Hvilken røremaskine?

Mangler du en opskrift på pizzadej? Eller kanelsnegle? Hvad er gluten? Læs mere om bagning på grill her.

Emneforfatter
PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Hvilken røremaskine?

Indlæg#1 » 22. mar 2014, 02:28

Min kæreste og jeg snakker om at anskaffe os en røremaskine. Vi ville bruge den 3-4 gange om måneden måske, så derfor ville vi gerne betale så lidt som muligt for en. Men hvad er godt og hvad er skidt? Det er jo en jungle uden lige, og du kan få dem helt op til 5000,- og endda over. Kan man ikke få en til en 1000,- ? Den skal jo bare bruges til ganske almindelig dej og engang imellem pizza dej.

På forhånd tak.

Brugeravatar

CKC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Re: Hvilken røremaskine?

Indlæg#2 » 22. mar 2014, 04:09

Jeg har denne http://www.bilka.dk/elektronik/husholdn ... /100003887 røremaskine fra bilka til 1500 kr, og den kører nu på sit andet år, uden problemer. Den har en 5,5 liters skål og stænkskærm, hvilket jeg finder rigtig rart. Den larmer dog en del når den kører på fuld skrue, men det er da til at overleve. Endvidere er der kødhakkker og blender med. Blenderen bruger jeg tit til smoothies. Alt i alt er jeg rigtig glad for den.
Weber One Touch Platinum 57.
Outdoorchef City
"Det tager et øjeblik at lære at grille, men en livstid at mestre."

Brugeravatar

Luske
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 22. mar 2014, 06:27

Jeg har en kenwood km020 som jeg er rigtig glad for, jeg kan ikke lige huske hvad den koster, men prøv at google den, det er en ret alsidig maskine med et stort tilbehørs program, jeg synes at den ælter en pizzadej udmærket, men har dog bestilt en spiral krog til den, for at Gøre den endnu bedre

Med venlig hilsen Claus

Sendt via tapatalk
MVH
Claus

Primo oval XL
WSM 57
OTG 57 m. rotesserie
Go anywhere
Weber Spirit E-320
KEB-ON

En sand dyreven tilbereder dyrene med respekt

Hr.Jensen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 22. mar 2014, 11:58

Km023 titanium mega pack - køb den i uk og spar en hel del.
Der findes ikke dårligt grillvejr - Kun dårlige undskyldninger!

Emneforfatter
PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 22. mar 2014, 12:00

Det er desværre helt og aldeles ude af vores prisleje. Den som CKC anbefaler ville nok være det absolutte maksimum mht. Pris.
Hvad med denne her:
http://www.dba.dk/roeremaskine-tilbehoer-5/id-1006610892/

Nexø
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 22. mar 2014, 12:12

Hej

Jeg har en Kitchenaid som jeg er tilfreds med, men jeg kan forstå at den ligger over det som i vil betale. Jeg ville nok se mig om efter en brugt mærkevarer, kenwood, bosch eller ligende.

et alternativ kunne være denne:

www.harald-nyborg.dk/p1480/masterchef-koekkenmaskine
Griller på følgende:

Big Green Egg Large
Weber Genesis E-330
Weber Smokey Joe
Weber Performer M/Gas
Weber Q 1000

Charbroil Big Easy

Emneforfatter
PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 22. mar 2014, 12:15

Tak for tippet :)
Men ville den fra CKCs link så ikke være bedre? Den har jo en langt større skål f.eks.

Nexø
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 22. mar 2014, 12:21

Muligvis. Jeg har bare haft for mange dårlige erfaringer med at købe "no name" maskiner, det gælder både i køkkennet og i værkstedet.
Når man vælger mærkevaren, så kan man altid få reservedele og tilbehørs programmet er ofte langt mere omfattende.
Griller på følgende:

Big Green Egg Large
Weber Genesis E-330
Weber Smokey Joe
Weber Performer M/Gas
Weber Q 1000

Charbroil Big Easy

Emneforfatter
PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 22. mar 2014, 12:23

Nexø skrev:Muligvis. Jeg har bare haft for mange dårlige erfaringer med at købe "no name" maskiner, det gælder både i køkkennet og i værkstedet.
Når man vælger mærkevaren, så kan man altid få reservedele og tilbehørs programmet er ofte langt mere omfattende.

Det kan jeg godt se. Er Masterchef et okay mærke så? Er en skål på 1.2l nok til at ælte pizzadej osv? Den fylder jo ret godt synes jeg.

loenborg
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 22. mar 2014, 12:26

Hej PF
Elgiganten har denne på tilbud. Den går du ikke fejl af..
http://www.elgiganten.dk/product/hushol ... kine-km615

Jens

Emneforfatter
PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 22. mar 2014, 12:57

Det virker da umiddelbart som en rigtig god pris faktisk :)

Brugeravatar

Elmer
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 22. mar 2014, 13:08

Hvis det skal være billigt, så ville jeg personligt købe en Kenwood. Min mor har lige købt en Kenwood 616 med fuld udstyrspakke (blender, kødhakker mv) for 2300,- . Det er billigt hvis man ikke har brug for en bjørn mv. til 6-7k
Netop Kenwood, hvis man ikke har brug for udstyrspakkerne, kan tit fås til 1700-1800,- . Jeg så godt tilbuddet i Elgiganten her i nat, men ville vente til jeg kom på en rigtig computer med at nævne det. 1799,. for en Kenwood tror jeg du får en meget mere effektiv og stabil maskine end hvis du giver 1300-1500 for en eller anden "no-name" maskine fra Kvickly eller Harald-Nyborg. De par hundrede kroners forskel i pris kan ikke betale sig at spare i ærgrelser og effektivitet i det lange løb. (PS har selv KicthenAid som jeg er glad nok for, men den koster jo også hurtigt over 3k)

Der var en bruger som for nogle dage siden ville sælge en Kenwood 616 - men det var i Jylland, så hvis du ikke normalt er på de kanter så kan det vist ikke betale sig.
Weber OTG 57
Weber Smokey Joe
SousVide Surpreme
100% nybegynder :)

loenborg
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 22. mar 2014, 13:13

Hej igen PF.
Der er også denne
http://www.tilbudsugen.dk/show_paper_ne ... lok4gs7i34
Det er også en Kenwood. Den koster 200.- mere end den anden, men så får du også både blender og kødhakker med. Denne model er så med den lille skål.
Hvis man skal købe kødhakkeren for sig selv koster den ca 800.- , så hvis du ved at du får brug for den, ville jeg klart vælge dette tilbud selv om skålen er mindre.
Mvh
Jens

Emneforfatter
PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 22. mar 2014, 13:27

Hold da op, det virker da som et rigtig godt tilbud det fra Bilka af. Tak for det :)

Smokey Pedersen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#15 » 22. mar 2014, 14:17

Hej
En anden ide er at gå retro vejen.
Find en gammel Electrolux Assistent på DBA.
Jeg købte en gammel sag for 400 fornylig og de siges at holde i mange mange år..
Blot en tanke.
Kim
Smokey Pedersen

Primo Oval XL

Emneforfatter
PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 22. mar 2014, 14:40

Det kunne klart være en idé. Det skal jeg da prøve at holde øje med, tak :)

Brugeravatar

Luske
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#17 » 22. mar 2014, 15:07

CKC skrev:Jeg har denne http://www.bilka.dk/elektronik/husholdn ... /100003887 røremaskine fra bilka til 1500 kr, og den kører nu på sit andet år, uden problemer. Den har en 5,5 liters skål og stænkskærm, hvilket jeg finder rigtig rart. Den larmer dog en del når den kører på fuld skrue, men det er da til at overleve. Endvidere er der kødhakkker og blender med. Blenderen bruger jeg tit til smoothies. Alt i alt er jeg rigtig glad for den.

Den model ville jeg nok hurtigt blive træt af, jeg kan se at den har 5 hastigheder, så hvis det var mig ville jeg ikke spare de par hundrede kroner i forhold til Kenwood, der kan man jo trinløst regulere hastigheden, og der ved man at der er et stort udstyrsprogram til, og reservedele er også til at få fat i :-)

Edit: en sjov ting jeg lige lagde mærke til, der står spændingskrav: 240V :-? har jeg misset en nyhed, jeg kan huske at vi for en del år siden gik fra 220V til 230V, men har aldrig hørt at vi skulle være steget til 240V :shock:
MVH
Claus

Primo oval XL
WSM 57
OTG 57 m. rotesserie
Go anywhere
Weber Spirit E-320
KEB-ON

En sand dyreven tilbereder dyrene med respekt

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#18 » 22. mar 2014, 15:19

Ville også gå efter en brugt assistent. Min første røremaskine var en assistent fra 1960. Super retro men kørte bare!! Gav 300kr for den
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Brugeravatar

CKC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#19 » 22. mar 2014, 20:08

Luske skrev:
CKC skrev:Jeg har denne http://www.bilka.dk/elektronik/husholdn ... /100003887 røremaskine fra bilka til 1500 kr, og den kører nu på sit andet år, uden problemer. Den har en 5,5 liters skål og stænkskærm, hvilket jeg finder rigtig rart. Den larmer dog en del når den kører på fuld skrue, men det er da til at overleve. Endvidere er der kødhakkker og blender med. Blenderen bruger jeg tit til smoothies. Alt i alt er jeg rigtig glad for den.

Den model ville jeg nok hurtigt blive træt af, jeg kan se at den har 5 hastigheder, så hvis det var mig ville jeg ikke spare de par hundrede kroner i forhold til Kenwood, der kan man jo trinløst regulere hastigheden, og der ved man at der er et stort udstyrsprogram til, og reservedele er også til at få fat i :-)

Edit: en sjov ting jeg lige lagde mærke til, der står spændingskrav: 240V :-? har jeg misset en nyhed, jeg kan huske at vi for en del år siden gik fra 220V til 230V, men har aldrig hørt at vi skulle være steget til 240V :shock:

Tja, du kan mene om den hvad du vil, men det med hastigheden har jeg aldrig skænket en tanke. 2-3 fint til at ælte, 5 til at piske og også 5 eller pulse funktionen til blenderen. Har aldrig haft brug for at der var flere eller trinløs hastighed.
Som nævnt har jeg nu haft den i to år og den kører upåklageligt, hvis man lige kan abstrahere fra den larmer noget ved hastighed fem. Jeg synes den er nem at arbejde med, og den kan køre bolledej op til et kilo mel, så det er ganske fint til mit behov.
Weber One Touch Platinum 57.
Outdoorchef City
"Det tager et øjeblik at lære at grille, men en livstid at mestre."

Grillmesteren2014
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#20 » 8. okt 2014, 12:17

Bruger selv en Kitchen aid, men synes at den kommer til kort, når jeg skal lave en større portion pizza eller brøddej. SÅ kan den ganske enkelt ikke følge med. Skifter snart til en mere holdbar maskine, ved bare ikke lige endnu, hvad det bliver. Ovenstående har i hvertfald givet inspiration. Tak :-)

Danielwj
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 8. okt 2014, 13:45

Jeg har sådan en her, hentede den for 2 år siden til den nette sum af 200 kr, vil skyde den til at være 15+ år gammel. Det er ikke en gude maskine, kommer lidt til kort en gang i mellem og larmer som en jetjager, men bruger den heller ikke mere end 3-4 gange månedligt, så hvorfor hive så mange penge op af lommen for de par brød.

http://m.dba.dk/koekkenmaskine-kenwood- ... 010867239/

Tilbage til "Brød og kager"