summasumarum der skal være minus på kontoen eller går det ikke :)

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 24. okt 2013, 23:39

Kamado, flot og kom du bare med det :-) så er jeg sikker på at du nok skal få opbakning herfra

Tjaaa, det er vi mange der måske godt kunne tåle, jeg selv burde vel at tabe 30-35 kg før jeg når min ideal vægt....

Nu tillader jeg mig så lige at stille et spørgsmål selv, her i denne trå - håber at det er ok...

Jeg har ikke rigtig prøvet endnu, har ikke haft motivationen, jeg har et godt liv og kan smile til mig selv... men jeg er ikke køn at se på.... Med de alt for korte ben, maven - der går ud i et med halsen og op til kinderne der buler ud :) men jeg har som sagt et godt liv.... Alligevel har jeg på det seneste begyndt at tænke over mit liv, det første jeg er ved at forsøge på er at komme ordentlig tid i seng (står op 5:45) -tja det blev så ikke her til aften :) men jeg har kørt mig for hårdt det seneste år, for lidt søvn, for meget arbejde og et par små projekter - det kan mærkes nu...

Sukker er nok den helt store synder her - og her kommer mit spørgsmål så... da I nu er to med nuværende eller tidligere kærester, der ved en masse om at tabe sig og det gør i jo nok også, jeg kender selv de fleste råd, men lever ikke efter dem....

Jeg gider ikke spise/drikke ting der ikke siger mig noget og fx. vand siger mig intet, det smager ikke af noget og jeg syntes ikke at det slukker tørsten... Jo jo jeg drikker dagligt vand og nogle gange også meget af det... Men det ender normalt med sodavand, juice, the og saft... Alt dette er enten med sukker eller det der er mere slemt...

Hvad skal man drikke(hvad er det sundeste at drikke), hvis man er tørstig og vil have slukket den, det må gerne må smage af noget? Jeg tænker på hvad skal man drikke udover vand, hvis man gerne vil tabe sig? Dette tror jeg kunne hjælpe mig meget - så kom bare frisk med ideer :)

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

thesheep
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 24. okt 2013, 23:51

scharstein skrev:Kamado, flot og kom du bare med det :-) så er jeg sikker på at du nok skal få opbakning herfra

Tjaaa, det er vi mange der måske godt kunne tåle, jeg selv burde vel at tabe 30-35 kg før jeg når min ideal vægt....

Nu tillader jeg mig så lige at stille et spørgsmål selv, her i denne trå - håber at det er ok...

Jeg har ikke rigtig prøvet endnu, har ikke haft motivationen, jeg har et godt liv og kan smile til mig selv... men jeg er ikke køn at se på.... Med de alt for korte ben, maven - der går ud i et med halsen og op til kinderne der buler ud :) men jeg har som sagt et godt liv.... Alligevel har jeg på det seneste begyndt at tænke over mit liv, det første jeg er ved at forsøge på er at komme ordentlig tid i seng (står op 5:45) -tja det blev så ikke her til aften :) men jeg har kørt mig for hårdt det seneste år, for lidt søvn, for meget arbejde og et par små projekter - det kan mærkes nu...

Sukker er nok den helt store synder her - og her kommer mit spørgsmål så... da I nu er to med nuværende eller tidligere kærester, der ved en masse om at tabe sig og det gør i jo nok også, jeg kender selv de fleste råd, men lever ikke efter dem....

Jeg gider ikke spise/drikke ting der ikke siger mig noget og fx. vand siger mig intet, det smager ikke af noget og jeg syntes ikke at det slukker tørsten... Jo jo jeg drikker dagligt vand og nogle gange også meget af det... Men det ender normalt med sodavand, juice, the og saft... Alt dette er enten med sukker eller det der er mere slemt...

Hvad skal man drikke(hvad er det sundeste at drikke), hvis man er tørstig og vil have slukket den, det må gerne må smage af noget? Jeg tænker på hvad skal man drikke udover vand, hvis man gerne vil tabe sig? Dette tror jeg kunne hjælpe mig meget - så kom bare frisk med ideer :)

/Michael

jeg vil anbefale dig koldt vand men med det lille twist at smide nogle citron/lime skiver i. Kan evt også laves ved at smide andet frugt i(jordbær hindbær osv) Lav gerne en flaske der kan indeholde 1½ l og så altid have den på køl.

Hvis det overhovedet ikke holder, så kom kæresten med en undersøgelse der viste at hvis man drak en til 2 sodavand om dagen og skiftede over til sukkerfri ville gennemsnits personen tabe ca 15 kg på et år!!

Brugeravatar

9900
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 25. okt 2013, 00:03

Jeg har smidt næsten 8 kg på godt en måneds tid med en kombination af 5:2 kuren, tælle mine kalorier. Gået lidt længere med hunden og passe min løbe træning som jeg har gjort et par år.
Forleden var jeg uden og få taget en kropanalyse, og den analyse var mere positiv end jeg havde troet og håbet. Jeg har to store laster, god grillmad med godt kød og så jolly cola (mest light). Også ryger der et stykke brunsviger i ny og næ.
Weber 57cm 2000
Weber 57cm 2010
Weber 57cm <2000
Big grenn egg large
Weber spirit e-310
Primo xl oval
Primo oval JR
Auplex mini

Emil
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 25. okt 2013, 00:24

scharstein skrev:Hvad skal man drikke(hvad er det sundeste at drikke), hvis man er tørstig og vil have slukket den, det må gerne må smage af noget? Jeg tænker på hvad skal man drikke udover vand, hvis man gerne vil tabe sig? Dette tror jeg kunne hjælpe mig meget - så kom bare frisk med ideer :)
/Michael

Min foretrukne tørstslukker er: I et halvliters ølglas kommes 1 spsk Roses Lime; glasset fyldes næsten op med køleskabskoldt vand, der skal lige være plads til en lille håndfud isterninger.
Den let-bitre citrussmag virker tørstslukkende, og dog ikke, for man får lyst til at tømme glasset.
Jeg har prøvet med citrusskiver, som var besværligt, og det virkede ikke efter hensigten; men Roses Lime virker perfekt.
Prøv det. Du bliver ikke skuffet.

m.v.h. Emil
Senest rettet af Emil 25. okt 2013, 00:29, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

elleh@ge
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#11 » 25. okt 2013, 00:28

thesheep skrev:
jeg vil anbefale dig koldt vand men med det lille twist at smide nogle citron/lime skiver i. Kan evt også laves ved at smide andet frugt i(jordbær hindbær osv) Lav gerne en flaske der kan indeholde 1½ l og så altid have den på køl.

Hvis det overhovedet ikke holder, så kom kæresten med en undersøgelse der viste at hvis man drak en til 2 sodavand om dagen og skiftede over til sukkerfri ville gennemsnits personen tabe ca 15 kg på et år!!

Problemet med de sukkerfri sodavand contra de sukkerholdige er at de giver en lyst til mere, samt er stærkt vanedannende, altså på den måde at du bliver afhængig af det. Derudover indeholder sukkerfri sodavand bl.a. aspartam, som i flere videnskabelige tests er blevet kategoriseret som et giftstof med samme PH værdi og effekt som afløbsrens !!!(selvfølgelig i koncentreret form). Det er i min optik heller ikke særlig sundt.
Jeg fik selv konstateret diabetes type 2 for 4 år siden, og er nødt til at holde mig til de sukkerfri varianter. Jeg undgår hellere sodavand, og har vænnet mig til at drikke vand både på job og derhjemme. Indrømmet, det tager lidt tid, og kræver at man er lidt standhaftig omkring det. Her kan man også hjælpe vandet lidt på vej ved at "tune" den lidt op med en sodastream automat og lave danskvand, det bruges meget her på matriklen, og har faktisk gjort vand mere attraktivt end tidligere…
Desuden har vand (med eller uden brus) den egenskab at den renser ud i affaldsstofferne i kroppen.

Den sikre vej til vægttab er og bliver indtag mindre end du forbrænder, og drik mindst 2 liter vand om dagen.
+ + + + + + + + +
Kim

SAfire
Weber Q300
Weber One touch platinium
Weber Smokey Joe
Auplex Kamado XL

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#12 » 25. okt 2013, 06:58

prorege skrev:

Hej Kamado

Tag det ikke så tungt, glæd dig til du bliver 50+

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article2103155.ece

Mvh
Søren

Nyt mål, tag 10 år på, så slipper jeg for at smide 10 kg :) Det må da være nemmere, da det jo ligeså stille sker af sig selv :)
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Brugeravatar

Dark Horse
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Kostomlægning: Drop det meste kulhydrat

Indlæg#13 » 25. okt 2013, 07:53

På trods af at videnskaben for tiden er ude med advarsler om slankekure har jeg tabt 5 kg på en uge bare ved at droppe kuylhydraterne - endda kun stort set.

Kostændringen med at droppe kulhydrater er nemlig ikke en slankekur, men en konsekvens af at min stillesiddende arbejde ikke kræver hurtig energi fra kulhydrat, men sagtens kan nøjes med langsommere energi fra fedtforbrænding.

Og så taber jeg mig.

Hvis man løber marathon eller er flyttemand eller lignende tror jeg ikke at man skal droppe kulhydraterne helt, men hvis man gerne vil tabe sig kan man reducere dem lidt i de perioder, hvor man ikke lige anstrenger sig mest - f.eks. aftenkaffetid.

MVH
Jan - der ikke mærker forskel - bortset fra vægt og tøjstørrelse
Hellere en grille i mit hoved end mit hoved i grillen ;-)

Brugeravatar

ehnberg
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#14 » 25. okt 2013, 10:14

Fra Januar til midt februar i år smed jeg 7kg. Gik fra 95-88kg. Jeg er ret høj, 186, så der er ikke noget alarmerende, men jeg vil stadig gerne have mine mandebabser og mavespæk reduceret :D

Jeg gjorde det, at jeg spiste mad 6 gange om dagen. Morgenmaden var det sædvanlige. Havregryn med mælk. frokosten var simpel, enten salat med kylling, eller rugbrød med magert kød og ingen smør. Aftensmaden var hvad vi nu lige skulle have den aften, bare mindre mængde end hvad jeg plejer.
Mellemmåltider var der 3 af. Formiddag, eftermiddag og efter aftensmaden. Der var det frugt, mandler og grøntsager. Der blev ikke indtaget noget som helst sødt i den periode. Intet. Det var mega hårdt, men resultatet var tydeligt.

Jeg motionerede ikke overhovedet. Jeg sprang bare på cyklen og cyklede de 1,5km der er i skole, og så hjem igen. thats it.

Nu er jeg bare en tosse der er faldet væk fra den gode rutine, og har tager 3 af de kg på igen, så der skal snart ske noget.... Forbandet være mad og søde sager.

Kamado, jeg glæder mig til at følge dit vægttab herinde, og håber der er noget der kan inspirere mig til at komme i gang igen.
Kasper - den glade amatør

Smokey Joe
Weber Spirit 320 premium

friisand
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#15 » 25. okt 2013, 10:25

scharstein skrev:Kamado, flot og kom du bare med det :-) så er jeg sikker på at du nok skal få opbakning herfra

/Michael

Kære Michael

Du rammer meget godt hovedet på sømmet i hvorfor så mange gerne vil tabe sig....og der sker ikke en skid. Der bliver købt slankebøger osv i lange baner og de står så i reolen efter læsning af de første 3 kapitler.....og bøger fik ikke vedkommende til at tabe sig :lol:

Du vil gerne tabe dig.....og mener nok med rette at din overvægt slyldes for stort sukkerindtag via dine drikkevarer. Men du GIDER ikke drikke vand og andet der ikke siger dig noget! Helt ærligt.....hvis du gerne vil tabe dig er du nok nødt til at ændre indstilling og begynde at GIDE noget at der der kan hælpe dit vægttab. Intet kommer af sig selv.....navnlig ikke vægttab! Drik noget citrus danskvand eller andet kalorieneutralt og glem alt om den den indstilling der har medført din overvægt "Jeg gider ikke drikke noget der ikke siger mig noget". Ellers fortsætter det nok resten af dit liv.......der skal en ændring mentalt til hvis man oprigtigt vil ændre vaner.

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#16 » 25. okt 2013, 21:38

Allerførst tak til alle jeres forslag til drikke u/sukker - det var sådanne noget jeg ledte efter :-)

friisand skrev:Kære Michael

Du rammer meget godt hovedet på sømmet i hvorfor så mange gerne vil tabe sig....og der sker ikke en skid. Der bliver købt slankebøger osv i lange baner og de står så i reolen efter læsning af de første 3 kapitler.....og bøger fik ikke vedkommende til at tabe sig :lol:

Du vil gerne tabe dig.....og mener nok med rette at din overvægt slyldes for stort sukkerindtag via dine drikkevarer. Men du GIDER ikke drikke vand og andet der ikke siger dig noget! Helt ærligt.....hvis du gerne vil tabe dig er du nok nødt til at ændre indstilling og begynde at GIDE noget at der der kan hælpe dit vægttab. Intet kommer af sig selv.....navnlig ikke vægttab! Drik noget citrus danskvand eller andet kalorieneutralt og glem alt om den den indstilling der har medført din overvægt "Jeg gider ikke drikke noget der ikke siger mig noget". Ellers fortsætter det nok resten af dit liv.......der skal en ændring mentalt til hvis man oprigtigt vil ændre vaner.

Friisand, jeg skrev det med et tvist af provokation :) Jeg drikker for meget sodavand (nok ca. ½-1 liter om dagen) mv, men så drikker jeg stort set ikke noget alkohol (hellige mig :lol: ) - det jeg helt præcist mener mht. vandet er at jeg drikker det gerne, men jeg syntes at hvis jeg er tørstig så drikker jeg hurtig 2-3 store glas vand og mavsen er fyldt, men jeg føler mig stadig tørstig, drikker jeg til gengæld et lille eller et stort glas saft, jucie, sodavand (nogle slags) eller lignede så hjælper det...

eg tror dog det at jeg har sovet så lidt så længe gøre det umuligt at tabe sig og det er ved at blive ændret... Og den anden meget vigtige ting som du skriver så godt "man skal være mentalt med ellers sker det aldrig" og jeg tror snart at jeg kan være der...

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

KimHP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#17 » 25. okt 2013, 22:32

elleh@ge skrev:
thesheep skrev:

Problemet med de sukkerfri sodavand contra de sukkerholdige er at de giver en lyst til mere, samt er stærkt vanedannende, altså på den måde at du bliver afhængig af det. Derudover indeholder sukkerfri sodavand bl.a. aspartam, som i flere videnskabelige tests er blevet kategoriseret som et giftstof med samme PH værdi og effekt som afløbsrens !!!(selvfølgelig i koncentreret form). Det er i min optik heller ikke særlig sundt.
Jeg fik selv konstateret diabetes type 2 for 4 år siden, og er nødt til at holde mig til de sukkerfri varianter. Jeg undgår hellere sodavand, og har vænnet mig til at drikke vand både på job og derhjemme. Indrømmet, det tager lidt tid, og kræver at man er lidt standhaftig omkring det. Her kan man også hjælpe vandet lidt på vej ved at "tune" den lidt op med en sodastream automat og lave danskvand, det bruges meget her på matriklen, og har faktisk gjort vand mere attraktivt end tidligere…
Desuden har vand (med eller uden brus) den egenskab at den renser ud i affaldsstofferne i kroppen.

Den sikre vej til vægttab er og bliver indtag mindre end du forbrænder, og drik mindst 2 liter vand om dagen.

Lige et lille indspark...

Hvis man gerne vil undgå aspartanen, har du netop med en sodastream muligheden for at drikke sodavand sødet med stevia. Det er jo det nye sort og siges at være super godt.

Så det er også en god mulighed for sukkerfri sodavand, dog ikke så billigt som vand med citron. :-)

Kim

MagnusH
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#18 » 26. okt 2013, 09:15

Jeg er helt uenig i din - kulhydrat kur, fordi som du selv har oplevet, så tager man det bare på igen. Mange danskere er rigtig gode til de her yoyokurer, hvor man hører om et eller andet fantastisk. (Sidste år Paleo, i år Lowcarbo osv osv osv)

Spis fornuftigt - sørg for at få en perfekt andel af alle tingene, fordi din krop har brug for det hele. Jeg spiser 40% kulhydrat, 40% vitaminer(grøntsager) og 20% kød. Det gør jeg 6 gange dagligt, af mad der svarer til en frokosttallerken, og det fik kiloerne til at rasle af. Når man spiser 6 gange dagligt så holder man nemlig en høj forbrænding, og man bliver ikke sulten på den samme måde. Det eneste, der har været svært at give slip på, er de store gode aftensmåltider, men det kommer hurtigt med tiden.

Jeg orker ikke at skrive nu, men hvis du vil vide mere så vil jeg gerne uddybe.

Brugeravatar

Dark Horse
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#19 » 26. okt 2013, 09:24

MagnusH skrev:Jeg er helt uenig i din - kulhydrat kur.....

Nu er det at droppe de fleste kulhydrater ikke en kur, men en måde at spise på.

Jeg har ikke oplevet at tage på igen selv om jeg ikke lige har fulgt anvisningerne på minimalt kulhydrat.

MVH
Jan - der stille og roligt taber mig
Hellere en grille i mit hoved end mit hoved i grillen ;-)

Brugeravatar

Carn
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#20 » 26. okt 2013, 10:50

scharstein skrev:Allerførst tak til alle jeres forslag til drikke u/sukker - det var sådanne noget jeg ledte efter :-)

Friisand, jeg skrev det med et tvist af provokation :) Jeg drikker for meget sodavand (nok ca. ½-1 liter om dagen) mv, men så drikker jeg stort set ikke noget alkohol (hellige mig :lol: ) - det jeg helt præcist mener mht. vandet er at jeg drikker det gerne, men jeg syntes at hvis jeg er tørstig så drikker jeg hurtig 2-3 store glas vand og mavsen er fyldt, men jeg føler mig stadig tørstig, drikker jeg til gengæld et lille eller et stort glas saft, jucie, sodavand (nogle slags) eller lignede så hjælper det...

eg tror dog det at jeg har sovet så lidt så længe gøre det umuligt at tabe sig og det er ved at blive ændret... Og den anden meget vigtige ting som du skriver så godt "man skal være mentalt med ellers sker det aldrig" og jeg tror snart at jeg kan være der...

/Michael

Nu får du lige min mening råt for usødet...
Jeg tror det er psyko-somatisk. Du har overbevist dig selv om at vand ikke slukker din tørst.
Hvis kroppen var tørstig, ville vandet slukke den.

Jeg tror du er "tørstig" efter sukker, og derfor hjælper vandet ikke. Sukker skaber afhængighed, og det er den du skal af med.

Bare min mening :)
/Jakob

-----

Weber OT 47 cm
Weber Q100 - Afgået ved døden under det Københavnske skybrud 2011 - RIP
BGE Large

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#21 » 26. okt 2013, 14:11

Carn skrev:Nu får du lige min mening råt for usødet...
Jeg tror det er psyko-somatisk. Du har overbevist dig selv om at vand ikke slukker din tørst.
Hvis kroppen var tørstig, ville vandet slukke den.

Jeg tror du er "tørstig" efter sukker, og derfor hjælper vandet ikke. Sukker skaber afhængighed, og det er den du skal af med.

Bare min mening :)

Jeg tror d har fuldstændig ret :-) og jeg skal bare have det råt og usødet :-)

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

lassepagh
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#22 » 27. okt 2013, 07:45

I januar i år besluttede jeg mig også for at det skulle være slut med at gå rundt og være ked af mit fedladne udseende, så jeg valgte at prøve weight watchers, og det var lige hvad der skulle til for at sparke mig igang, største sagn var i starten sukker sodavand, men tro mig efter lidt tilvænning smager pepsi max faktisk rigtig dejligt 8) og bare det at jeg droppede sukker i form af slik og sodavand virkede helt fantastisk, kiloene begyndte at rasle af, og så kom der sundere madvaner, dvs. Blandt mere grønt ( selv om det godt kan virke lidt drastisk :mrgreen: ) i dag vejer jeg så 29 kg. Mindre end da jeg startede og har næsten ramt min mål, det har også resulteret i at jeg er begyndt at kører mountainbike, i et forsøg på at få det lidt løse maveskind til at stramme op igen.

Og det er ikke for at reklamere for weight watchers, synes faktisk at det er dyrt, men det var det der skulle til her. :oops:

Sukker er noget fanden har skabt.

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#23 » 27. okt 2013, 07:50

lassepagh skrev:I januar i år besluttede jeg mig også for at det skulle være slut med at gå rundt og være ked af mit fedladne udseende, så jeg valgte at prøve weight watchers, og det var lige hvad der skulle til for at sparke mig igang, største sagn var i starten sukker sodavand, men tro mig efter lidt tilvænning smager pepsi max faktisk rigtig dejligt 8) og bare det at jeg droppede sukker i form af slik og sodavand virkede helt fantastisk, kiloene begyndte at rasle af, og så kom der sundere madvaner, dvs. Blandt mere grønt ( selv om det godt kan virke lidt drastisk :mrgreen: ) i dag vejer jeg så 29 kg. Mindre end da jeg startede og har næsten ramt min mål, det har også resulteret i at jeg er begyndt at kører mountainbike, i et forsøg på at få det lidt løse maveskind til at stramme op igen.

Og det er ikke for at reklamere for weight watchers, synes faktisk at det er dyrt, men det var det der skulle til her. :oops:

29 kg :shock: Så må du være ret tynd, eller meget lille.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Brugeravatar

Fumle
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#24 » 27. okt 2013, 09:02

Pepsi MAX er og har ALTID været KONGEN :-)

Der er flere herinde, der er i samme båd, dejligt at se man ikke er alene om at kæmpe kampen og samtidig godt kan lide MEGET mad :-)

Lars8000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#25 » 27. okt 2013, 09:04

Sidste år ville kæresten prøve vægtvogtene. Jeg hoppede med på vognen. 4 måneder efter havde jeg tabt 18 kg. Det gode ved dette program er, at der ikke er noget du ikke må spise, men det er mængden. Det er sådan set bare at tælle kalorier, men her er kalorier omsat til point. Krævede lige en uges tid, for at lære dette point system, men da det var lært, så kørte det bare. Man får udregnet et pointantal man skal have i løbet af en dag. Hvis jeg om aftenen manglede 5-10 point, så kunne jeg med god samvittighed tage en øl eller lidt snacks. Jeg skulle have 49 point om dagen og i en øl er der 4 point.
I mine øjne er det ikke en sur slankekur, men en bevidsthed om hvad man indtager. Det var dejligt at se kiloene rasle af, uden man følte det var en sur, som man ikke lærte så meget.

(Og nej har ikke noget med vægtvogtene at gøre, er bare en det har virket på [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES][THUMBS UP SIGN])

Det var lige et indspark herfra

Lars

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#26 » 27. okt 2013, 09:48

Har du prøvet hypnose. :mrgreen:

.
Torp Hedehusene

lassepagh
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#27 » 27. okt 2013, 11:53

steenj skrev:
lassepagh skrev:I januar i år besluttede jeg mig også for at det skulle være slut med at gå rundt og være ked af mit fedladne udseende, så jeg valgte at prøve weight watchers, og det var lige hvad der skulle til for at sparke mig igang, største sagn var i starten sukker sodavand, men tro mig efter lidt tilvænning smager pepsi max faktisk rigtig dejligt 8) og bare det at jeg droppede sukker i form af slik og sodavand virkede helt fantastisk, kiloene begyndte at rasle af, og så kom der sundere madvaner, dvs. Blandt mere grønt ( selv om det godt kan virke lidt drastisk :mrgreen: ) i dag vejer jeg så 29 kg. Mindre end da jeg startede og har næsten ramt min mål, det har også resulteret i at jeg er begyndt at kører mountainbike, i et forsøg på at få det lidt løse maveskind til at stramme op igen.

29 kg :shock: Så må du være ret tynd, eller meget lille.

Folk siger godt nok at jeg er svundet ind til ingenting :-D

Brugeravatar

Emneforfatter
kamado
Redaktør
Redaktør

Indlæg#28 » 2. nov 2013, 14:34

weight watchers var inspirationen til min kur der i 2009.

det er spændende at læse om alle de erfaringer og meninger ....kæresten
har lavet denne plan for mig til de uger jeg har nattevagt...:
Kostplan for de uger, hvor du har natarbejde.

2100/2300 Kcal
Morgenmad max 250 kcal – spises når du har fri - inden du sover. 265 kcal
1 – 1,5 grovbolle (fuldkornsmærket) med 1 tsk. plantemargarine og 2-3 skiver magert pålæg,
15 g leverpostej fra den grønne slagter og pyntegrønt .

Frokost max 500 kcal - spises når du vågner
75 g Nøglehulsmærket Mysli med 3dl mager mælk, 1 banan

eller
2,5 stk. rugbrød med 2 skiver ost 45+, 2 skiver magert pålæg f. eks kyllingebryst,
1 tsk. plantemargarine, 15 g smøreost max 10 g fedt, 4 skiver peberfrugt og 1 æble

Aftensmad max 625 kcal spises til sædvanlig aftensmadstid 610 kcal
Grøntsager:
200 g grove og fine. Rå, kogte eller dampede.
F. eks 100 g fintsnittet spidskål og 100 g kogte ærter
Fedtstof
2 spsk. olie eddike dressing eller 1 spsk. olivenolie/ omegaolie
Kød, fjerkræ eller fisk
Magert kød/ fjerkræ u. skind 150g eller 200 g mager fisk eller 140 g fed fisk.

Kartofler/ris/pasta/ brød
Kartofler 280 g eller brune ris 55 g eller fuldkornspasta 60g rå eller 1,5 groft pitabrød
Alle mål i rå vægt

Sent aftensmåltid – spises inden du møder på arbejde max 625 kcal 610 kcal
6 halve stk. fuldkornsrugbrød med 2 skiver magert kødpålæg, 15 g leverpostej fra den grønne
slagter
½ æg
40 g fed fisk /makrel, sild, laks eller 120 g rejer eller 70 g tun i vand,
2 korte streger mayonnaise.

Pyntegrønt – agurk, tomat, radisser, karse osv.
Salat/ gnavegrønt af mindst 250 g grove grøntsager
f. eks 2 gulerødder, 90 g blomkål og 90 g broccoli ca. 4 mellemstore ”buketter” af hver.
Rå eller dampet.

Mellemmåltid først på natten kl 02 max 250kcal 221
1 banan eller ½ mango eller 2 gulerødder, 1 skive fuldkornsrugbrød, 2 skiver magert pålæg f.
eks. svinefilet, skinke, 1 tsk. Plantemargarine eller ¼ avocado,

Eller
2 stk. groft Rugknækbrød, 1 spsk. jordnøddesmør, 1 spsk. Solbærsyltetøj og 1 nektarin

Eller
250 blandede grøntsager i stave og 1 stk. groft knækbrød og 20 nødder

Eller
2 dl a-38-, ½ dl havregryn, 1 spsk. rosiner og 10 nødder eller mandler og 1 skive melon.

Ved sult senere på natten kan vælges endnu en af ovenstående muligheder. 221 kcal

......puha mon jeg kan det ... halve æg og små stykker fisk 8)

Brugeravatar

anje
Redaktør
Redaktør

Indlæg#29 » 2. nov 2013, 16:53

Holda op Thorsten - Nu var du netop begyndt at se lidt maskulin ud igen (Uden hule kinder, samt lidt pondus )
Og så er der bare lidt tid til at du bliver 50 - Husk at have lidt at stå imod med, for det blæser til tider fælt 8)
Senest rettet af anje 2. nov 2013, 17:43, rettet i alt 1 gang.
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

Toftrup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#30 » 5. nov 2013, 08:50

Jeg lider af en speciel sygdom der hedder jeg synes ikke fedtfattigt mad smager godt :)

Elsker mine kartofler,ris,pasta.

Rugbrød.

Men jeg er hvad man kalder en sovsegris :P

c-pen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#31 » 27. jan 2016, 21:00

Hej med dig !
Hvis du gerne vil tabe dig hurtig, gælder det om at skære ned på den mængde carbs du intager. Husk også at din metabolisme kommer i sving hvis du spiser små måltider hele døgnet rundt. Lad dog være med at sætte målene for høje lige fra starten, men gå step by step.

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#32 » 28. jan 2016, 06:45

Hvorfor lufter du forældede kostråd i en 3 år gammel tråd?
Where there's smoke... There's laughter.

DWJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#33 » 28. jan 2016, 10:54

Fordi han fandt emnet interreseret og formentligt fandt det ved en søgning uden at være obs på datoen. Lad os byde de nye brugere velkommen med åbne arme, i stedet for at pege fingere over bagateller.

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#34 » 28. jan 2016, 13:25

Ikke fordi jeg er uenig i, at nye brugere bydes velkommen med åbne arme, men jeg synes, når nye brugere løfter pegefingeren, så må man gerne pege. Det kan man lære ganske meget af. Se det positive.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#35 » 28. jan 2016, 16:57

DWJ skrev:Fordi han fandt emnet interreseret og formentligt fandt det ved en søgning uden at være obs på datoen. Lad os byde de nye brugere velkommen med åbne arme, i stedet for at pege fingere over bagateller.

Du har ret, jeg undskylder. :oops:
Velkommen til.
Når du poster vil jeg anbefale at du husker at se på datoen for det sidste indlæg og lige husker at overveje om et svar fortsat er relevant for læserne.
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

anje
Redaktør
Redaktør

Indlæg#36 » 30. jan 2016, 14:21

Hej c-pen
Velkommen til :)
Mit indlæg til kamado bunder i mange års venskab, og han havde tabt sig ganske meget på daværende tidspunkt, så jeg ville godmodigt "drille" lidt :) (Han er vist blevet mere "maskulin" med tiden) 8-)
Er meget glad for at du kommer med gode oplysninger :)
God dag til dig c-pen :)
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

Tilbage til "Den sunde livsstil - Sundhedstema"