Langtids hævet burgerboller

Mangler du en opskrift på pizzadej? Eller kanelsnegle? Hvad er gluten? Læs mere om bagning på grill her.

Emneforfatter
Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Langtids hævet burgerboller

Indlæg#1 » 26. sep 2014, 08:53

Kan man lave freds burgerboller som langtidshævet/koldhævet blot med den halve mængde gær?

Grunden er at jeg har inviteret til PP burgere til i morgen middag, og for ikke at blive stresset for meget så kunne de laves i god tid.
Primo LG300 i Primo stålbord
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Re: Langtids hævet burgerboller

Indlæg#2 » 26. sep 2014, 09:13

Springer skrev:Kan man lave freds burgerboller som langtidshævet/koldhævet blot med den halve mængde gær?

Grunden er at jeg har inviteret til PP burgere til i morgen middag, og for ikke at blive stresset for meget så kunne de laves i god tid.

Hej Springer

Der er 2 gode muligheder.:

1. Lav dem fix og færdig i rådej og kom dem i fryseren til i morgen, tag dem ud ca. 3 timer før de skal bruges, lad dem hæve så lunt som mulig og bag dem af.

2. Lav dem helt færdig i dag, efter afkøling kommer du dem i en plastikpose til i morgen, i morgen skærer du dem over og derefter luner du dem på grillen. Pga. indholdet af smør/margarine kan de sagtens holde sig til i morgen. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Emneforfatter
Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Re: Langtids hævet burgerboller

Indlæg#3 » 26. sep 2014, 11:10

Fred skrev:
Springer skrev:Kan man lave freds burgerboller som langtidshævet/koldhævet blot med den halve mængde gær?

Hej Springer

Der er 2 gode muligheder.:

1. Lav dem fix og færdig i rådej og kom dem i fryseren til i morgen, tag dem ud ca. 3 timer før de skal bruges, lad dem hæve så lunt som mulig og bag dem af.

2. Lav dem helt færdig i dag, efter afkøling kommer du dem i en plastikpose til i morgen, i morgen skærer du dem over og derefter luner du dem på grillen. Pga. indholdet af smør/margarine kan de sagtens holde sig til i morgen. :-)

Tak :-) - Svar på 20 min
Det bliver nok nummer 2, da skabs fryseren ikke er ideel til så meget dej på frost.
Primo LG300 i Primo stålbord
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Tilbage til "Brød og kager"