Franske snegle

Mangler du en opskrift på pizzadej? Eller kanelsnegle? Hvad er gluten? Læs mere om bagning på grill her.
Brugeravatar

Emneforfatter
skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Franske snegle

Indlæg#1 » 2. nov 2016, 13:27

Jeg er temmelig glad med franske snegle, får dem dog kun med års mellemrum, så nu måtte der ske noget.

Pærenemt er det. Jeg købte færdige PLADER butterdej, 6 stk. i en bakke (jeg synes de var tykkere i gamle dage?),
3 plader blev tøet op og lagt ovenpå hinanden med et tyndt drys kanelsukker, derefter rullet sammen og skåret i 4 snegle, trykket flade ovenpå et dygtigt lag kanelsukker. Drys et godt lag kanelsukker ovenpå dem og rul dem 5-6 mm flade med kagerullen. Der skal en del sukker til. Så i ovnen ved lav middelvarme 160-170 gr. i 15-17 gr. Hold øje med at sukkeret ikke bliver sort. Køles af og glaseres derefter med flormelis. Uhmmm.!

fransk snegl.JPG
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Franske snegle

Indlæg#2 » 2. nov 2016, 16:43

Lyder meget lækkert! Og ser også godt ud!

/insert clever or funny note here\

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#3 » 2. nov 2016, 20:03

Ahh, det er faktisk ret sjovt. Har spekuleret på hvordan man mon laver dem, hermed opklaret.
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#4 » 2. nov 2016, 22:23

prause skrev:Ahh, det er faktisk ret sjovt. Har spekuleret på hvordan man mon laver dem, hermed opklaret.

+1 og er også vild med dem :-) Det skal prøves
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Tilbage til "Brød og kager"