Bjørn teddy overbelastning?

Mangler du en opskrift på pizzadej? Eller kanelsnegle? Hvad er gluten? Læs mere om bagning på grill her.

Emneforfatter
nla91
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Bjørn teddy overbelastning?

Indlæg#1 » 27. dec 2013, 21:51

Hej,

Købte for få dage siden en Bjørn Teddy og prøvekørte den for første gang idag. Jeg forsøgte med pizzadej (500 g mel) ved hastigheden omkring 1. Jeg kørte dejen 15 min og lavede 3 portioner. Altså kørte maskinen 45 min i alt, men med minutters mellemrum, da jeg lige skulle blande til næste dej.
Ved 3. Portion dej stoppede maskinen og kunne ikke startes igen. Manualen siger, at maskinen slukker ved overbelastning.
Har i andre oplevet en overbelastning efter så kort tid? Maskinen er helt ny og derfor synes jeg, at det virker absurd at en maskine af denne kaliber ikke kan klare 3x15 min æltning. Hvad siger I?

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Bjørn teddy overbelastning?

Indlæg#2 » 27. dec 2013, 22:54

Det lyder helt galt!
Dog kører min heller ikke på 1 ved gærdej. På første eller anden prik hvilket vel svarer til 0,25 og 0,50
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

MegaO
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 27. dec 2013, 22:58

Hold da op.. Det er da ikke just noget der får mig til at ville investere de 5-6000,- i en Bjørn i stedet for Kenwood :O
BGE XL + Mini
Auplex Mini
Weber Smokey Joe 37 cm. m. 2-delt JBI Støbejernsrist.
Weber OTP 57 cm. x2
Weber Q100

At grille er ikke en hobby, men en livsstil ;)

Brugeravatar

anje
Redaktør
Redaktør

Indlæg#4 » 27. dec 2013, 23:05

Jeg har ikke en Bjørn, men det lyder som om der noget andet galt. For den burde kunne arbejde i en evighed med de mængder.
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#5 » 27. dec 2013, 23:53

nla91 skrev:Hej,

Købte for få dage siden en Bjørn Teddy og prøvekørte den for første gang idag. Jeg forsøgte med pizzadej (500 g mel) ved hastigheden omkring 1. Jeg kørte dejen 15 min og lavede 3 portioner. Altså kørte maskinen 45 min i alt, men med minutters mellemrum, da jeg lige skulle blande til næste dej.
Ved 3. Portion dej stoppede maskinen og kunne ikke startes igen. Manualen siger, at maskinen slukker ved overbelastning.
Har i andre oplevet en overbelastning efter så kort tid? Maskinen er helt ny og derfor synes jeg, at det virker absurd at en maskine af denne kaliber ikke kan klare 3x15 min æltning. Hvad siger I?

Hej nla91 :-)

Der kan naturligvis være en fejl i de elektriske dele, men en Bjørn KAN og SKAL sagtens kunne tåle den belastning som du har udsat den for - uden problemer. :-)
Har du sikret dig, at du har lukket overdelen tilstrækkelig i "hak" ?
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#6 » 28. dec 2013, 00:38

Min Bjørn købte jeg brugt. Den var da 7 år gammel. Jeg har den ofte til at køre mange portioner med op til 2 kg. bolle- franskbrød- eller pizzadej i baljen. Der er intet der har stoppet den, undtaget mig.

Der er noget andet galt med din maskine. Måske den switch der sikrer den ikke kan starte med hovedet løftet?
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

autokat
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 28. dec 2013, 02:17

Eller sikring som sidder hvor ledning går ind i maskinen er sprunget mener der skulle sidde en ekstra
Med Venlig Hilsen

Autokat.

"DEN NÆSTE PIZZA BLIVER DEN BEDSTE" [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

jaqup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 28. dec 2013, 09:55

Til information så er maskinen udstyret med en sikkerheds-timeout, der slukker maskinen efter 45 min. Kontinuerlig drift

Brugeravatar

Fumle
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#9 » 28. dec 2013, 10:02

jaqup skrev:Til information så er maskinen udstyret med en sikkerheds-timeout, der slukker maskinen efter 45 min. Kontinuerlig drift

God info .1%¤ det viste jeg ikke

Men jeg har ALDRIG oplevet nogen problemer med min Bjørn, den klare indtil videre ALT, så enten må det være noget af det ovenstående, eller så har du en eller anden form for defekt "Desværre"

Brugeravatar

Dark Horse
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 28. dec 2013, 10:38

MegaO skrev:Hold da op.. Det er da ikke just noget der får mig til at ville investere de 5-6000,- i en Bjørn i stedet for Kenwood :O

Husk at hvis du vælger Kenwood skal du lægge prisen på høreværn til hele familien til :D

nla91 skrev:Ved 3. Portion dej stoppede maskinen og kunne ikke startes igen.

Enig med de øvrige: Fat i forhandleren; det må være en fejlbetjening eller en garantisag.

Ærgerligt med en ny maskine.

Jeg oplevede noget lignende med min Kenwood 1500w kødhakker. Hver gang jeg brugte den, gik den i stykker. Men der er også klasseforskel på de to mærker.

MVH
Jan - der er helt færdig med at købe Kenwood, der engang var et kvalitetsmærke
Hellere en grille i mit hoved end mit hoved i grillen ;-)

Brugeravatar

Dark Horse
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#11 » 28. dec 2013, 11:18

Til jer der har fået appetit på en Bjørnetingest er den på tilbud om lidt: http://www.kitchenone.dk/bjorn/4318-bjo ... -414538621

Guruen: Det er OK hvis du sletter dette indlæg. Jeg har intet med forhandleren at gøre, har bare handlet der. Det er ikke ment som reklame men som serviceoplysning

MVH
Jan - der nok holder fast på Assistenten indtil videre; selv om jeg er fristet
Hellere en grille i mit hoved end mit hoved i grillen ;-)

Emneforfatter
nla91
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#12 » 28. dec 2013, 19:58

Hej alle,

Mange tak for jeres svar og respons. Jeg tror vidst umiddelbart, at svarerne runger, at det ikke er normalt;-)
Jeg tager kontakt til forhandleren og så må jeg se, hvad de siger;-) Tak igen!

Brugeravatar

sofus1981
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#13 » 30. apr 2014, 10:10

nla91 skrev:Hej alle,

Mange tak for jeres svar og respons. Jeg tror vidst umiddelbart, at svarerne runger, at det ikke er normalt;-)

Hvad endte det ud i var det en garantisag eller fejlbetjening
Kullager for www.westwoodfieldbbq.dk/ Afhentning 6623 Vorbasse,

Emneforfatter
nla91
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#14 » 30. apr 2014, 10:32

sofus1981 skrev:
nla91 skrev:Hej alle,

Hvad endte det ud i var det en garantisag eller fejlbetjening

Det blev en garantisag.

Tilbage til "Brød og kager"