|
Side 1 af 1
|
[ 17 indlæg ] |
|
| Forfatter |
besked |
|
TrineHG
|
Titel: Laksemuffins og spinat m.m. : 27. jul 2010, 19:46 |
|
Tilmeldt: 1. jul 2008, 16:42 Indlæg: 1772 Alder: 48 Geografisk sted: 8250 Egå
|
Den sunde stil fortsætter - idag skulle det være fisk, og valget faldt på laks. Der blev indkøbt bladspinat, champignon m.v. 2 laksefilet - ca. 200 gr. - blev befriet for skind, og skåret i store tern. Samtidig blev champignon renset og skiveskåret, ligesom løg blev snittet og spinaten knuget tør for væske. Ca. 150 gr. champignon blev ristet på en pande, der kun lige er smurt med margarine - og krydret godt med salt og peber. Champignon, ca. 150 gr. spinat, salt, peber, citronsaft, dildspidser samt SantaMaria AllRound kom i skålen til laksen, der var blendtet GROFT: Fiskefarsen blandes med let hånd, og fyldes i 6 muffinsforme: Disse sættes i en 200 grader varm ovn ca. 20 minutter. Imens lavede jeg en tomat/bønne-salat af en stor bøftomat, en lille dåse bønner, lidt olie-eddike-dressing og en porre på toppen, fra middagsmaden igår: Ligesom resten af champignons, løg og spinat blev ristet på en pande med lidt vand ved, mens det simrede mørt. Her er laksemuffins lige kommet ud fra ovnen: En rest tzatziki fra igår udgjorde dyppelsen, og en skive gravad laks blev tilført tallerkenen: Og endnu engang fik maven nok, før øjnene 
_________________ /Trine  - Weber Summit S-450 med div. tilbehør.  - Performer m/ gastænding.
http://www.trinegrosen.dk/
"I'd rather walk to Hell in high heels, than to Heaven in flats!"
|
|
| Top |
|
 |
|
bertan
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 27. jul 2010, 23:20 |
|
 |
| Øvet på Grillguru |
 |
Tilmeldt: 30. dec 2006, 15:26 Indlæg: 62 Alder: 48 Geografisk sted: Nibe
|
Sikke et måltid du har tryllet Det ser rigtig lækkert, sundt og indbydende ud. Mvh. Annette
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 28. jul 2010, 09:37 |
|
|
bertan skrev: Sikke et måltid du har tryllet Det ser rigtig lækkert, sundt og indbydende ud. Mvh. Annette Tak, Annette - det var det også. Og MEGET mættende 
_________________ /Trine  - Weber Summit S-450 med div. tilbehør.  - Performer m/ gastænding.
|
|
| Top |
|
 |
|
FruDuborg
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 28. jul 2010, 10:08 |
|
Tilmeldt: 8. apr 2008, 12:43 Indlæg: 498 Alder: 35 Geografisk sted: Holløse
|
|
Uhmm, det ser lækkert ud, meget smart med stjerneformede fiskedunser
_________________ Med venlig hilsen
FruDuborg
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 28. jul 2010, 10:12 |
|
|
FruDuborg skrev: Uhmm, det ser lækkert ud, meget smart med stjerneformede fiskedunser YEEEEEEEEEES, jeg har spist "fiskedunser" - nu er jeg voksen  Men du har ret, fruDuborg, det er jo faktisk en form for laksedeller. Hahah, jeg kom en dag for skade at købe de siliconeforme i Fakta, og havde aldrig brugt dem - men de er sørme nemme at rengøre bagefter, og intet hænger i. PS, man kan også få dem som hjerter, ohlalala 
|
|
| Top |
|
 |
|
altho64
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 28. jul 2010, 12:43 |
|
Tilmeldt: 27. jul 2008, 14:06 Indlæg: 354 Alder: 46 Geografisk sted: Esbjerg Ø
|
Det ser lækkert ud Trine. Jeg suger inspiration til mig for tiden. Svigermor kommer til DK i næste uge - for første gang... og jeg er ved at gøre klar til at sætte ind med den helt store charme offensiv, lækkert mad og rødvin 
_________________ Med venlig hilsen Ralf
Griller på OTS 57 cm
Jeg er ikke dum..... Jeg er bare lidt uheldig når jeg udtaler mig.
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 28. jul 2010, 15:36 |
|
|
altho64 skrev: Det ser lækkert ud Trine. Jeg suger inspiration til mig for tiden. Svigermor kommer til DK i næste uge - for første gang... og jeg er ved at gøre klar til at sætte ind med den helt store charme offensiv, lækkert mad og rødvin  Du skal bare suge til dig - og selvom det er "slankekost", så kan de muffins med lethed bruges som f.eks. en forret. Fik dem til et sommergilde fornylig, hvortil der blev serveret en let urtedressing, halve æg m/ kaviar og de dersens krebs i dild, man kan købe på dybfrost (jajaja, de var tøet op  ) Meget lækkert. God fornøjelse med svigermorsbesøg, du er da en drøm af en svigersøn for hende ![BlueColorz5_PDT_09 [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif]](./images/smilies/PDT_bis.gif)
|
|
| Top |
|
 |
|
Dittesej
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 28. jul 2010, 15:47 |
|
Tilmeldt: 23. jul 2010, 20:51 Indlæg: 56 Alder: 32 Geografisk sted: Slagelse
|
Hej Det ser godt nok lækkert ud. Min datter udbrød nam nam da hun så billederne. Hilsen Ditte
_________________ Weber 57cm
|
|
| Top |
|
 |
|
metchen
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 28. jul 2010, 16:38 |
|
Tilmeldt: 27. apr 2006, 20:56 Indlæg: 212 Alder: 37 Geografisk sted: Region syddanmark
|
Wow bøjer mig i støvet Er er altså vildt imponeret over dine kreationer og flotte billeder så vi alle sammen kan sidde med mundvandet  helt ned i tastaturet.
_________________ Hilsen Mette.
OTG 57 Weber Q 300 -
|
|
| Top |
|
 |
|
jansej
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 28. jul 2010, 18:51 |
|
Tilmeldt: 8. jan 2010, 11:07 Indlæg: 300 Alder: 35 Geografisk sted: Holbæk
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 29. jul 2010, 10:42 |
|
|
Dittesej skrev: Hej Det ser godt nok lækkert ud. Min datter udbrød nam nam da hun så billederne. Hilsen Ditte Hejsa Ditte, så må du igang med de laksemuffins til din datter - eller bedre endnu; sæt hendes onkel igang 
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 29. jul 2010, 10:43 |
|
|
metchen skrev: Wow bøjer mig i støvet Er er altså vildt imponeret over dine kreationer og flotte billeder så vi alle sammen kan sidde med mundvandet  helt ned i tastaturet. Tak, Mette - men du kan roligt kaste dig over retterne i denne her kategori - de er gode for kroppen, kan jeg mærke selv 
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 29. jul 2010, 10:44 |
|
|
|
| Top |
|
 |
|
Dittesej
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 30. jul 2010, 09:59 |
|
Tilmeldt: 23. jul 2010, 20:51 Indlæg: 56 Alder: 32 Geografisk sted: Slagelse
|
Jeg syntes det er en rigtig god ide du kom med der. 
_________________ Weber 57cm
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 30. jul 2010, 11:02 |
|
|
|
| Top |
|
 |
|
Nunu
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 2. aug 2010, 18:34 |
|
 |
| Rutineret medlem |
 |
Tilmeldt: 27. apr 2006, 23:51 Indlæg: 165 Alder: 48 Geografisk sted: Stenlille
|
Hej. Jeg har lige prøvet at lave disse laksemuffins. Mmmm, de var gode. Mine unger modtog dem også rigtig godt, så det er ikke sidste gang jeg har lavet dem.
_________________ Nunu
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Laksemuffins og spinat m.m. : 2. aug 2010, 20:04 |
|
|
Nunu skrev: Hej. Jeg har lige prøvet at lave disse laksemuffins. Mmmm, de var gode. Mine unger modtog dem også rigtig godt, så det er ikke sidste gang jeg har lavet dem. Hej Nunu, TAK, altid dejligt med respons, når nogle har lavet det samme. Ja, de er overraskende i smagen, for de ristede champignon gør sig rigtig godt sammen med fisken og spinaten 
|
|
| Top |
|
 |
|
Side 1 af 1
|
[ 17 indlæg ] |
|