Fedtfattige Grillpølser

Sund mad behøver ikke være kedelig mad. Læs med her.
Brugeravatar

Emneforfatter
AnneM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Fedtfattige Grillpølser

Indlæg#1 » 24. jun 2013, 21:51

Hejsa....

Jeg har taget en beslutning om at skulle smide nogle af de overflødige kilo der har sneget sig ind gennem tiden...
Men jeg elsker stadig en god grillet pølse og har søgt med lys og lygte efter nogle gode fedtfattige pølser rundt om i butikkerne, dog uden det ønskede resultat...

Jeg er derfor kommet til den konklusion at jeg må i køkkenet og fremstille nogle selv...
Nu kommer problemet bare at jeg har søgt en del på Google efter en opskrift.. uden held.

Derfor vil jeg nu hører om der er nogle her på siden der har en god og gerne afprøvet opskrift. Hvad enten det er grillpølser, frankfurter eller noget helt andet så er alle opskrifter velkommen..

Håber inderligt at der kommer nogle opskrifter, for hvad er en sommer uden grillede pølser????? Ikke en rigtig sommer for mig....ihvertfald...

Tak på forhånd....

Anne Marie
BBQ is not only an interest, it´s also a lifestyle:D

Moerkbak
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Fedtfattige Grillpølser

Indlæg#2 » 24. jun 2013, 21:56

istedet for at vælge nogle(ofte) tarvelige fedtfattige pølser, hvoffor så ikke istedet skære ned på mængde af dem og så vælge noget salat som tilbehør evt noget groft brød.
Weber Performer (med gas-starter)
OutdoorChef City

Brugeravatar

Emneforfatter
AnneM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 24. jun 2013, 22:07

Moerkbak skrev:istedet for at vælge nogle(ofte) tarvelige fedtfattige pølser, hvoffor så ikke istedet skære ned på mængde af dem og så vælge noget salat som tilbehør evt noget groft brød.

Det kan du have ret i.... men jeg vil gerne kunne lave nogle gode nogle selv i stedet for at købe dem som du selv kalder tavlige....

Jeg synes blot at de almindelige pølser er fyldt med ALT for meget fedt og nogle dumme kacl.
Der er i dem jeg har set har mellem 280-300 kacl. I 100 gram pølse og det er alt for meget...
BBQ is not only an interest, it´s also a lifestyle:D

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 24. jun 2013, 22:12

i tidligere indlæg herinde har jeg set nogen erstatte spæk med kartoffel eller havregrød. Resultatet med kartoffel skulle vist have været ret godt og ved en blindtest havde de ikke kunne smage forskel.
Kan desværre ikke huske hvem der lavede dem.
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Brugeravatar

Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 24. jun 2013, 22:33

Jeg ville bare gå i gang de at eksperimenterer selv

Find en opskrift der tiltaler dig, og tag afmålt mængder fars og tilsæt afmålt mængde grøntsager og lav en koge/stegeprøve af blandingen.

Men som foreslået tidligere ville jeg nok lave pølser med den mængde fedt i som netop gør dem gode (som du selv fremhæver) - og så bare lave dem mindre.

vernegren
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 24. jun 2013, 23:52

På go.tv2.dk kan du finde en okay opskrift på ringriddere.
Hvis du selv hakker kødet kan du bruge nakkefilet, det har ca en fedt % på 15-18
Jeg vil ikk gå længere ned, syns de blir for tørre så...
Jeg kom lidt mere krydderi i end det der stod, og det gjorde ikk noget, tværtimod...

Brugeravatar

Nikodk
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 25. jun 2013, 00:14

Nikolaj

Monolith Kamado
WSM57, Q300,

Brugeravatar

Nikodk
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 25. jun 2013, 00:27

Moerkbak skrev:istedet for at vælge nogle(ofte) tarvelige fedtfattige pølser, hvoffor så ikke istedet skære ned på mængde af dem og så vælge noget salat som tilbehør evt noget groft brød.

eller vend den om - hvorfor skære ned på noget man rigtig godt kan lide, hvis man kan løse det ved at lave en væsentlig sundere løsning, og som nødvendigvis ikke er en "tarvelig løsning" - nogen (læs bla jeg) synes faktisk ikke at fedtet giver den lækre løsning rent smagsmæssigt - hvis man af forskellige årsager har spist fedtfattigt igennem længere tid, så bidrager fedtet faktisk ikke til den gode smag - for nogen tværtimod.

(nej jeg ønsker ikke at starte en debat om det er godt eller dårligt at spise fedtfattigt eller ej, men blot at pointere, at det ikke nødvendigvis er til det dårligere for alle, at lave fedtfattige løsninger på kendte retter.)
Nikolaj

Monolith Kamado
WSM57, Q300,

Lisse
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 2. okt 2013, 14:13

Hej alle.
Hvad med at gå til slagteren/kødbilen og høre, om han ikke har helt almindelige pølser uden alle mulige dumme og usunde tilsætningsstoffer?
Her er kødbilens sortriment http://www.kodbilen.dk/sortiment/ Det er ret nice.
Og så vil jeg faktisk anbefale dig ikke at skære alt for meget ned på fedtet - for det første mætter fedt bedre og du tilfredsstiller hjernen mere, hvis du spiser en god dejlig pølse, lige som den skal være. Skær hellere ned på hvidt brød og de søde sager :) En go pølse skader ikke.

Tilbage til "Den sunde livsstil - Sundhedstema"