Opskrifter på Palæo retter

Sund mad behøver ikke være kedelig mad. Læs med her.
Brugeravatar

Emneforfatter
soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Opskrifter på Palæo retter

Indlæg#1 » 27. nov 2012, 16:11

Da jeg vil begynde at leve efter Palæo princippet til Januar, tænkte jeg at der er nok nogen her der har nogen opskrifter.
Ned med vegetarer, de spiser kørenes mad.

myg123
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Opskrifter på Palæo retter

Indlæg#2 » 27. nov 2012, 16:53

soele skrev:Da jeg vil begynde at leve efter Palæo princippet til Januar, tænkte jeg at der er nok nogen her der har nogen opskrifter.

Hej,

Jeg har en del Palæo opskrifter. Køre du 1.0 eller 2.0?
Mvh

Michael Schmidt

--------------------------
Weber performer 57 fra 2006 med alt i udstyr
Weber Spirit 320 Premium 2011 med Rotisserie
Weber OGT 57 (2011)
Weber Q120 (2011)

Brugeravatar

Emneforfatter
soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 27. nov 2012, 17:13

Ville gerne 1.0 meeeeeen tror jeg har nemmere ved at starte på 2.0

myg123
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 27. nov 2012, 17:16

soele skrev:Ville gerne 1.0 meeeeeen tror jeg har nemmere ved at starte på 2.0

Jeg samler lige sammen giv 1-2 dage så sender
Jeg lidt forskelligt, men vil anbefale at starte med 1.0 i 1 mdr
Og derefter langsomt på 2.0
Mvh

Michael Schmidt

--------------------------
Weber performer 57 fra 2006 med alt i udstyr
Weber Spirit 320 Premium 2011 med Rotisserie
Weber OGT 57 (2011)
Weber Q120 (2011)

Brugeravatar

Emneforfatter
soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#5 » 27. nov 2012, 17:25

Virkelig? Jeg tænkte at det var bedre med 2.0 først så jeg ikke gik kold tyrker med sukker og mejeri produkterne. Men super fedt du gider at gøre det for mig. .1%¤ .1%¤

Brugeravatar

melvis
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#6 » 27. nov 2012, 18:35

os gerne til mig ! ;)
Weber Summit S-670
Weber Smookey Mountain 57cm
LIDL Sousvide

Brugeravatar

Mertodinlo
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#7 » 27. nov 2012, 18:41

soele skrev:Virkelig? Jeg tænkte at det var bedre med 2.0 først så jeg ikke gik kold tyrker med sukker og mejeri produkterne. Men super fedt du gider at gøre det for mig. .1%¤ .1%¤

Sjovt du skriver kold tyrker med sukker og mejeri.. jeg har levet efter palæo princippet i et par mdr nu, og jeg får det virkelig skidt hvis jeg får mælk eller sukker ind nu. Oplevede ikke den store trang da jeg stoppede.
Glæd dig især til at undgå udsving i blodsukkeret, jeg har i forvejen lavet stofskifte med tidligere dertil hørende udsving og kunne gå meget sukkerkold efter jeg havde taget piller. Hjertebanken og kvalme efter så at have fået noget at spise osv. Det er væk idag og det er sku dejligt :)

Frachlitz
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 27. nov 2012, 19:53

Vil også anbefale bare at gøre det. Mælkeprodukter er lidt så som så for danskere tror jeg.

Men start uden mælkeprodukter hvis du kan, ellers prøv at fjerne dem senere (min 30 dage) og se om det gør en forskel.

Men vi er enige om at sukker er NO-GO på paleo ikke?
Primo Oval XL400
Borniak Røgovn med koldrygning og ventilator
Weber 57 Gold (henvist til sommerhuset)
Weber Q3200

KCBS Certified Judge
WBQA Judge

belnacho
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 27. nov 2012, 20:00

Er det sådan i gider dele nogle af opskrifter her på GG?

Har luret lidt til stenalderkosten. Se om der var noget af det der
kunne mikses lidt med noget af det andet.

mvh
Frederik.

Brugeravatar

melvis
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#10 » 27. nov 2012, 20:04

Thomas Rode har lavet en umiddelbar fed båd om det.
Weber Summit S-670
LIDL Sousvide

Brugeravatar

Emneforfatter
soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Sv: Opskrifter på Palæo retter

Indlæg#11 » 27. nov 2012, 20:09

Bare rolig Frederik, det er det samme og derfor jeg har lavet denne tråd. ;-)

Brugeravatar

Mertodinlo
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#12 » 27. nov 2012, 20:16

melvis skrev:Thomas Rode har lavet en umiddelbar fed båd om det.

Fik bogen i gave, der er rigtigt meget godt i den, også meget der kan overføres til grill :)
Paleo Hannah laver også mange lækre ting, hendes Paleo 1.0 Meatza smager virkelig nam, og folk bliver lidt overraskede når de bagefter får at vide hvilke principper det er lavet efter.

Raffineret sukker er no-go, sukker i frugt, rodfrugter er ok. Kartofler og andre stivelsesholdige grøntsager er no-go. Gryn (jeg har spist havregryn til morgenmad i 35 år, den var svær at undvære!) og korn er no-go.
Jeg er holdt med at spise morgenmad, og spiser kun 2 måltider om dagen nu. Som skrevet går jeg ikke sukkerkold på samme måde som før, så det får faktisk rigtigt godt.
Jeg var meget skeptisk mht. det med at kunne mærke forskel når dropper tingene, men jeg må indrømme at det ikke er helt løgn :)
Nåja, jeg har smidt 8,5 kg siden jeg startede, og med mit job har jeg ikke kunne holde mig til Paleo 1.0, så det giver absolut noget at gå igang!

Brugeravatar

Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#13 » 27. nov 2012, 21:29

Jeg er også med på en lytter og kigger og til januar :-)

Brugeravatar

melvis
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#14 » 27. nov 2012, 22:24

Rodes bog koster 99 på plusbog.dk resten af dagen. Et røverkøb
Weber Summit S-670
LIDL Sousvide

Frachlitz
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 27. nov 2012, 22:26

Her er lidt links til det jeg bruger:

Mad
http://nomnompaleo.com/

Ellers
http://www.reddit.com/r/paleo
http://www.marksdailyapple.com/ < her jeg startede med paleo, dvs. hans bøger
http://blog.modernpaleo.com/
http://paleohacks.com/

Af bøger kan jeg anbefale:
Garry Thaubes - Good calories, bad calories
Garry Thaubes - Why we get fat and what to do about it
Mark Stinson: Primal Blueprint + kogebøger
Robb Wulf - Paleo Diet

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Primo Oval XL400
Weber Q3200

KCBS Certified Judge
WBQA Judge

Dingle
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 27. nov 2012, 22:51

Jeg er også selv trådt ind i paleo verdnen, dog mere 80/20, da der skal være plads til alkohol, og ikke side og være fanatisk når man er ude og spise.

Men til lige at komme igang er der div. fora på bla. Facebook, samt http://paleoisme.dk/. (Jeg bruger også denne side som inspiration når de lægger deres ugeplan ud. Meget er inspireret af Thomas Rode - http://www.paleofood.dk/, og meget af det er som sagt tidligere, grill venligt)

Min morgenmad består som regel af Kong Hans Stenalderbrødet, og der er nok til at holde mig igang indtil middag, hvor jeg gerne napper to skiver mere.

Held og lykke med det.
Mvh.
- Christian

Brugeravatar

Emneforfatter
soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#17 » 28. nov 2012, 04:45

Glæder mig helt vildt til at komme i gang, men jeg bliver vist nødt til at prøve igen om jeg ikke kan lære at spise fisk.

Brugeravatar

Emneforfatter
soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#18 » 28. nov 2012, 04:49

Det eneste jeg syntes der mangler er en ordentlig kilde til kalk, hvordan dækker i det behov?

Brugeravatar

Mertodinlo
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#19 » 28. nov 2012, 07:00

soele skrev:Det eneste jeg syntes der mangler er en ordentlig kilde til kalk, hvordan dækker i det behov?

Du får ikke en kilde til kalk, ligesom man gør med mælk, men lever du efter tommelfingerreglerne i Paleo, så får det det du skal have igennem kosten.
De kloge skriver at kroppen har en syre-base balance som bliver forstyrret ved indtag af mejeriprodukter. Når du dropper mejeriprodukter skulle balancen blive bedre og behovet for kalkindtag formindskes. Om det er en and eller ej skal jeg ikke kunne sige :)

Brugeravatar

havnefogeden
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#20 » 28. nov 2012, 08:14

soele skrev:Det eneste jeg syntes der mangler er en ordentlig kilde til kalk, hvordan dækker i det behov?

Prøv at kigge her en gang : http://samvirke.dk/mad/guides/kalkberegner.html
Give a man a gun and he can rob a bank!
Give a man a bank an he can rob the World !!!

Primo Oval XL......Proud to be the only ceramic grill Made in The USA!!!

Morten[/color]

Dingle
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 28. nov 2012, 09:49

Nu er jeg overhovedet ikke den, hverken store eller lille, kostekspert, men mener der også er en del kalk i de forskellige grøntsager og nødder man indtager i paleo.
For mit eget vedkomme (Kører efter 80/20) så drikker jeg mælk hver dag, og det virker for mig.
Mvh.
- Christian

Frachlitz
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#22 » 28. nov 2012, 10:01

Ja husk at det næsten kun er i scandinavien at vi drikker så meget mælk / mælkeprodukter. I langt den største den af verden er folk laktose intollerante.
Vi er bare blevet hjernevasket af en dygtig mejeriforening til at tro at vi dør af kalk mangel hvis vi ikke får mælk.
Primo Oval XL400
Weber Q3200

KCBS Certified Judge
WBQA Judge

Brugeravatar

PiaP
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#23 » 28. nov 2012, 13:38

Der var en interessant artikkel i JP for lidt tid siden om Pæleodieten.
http://jyllands-posten.dk/nyviden/article4913973.ece
Ret interessant at se hvad arkæologen siger omkring stenalderfolkets diæt. Jeg tror på at populationer forskellige steder i verden har udviklet deres egne måder at spise på og at kroppen genetisk set er tilpasset til de forhold der nu engang har været. Heroppe har vi jo traditionelt set kunnet dyrke de grovere kornsorter, som rug, hvor de længere sydpå kunne få meget ud af hvede.

De nævnte bla at de danske maver udviklede enzymer etc til at fordøje mælk uden bivirkninger. Andre befolkningsgrupper har ikke de enzymer i maven, og får laktose intolerance.

For en hel del tid siden læste jeg også om rugbrød. At vi danskere har emzymer i maven der kan fordøje rugbrød, hvilket andre befolkninger ikke har, fx i sydeuropa. Hviket forklarer, hvorfor de får så meget luft i maven af at få typisk dansk frokost. Jeg har selv oplevet den også efter 7 år i det franske uden dagligt rugbrød. Det tog lige nogle dage hjemme på ferie igen før min mave kom på plads.
Japanerne fx har et enzym som kan fordøje tang, hvilket vi ikke har her, hvor vi ikke har tang som en daglig del af diæten.

Jeg tror vi bliver nødt til at kigge på mange lokale forhold når det kommer til, hvilken mad/diæt der er bedst for os, og så ellers lytte efter, hvad vores krop siger.

En ting er sikkert, højt-forabejdet mad, som fin mel, tilsætningsstoffer, fødevarer uden naturlige fibre og udkogte grøntsager kan ikke være godt for os, og personligt tror jeg også at spise frugter og grønt som ikke hører til naturligt hvor vi er, også skal begrænses.

Mon det hele ikke kommer an på sund fornuft når det nu kommer til stykket? Jeg kender folk i USA og Aus som har haft stor glæde af pæleodiæten, men det overrasker mig heller ikke når man ser på hvordan madvanerne typisk er, og at det er billigere at købe fastfood og tv-dinners end det er at købe friske grøntsager!

Det er i al fald ikke noget simpelt noget at finde ud af og fuldt ud forstå :)
Primo Jr (2012), Auplex mini (Juli 2013) og Weber Q100 (2007)
Hjælpemidler: Fredstone, og Bjørn

Wellness er en beslutning du tager
http://www.body-sentio.dk

Brugeravatar

Emneforfatter
soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#24 » 28. nov 2012, 14:24

Det giver jo rimelig god mening, men jeg ved også at der er mange som sige at når de har været på kosten i en måned så blive de næsten syge af bare et glas mælk, så jeg ved ikke om vores maver er bedre egnet til det end andre.

Brugeravatar

PiaP
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#25 » 28. nov 2012, 16:49

Hvor mange af os er genetisk set 100% danskere når det kommer til stykket? Jeg er i al fald kun 50%.

Gælder den samme utilpashed ved ost og surmælksprodukter?
Primo Jr (2012), Auplex mini (Juli 2013) og Weber Q100 (2007)
Hjælpemidler: Fredstone, og Bjørn

Wellness er en beslutning du tager
http://www.body-sentio.dk

Gottlieb
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#26 » 29. nov 2012, 09:38

I stedet for at gå på diverse kurer... Hvorfor så ikke bare tælle de kalorier man indtager på en dag, og så skære det ned indtil man cirka ligger 500 kcal under ens ligevægtsindtag.

Det er meget fint at hoppe på den ene mirakel kur efter den anden, men det hjælper desværre ikke når man så måneden efter, igen er tilbage på medister pølsen og det brune sovs.

Bare et lille hint fra min side :-)

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#27 » 29. nov 2012, 20:58

Gottlieb skrev:I stedet for at gå på diverse kurer... Hvorfor så ikke bare tælle de kalorier man indtager på en dag, og så skære det ned indtil man cirka ligger 500 kcal under ens ligevægtsindtag.

Det er meget fint at hoppe på den ene mirakel kur efter den anden, men det hjælper desværre ikke når man så måneden efter, igen er tilbage på medister pølsen og det brune sovs.

Bare et lille hint fra min side :-)

Ja - det har virket fint formig, i starten (3mdr.) talta jeg kalorier, men nu tænker jeg bare over hvad jeg spiser, lever ikke fromteller særligt hælligt, tyk brun sovs, flæskesteg med svær og en god fedtkant osv.
December 2008 = 128 kg.
I dag = 98,6 kg.

Det er ikke gået særlig stærkt, men det kan det jo som sagt ikke gå når man ikke er fanatisk, men meget gerne og gør det spiser ALLE de gode ting. :-D :savl2:

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

Emneforfatter
soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#28 » 29. nov 2012, 21:09

Paleo er ikke kur, men snarere en livsstil på samme måde som at være vegetar. Jeg er helt enig med dig i det med at gå på kur, men jeg gør det heller ikke for at tabe mig, men fordi jeg syntes det virker som en rigtig og naturlig måde at leve på.

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#29 » 29. nov 2012, 21:12

soele skrev:Paleo er ikke kur, men snarere en livsstil på samme måde som at være vegetar. Jeg er helt enig med dig i det med at gå på kur, men jeg gør det heller ikke for at tabe mig, men fordi jeg syntes det virker som en rigtig og naturlig måde at leve på.

Ok - jeg har ikke sat mig ind i hvad Paleo egentlig er, jeg troede bare i min naivitet at det var en kur. :-?

.
Torp Hedehusene

belnacho
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#30 » 27. feb 2013, 17:37

Der kom aldrig nogen opskrifter i denne tråd. Så jeg laver lige et indspark her.

Til stegt flæsk høres der persille sauce.
Kog en potion blomkål og og hæld lidt af vandet fra i en skål. Blend blomkål og juster evt. med
det resterende blomkåls vand.
Smid derefter en god potion persille og vupti har du en persille sauce, der ligger meget tæt på
en alm opbagt persille sauce.

ungerne hos os kunne ikke smage forskel når det først var hældt ud på tallerkenen.
Idag har jeg flæskesteg på grillen og jeg skal prøve at lave en brun sauce på de
samme principper.
Mvh Frederik.

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#31 » 27. feb 2013, 17:58

belnacho skrev:Der kom aldrig nogen opskrifter i denne tråd. Så jeg laver lige et indspark her.

Til stegt flæsk høres der persille sauce.
Kog en potion blomkål og og hæld lidt af vandet fra i en skål. Blend blomkål og juster evt. med
det resterende blomkåls vand.
Smid derefter en god potion persille og vupti har du en persille sauce, der ligger meget tæt på
en alm opbagt persille sauce.

ungerne hos os kunne ikke smage forskel når det først var hældt ud på tallerkenen.
Idag har jeg flæskesteg på grillen og jeg skal prøve at lave en brun sauce på de
samme principper.
Mvh Frederik.

Det lyder spændende/anderledes, du må meget gerne vende tilbage med resultatet.
Jeg har kommet med et par indlæg, men intet kunne åbenbart bruges. :-) :-(
Så kunne man ikke skrive om det er PALEO 1 eller PALEO 2 som man ønsker opskrifter på, for jeg vil ikke komme med flere da jeg som sagt ikke ved om det er 1 eller 2, men det ved folk måske ikke, sådan er det jo med et modefenomen. :-?
Skal dog lige indsparke at jeg selv i over 1 måned har levet (næsten) efter 2`ren.

.
Torp Hedehusene

belnacho
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#32 » 27. feb 2013, 23:19

Kamstegen blev grillet efter kunstens regler. Lavede en pæn potions stegesky.
Blomkål blev kogt halv døde som i persille saucen. Hældte alt vand fra og jævnede med stegeskyen.

Den blev tunet med en svinebuillon og smagte ligesom en bruns sovs. Dog er konsistensen anderledes.
Kunne godt have skruet ned for charmen på kuløren, da det godt kan ligne noget andet.

Jeg lavede grøntsagsmos til, som jeg fik ødelagt med en pastinak. DAMN you pastinak. [smilie=bluecolorz5_pdt_05.gif]
Ellers fik den hvad den kunne trække af hjemmelavet agurkesalat og rødkål.

Det sjove var at jeg havde kogt et par kartofler til ungerne. Men de tog også mosen, da de troede det var kartoffel mos.

Er ikke nogen striks paleo tosse. Har brugt nogle uger på det her projekt. Skiftede fra den ene dag til den anden og har kvittet
slik og sodavand. taget en god gammeldags kold tyrker. Mht til brus vold bruger jeg min sodastream til at lave dansk vand.

Så en dokumentar om veganere. lød spændede at prøve. Men min faglighed forbød mig det. Jeg arbejder som butiksslagter og en slagter der
ikke spiser kød. Svarer nok til en oliesheik der vil indføre vindkraft.

Men det kost ting har givet mig ny glæde ved at ryge på grillen og i køkkenet igen. Netop fordi man forbyder sig selv at bruge nogle standard varer og
tvinger sig selv til at tænke ud af boksen for at blive mæt om aftenen.

Mvh Frederik
Vedhæftede filer
steg.jpg

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#33 » 28. feb 2013, 06:47

belnacho skrev:Så en dokumentar om veganere. lød spændede at prøve.

Bare på denne lille linie er der så bekymrende tegn fra din side, at jeg tror måske du trænger til lidt hjælp.
Det er ingen skam at bede nogle gode kammerater hjælpe dig med at spise et par MEGET store T-bone steaks, helt uden tilbehør.
Jeg tror lige at det er den rette terapi :-D

Du er på den sikre side hvis du skyller godt med rødvin, men det er vist ikke helt palæo :-?
Men du følger det jo heller ikke strikt skriver du :-D

[smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Dingle
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#34 » 28. feb 2013, 06:51

Jeg laver persillesovs på næsten samme måde, dog er det med persillerod istedet, da jeg ikke kan klare blomkål. Og til flæskestegs sovsen bruger jeg bagte løg som bliver pureret ned i sovsen.
Mvh.
- Christian

Julius
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#35 » 28. feb 2013, 09:43

Nu bliver jeg lige lidt nysgerrig. Næsten hver gang jeg ser en palæo-opskrift, så er det et forsøg på at genskabe en ret vi allerede kender med med nogle råvarer, som passer ind.

Nysgerrigheden kommer til udtryk i et "hvorfor??" Ikke fordi jeg synes der er noget forkert i det, jeg undrer mig bare over hvorfor....

Er det fordi vi er vanemennesker, og ikke kan undvære "sovs og kartofler -fænomenet"?

Er det fordi der ikke er fantasi til at finde på noget nyt? (selvom man kan argumentere for en hvis fantasi i at bruge eks. blomkål som basen i en persillesovs"

Er det fordi de fleste palæoopskrifter bare er sådan, og er det så fordi forfatterne enten hører til ovenfor, eller fordi de bevidst har valgt den taktik for at gøre palæo mere "fordøjeligt"?

Er det fordi det er smart og blæret at lege gastronom, og genskabe kendte retter og være kreativ?

Med andre ord; hvorfor spiser vi ikke bare grøntsagerne som det de er, og tager udgangspunkt i at skabe noget ud af den enkelte råvare som lader den komme til sin ret. Persillesovs på blomkål bliver aldrig som en rigtig persillesov, så hvorfor ikke lade persillesovs være persillesovs og blomkål være blomkål.

Her i huset kan vi godt lide at rejse gennem mad. Vi laver ofte retter, som sagtens kun gå for stenalderkost og som er simpel mad, fra andre steder i verden, hvor man sætter få råvarer i centrum og giver dem plads til at være lækre.

Er spændt på at høre folks indspark til mit "hvorfor" :-)

(Og jeg undskylder i øvrigt for at der ikke lige var en opskrift)
OutdoorChef Leon
Outdoorchef City
Outdoorchef Mini
Weber One-Touch Premium 57
Weber Spirit 320 Premium
Weber Go-Anywhere
Bon-Fire bålsted
Transportabel ABU rygeovn

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#36 » 28. feb 2013, 09:53

Spis varieret. Ensidighed i kosten resulterer i skørbug. :mrgreen:
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#37 » 28. feb 2013, 19:13

lractbird skrev:Spis varieret. Ensidighed i kosten resulterer i skørbug. :mrgreen:

Ja - det gik jo galt da de fjernede C-vitaminet fra øllet. :-?

.
Torp Hedehusene

Osbech
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#38 » 28. feb 2013, 19:16

Jeg bruger paleo-opskrifter.dk eller paleo danmark på fb

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Grillmesteren2014
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#39 » 25. sep 2014, 09:36

Der er så megen diskusion om hvorvidt Pæleo er sundt for kroppen eller ej. Ingen tvivl om at Low Carb livsstil er sund, og sikkert også den bedste vej til varigt vægttab, men min egen erfaring siger mig, at det er vigtigt også at se på superfoods og indregne disse i kosten. Jeg har en liste over superfoods her http://www.grilltips.dk/superfood-raava ... jaevnligt/ som du kan lade dig inspirere af. Her er masser af lækre råvarer som burde være en fats bestanddel af din kost.

Tilbage til "Den sunde livsstil - Sundhedstema"