kransekage

Mangler du en opskrift på pizzadej? Eller kanelsnegle? Hvad er gluten? Læs mere om bagning på grill her.
Brugeravatar

Emneforfatter
John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

kransekage

Indlæg#1 » 15. nov 2015, 15:23

Har i dag prøvet at lege lidt med kransekage men der er god plads til forbedringer :-D
Men syntes nu det gik meget godt første gang :-D

2015-11-15 12.57.07.jpg
2015-11-15 12.57.20.jpg
2015-11-15 13.04.45.jpg
2015-11-15 13.24.45.jpg
2015-11-15 13.24.51.jpg

nunni
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: kransekage

Indlæg#2 » 15. nov 2015, 16:55

Det ser ret godt ud i mine øjne
Herlig debut
Mvh Kenneth
Har TBS grillkul på lager

Cobb premium
Primo rund
Primo oval jr go camping

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#3 » 15. nov 2015, 17:28

Som efterhånden ret rutineret kransekagebager kan jeg kun sige - det der er langt bedre end mine første fosøg...
Et lille trick som min kone og jeg (ja vi står sammen hvert år og bager kransekage d. 31-) altid bruger er at lægge nougat i midten. Du ruller din pølse ud, banker den flad med håndfladen læger en lille strimmel (4x4mm) nougat på den flade pølse og ruller den rundt om nougaten. Det smager genialt og er altså en lille ekstra wouw faktor
Where there's smoke... There's laughter.

styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 15. nov 2015, 19:22

Mit første forsøg på at lave en kransekage
Vedhæftede filer
20151115_185438.jpeg
Henrik

Brugeravatar

Emneforfatter
John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 16. nov 2015, 09:48

prause skrev:Som efterhånden ret rutineret kransekagebager kan jeg kun sige - det der er langt bedre end mine første fosøg...
Et lille trick som min kone og jeg (ja vi står sammen hvert år og bager kransekage d. 31-) altid bruger er at lægge nougat i midten. Du ruller din pølse ud, banker den flad med håndfladen læger en lille strimmel (4x4mm) nougat på den flade pølse og ruller den rundt om nougaten. Det smager genialt og er altså en lille ekstra wouw faktor

Tak skal du ha prause
Tak for tip men så langt er vi ikke nået endnu vil gerne lige ha det andet helt på plads inden næste skridt med nougat
Jeg har faktisk 2 stk.tyller til kransekage med nougat men har ikke fået brugt dem endnu :)

Brugeravatar

Emneforfatter
John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#6 » 16. nov 2015, 09:48

styrmand skrev:Mit første forsøg på at lave en kransekage

Den er bare vældig flot .1%¤

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#7 » 16. nov 2015, 12:23

Kanon godt gået BEGGE TO. .1%¤

Flot som i begge har sprøjtet jeres kransekage, flot som i har ramt konsistensen på jeres glasur - RIGTIG FLOT. .1%¤

Super flot som i begge har bagt jeres kransekager af, afbagningen indikerer, at smagen må være helt perfekt. 1%¤

Også rigtig dejlig at se de 2 forskellige måder der kan laves et kransekagetårn på. :-)
En er bagt i ringe og en er drejet omkring et kransekagesæt - 2 gode muligheder til fremstilling af lækker kransekage. .1%¤
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#8 » 16. nov 2015, 12:28

prause skrev:Som efterhånden ret rutineret kransekagebager kan jeg kun sige - det der er langt bedre end mine første fosøg...

Hej prause

Hvis det evt. har din interesse, så findes det tyller til kransekagestænger med nougat, tyller som gør det lidt lettere at lave stængerne. http://fredstone.dk/produkter/90-2-stk- ... ougat.html
Tyllerne kan købes mange steder på nettet og i enkelte butikker. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#9 » 16. nov 2015, 15:07

Frederik jeg har formet mine ringe med hænderne uden brug af hjælpemidler. Rullet med hånden. Trykket lidt og så formet ringene med hænderne.
Henrik

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#10 » 16. nov 2015, 18:42

styrmand skrev:Frederik jeg har formet mine ringe med hænderne uden brug af hjælpemidler. Rullet med hånden. Trykket lidt og så formet ringene med hænderne.

Hej Henrik

OK. Dvs. at den er håndlavet. [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#11 » 16. nov 2015, 18:53

styrmand skrev:Frederik jeg har formet mine ringe med hænderne uden brug af hjælpemidler. Rullet med hånden. Trykket lidt og så formet ringene med hænderne.
+1
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

anje
Redaktør
Redaktør

Indlæg#12 » 16. nov 2015, 20:44

Hej John og Styrmand
Det er rigtigt flot lavet, og jeg er helt enig med Fred, de er perfekt afbagte og glasuren er ramt lige i den konsistens den bør have. Og som prause skriver, så bliver de bestemt ikke dårligere af at der er blød nougat i 8)
Og jeg kan kun sige at det dels er sjovt at bage kransekage, og så bliver vennerne glade når man serverer hjemmebagte kransekage.
Hvilken opskrift bruger I til at lave kransekagemassen ?
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

Brugeravatar

Emneforfatter
John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#13 » 17. nov 2015, 07:00

anje skrev:Hej John og Styrmand
Det er rigtigt flot lavet, og jeg er helt enig med Fred, de er perfekt afbagte og glasuren er ramt lige i den konsistens den bør have. Og som prause skriver, så bliver de bestemt ikke dårligere af at der er blød nougat i 8)
Og jeg kan kun sige at det dels er sjovt at bage kransekage, og så bliver vennerne glade når man serverer hjemmebagte kransekage.
Hvilken opskrift bruger I til at lave kransekagemassen ?

Hej Anders

Ja jeg var jo så heldig at prøve at smage en af dine oppe ved campisten for noget tid siden så det skal da også prøves :)

Jeg har brugt Fred kransekagemasse

Tilbage til "Brød og kager"